Alla inlägg under februari 2011

Av Johanna Gustafsson - 26 februari 2011 22:21

Jag är ju ganska sportig av mig och har alltid älskat sport såsom innebandy, hockey, fotboll mm mm. Jag ångrar att jag aldrig började spela tex innebandy på riktigt eller hockey, det hade varit riktigt coolt. Men jag var alldeles för feg för att börja på något själv och fick aldrig med mig några av mina vänner, vilket var jäkligt synd. Det är ofta jag sitter och drömmer om hur det skulle vara att få vara med och spela i ett innebandylag, det vore grymt. Fan en dag önskar att jag är så pass stark eller modig att jag tar tag i mina drömmar och uppfyller dem. Men jag vill ju ha med mig någon, men vem? Fredrik och jag pratade lite om olika sporter som tex att börja spela badminton, det vore kul. Men det är inte alltid så lätt med lag. Man vill ju inte komma in i ett lag där de är skitduktiga för då tappar man motivationen. Har sportat mycket på min fritid, iaf när jag var mindre. Spelade mycket fotboll och bandy med mina syskon,kusiner osv. Jag var helt överlycklig när det var innebandy eller fotboll på gymnastiken. Åh varför är jag så dum och inte tar tag i sånt som jag är bra på och öva upp mina kunskaper ännu mer och ha nytta utav dem. Har iaf varit med i några fotbollslag och spelat lite, men hade väl inte riktigt motivationen där.


När jag gick på gymnasiet så testade jag på boxning och det var väldigt kul men pga min skadade arm så kunde jag inte fortsätta:( Simmade även en del vilket jag tycker är ganska skönt men inte så roligt i längden. Men händer att vi då och då kommer iväg och simmar lite men det var länge sen nu.


Älskar ju även att kolla på hockey och då är det ju LHC som gäller. Så roligt att gå på matcher och heja på sitt lag. Var tyvärr länge sen nu som jag var på en match men det får bli av snart igen.


Andra fritidsintressen förutom sport är fotografering. Har fått upp ögonen för det den sista tiden. Enda sedan jag fick min första kamera har jag tyckt om att fota men har man inte rätt kamera så är det inte så roligt för man vill ju att det ska bli bra resultat också. Men sen nu i vintras så köpte jag min första systemkamera och det är riktigt roligt. Blir jättefina kort och det går att köpa till så mycket tillbehör och få ännu finare kort. Finns massor att lära sig.


De är väl de största fritidsintressen jag har som jag kan komma på.

Av Johanna Gustafsson - 26 februari 2011 22:09

Svårt att välja ut någon som bästa vän. Alla mina vänner är bra på olika sätt. Men Jossan är väl den vännen som står mig närmast och som vet saker om mig som andra inte vet och med henne kan jag prata med om allt. Vi har mycket minnen ihop och varit väldigt tighta. Tyvärr blir det ju så att man blir äldre och bildar familj och då blir det att man inte har lika mycket tid för vänner som förr. Men vi vet ändå vart ci har varandra.


 En riktigt vän ska finnas där i vått och torrt och det gör ALLA mina vänner. Även om vi inte träffas allt för ofta så vet jag ändå att dem finns där för mig och jag finns där för dem. Sandra är även en vän som står mig nära och som jag har jäkligt kul ihop med när vi väl ses. När vi ses har vi alltid massor att prata om och vi har aldrig tråkigt tillsammans. Så det där med bästa vän kan vara flera personer. Det var väl kanske annorlunda när man var mindre för då hade man ju sin "bästis" så att säga. Även Karin är en nära vän till mig. Vi kan också prata om allt och vi finns där för varandra vad som en händer. Vi har även mycket kul ihop och skrattar mycket ihop. Så alla mina vänner är underbara på olika sätt. Har många många mer vänner men nämner inte alla här. Ni vet vilka ni är. Det värsta med att inte bo kvar i Östergötland är att jag inte träffar mina vänner så ofta som när vi gick i skolan. Det är ju ändå de vänner som man hållt ihop med längst och som man inte släpper taget om. Ju äldre man blir dessto svårare är det att få nya vänner eller asså man lär ju känna nytt folk och så men inte säkert att man blir lika bra vänner som med de man haft länge. Men jag är öppen för nya kontakter, bara roligt att träffa nytt folk. 


Men som sagt svårt att bara välja ut en vän som är bäst, ni alla är bäst! Saknar och älskar er allihopa!  

Av Johanna Gustafsson - 26 februari 2011 22:02

Känner mig så uttråkad och rastlös, vill bara hitta på något kul, men vad? Har lagat lite tacos nu på kvällen och bjudit svärföräldrarna på, det var mysigt och gott. Även kollat lite på Melodifestivalen. Nu slökollar vi/jag på någon film på 6an, jag tycker den verkar sådär men F kollar och tycker den verkar bra. Har ingen större lust till att se på film.


Har blivit lite mycket bloggande sista tiden, men ibland blir det ju så. Ibland har jag absolut ingen tid, ork eller lust till att blogga och ibland tvärtom. Jag tycker man ska få skriva hur mycket man vill och om vad man vill (till en viss del). Tycker folk att det är tråkgit att läsa så behöver man ju inte läsa. Jag skriver som sagt för min egna "vinning". Sen är det ju bara roligt att folk läser och kommenterar. Men tycker man det är tråkigt eller retar sig på saker och ting så har man inget här att göra, så är det bara!


Nä får bli att skriva om något mer ämne kanske, har ju en del kvar.

Av Johanna Gustafsson - 26 februari 2011 17:47

Jag har bott på ganska mycket olika ställen. För att vara exakt så är det nog åtta olika ställen och fler lär det ju bli. Det roliga när jag var liten är att jag har bott på två olika ställen på varje ort eller by eller vad man ska kalla det. När jag föddes bodde vi i ett gult litet hus ute på landet i Älvestad där min pappa bor en idag. Jag var ju så liten när vi bodde där så jag minns inget från det huset direkt. Har sett bilder och så och varit inne i det huset nu på senare tider. Pappa och E håller på och renoverar det huset (behövligt) och det kommer nog bli jättebra! Precis bredvid det huset på pappas gård så ligger det ett betydligt större hus som jag också bott i. Blev väl några år. I och med att jag var ganska så ung då också så minns jag inte så mycket men i och med att pappa bott kvar där i alla år så vet jag ju precis hur det ser ut idag.


Efter att mamma och pappa separerade så flyttade vi till en lägenhet i Fornåsa som inte ligger alls så långt ifrån där pappa bor. Efter att vi bott där ett tag och mamma träffade en ny kille (Tobias pappa) så flyttade vi till ett radhus och även de låg i Fornåsa. Där bodde vi några år som låg nära skolan, jättefint hus som jag har mycket minnen ifrån. Där var jag ju lite äldre så därifrån har jag mer minnen. Sen flyttade vi till ett stort och fint hus i Bbg där vi inte bodde så jättelänge. Kommer ihåg att det var ett riktigt fint hus och stort som sagt. Tyckte det var väldigt roligt att vi flyttade till Bbg för det är ju ändå lite större än Fornåsa om man säger så och Fornåsa är ju större än Älvestad. Så om man tänker efter nu så har vi hela tiden flyttat till en större ort/by. Detta hus låg precis vid vattnet och det gör även det huset som mamma bor i idag. Boren är helt underbar! Efter detta hus så flyttade vi till ett radhus som också låg i Bbg och där bor mamma en idag. Det är nog ändå det stället som känts mest som hemma, för där har jag ju ändå bott största delen av mitt liv. Där bodde jag många år innan jag sen flyttade hemifrån.


Och när jag flyttade hemifrån så flyttade jag till Ljungby som är betydligt större än Bbg. Som sagt blir bara större och större ort för sen flyttade vi ju till Jönköping där vi bor idag. Jönköping är ju en stor och fin stad och jag trivs verkligen kanon. Blir spännande och se vart man flyttar nästa gång. Lär ju flytta minst lika många ggr till känns det som hehe. Annars hittar vi kanske ett ställe som är perfekt för mig och Fredrik och då stannar vi nog där. Varför flytta när det är bra? Så jag har bott på lite olika ställen om man säger så, men finns ju faktiskt en del som bott på ännu mer ställen. Men man vill ju också känna sig hemma någon stanns!

Av Johanna Gustafsson - 26 februari 2011 17:37

Har haft många barndomsvänner med tanke på att vi bodde både i Fornåsa, Älvestad och Borensberg när jag var liten. Min Sara är nog den barndomsvän som jag haft längst och som jag har kontakt med en idag och träffar. Vi blev vänner när vi flyttade till Bbg och bodde då grannar. Om jag minns rätt så blev ju väl inte vänner direkt när vi flyttade dit utan det kom väl med tiden. Vi bodde ju som sagt grannar och sen gick vi i samma klass några år trots att det skiljer ett år på oss.


Oj vad mycket roligt vi haft genom tiden. Våra mammor umgicks även mycket idag vilket gjorde att vi träffades nog dagligen hemma hos varandra. Vi gjorde mycket roligt ihop. En mycket rolig grejj som jag aldrig kommer glömma det var när vi åkte tillsammans med våra mammor och brorsor på Ålandskryssning. Vilket minne asså. Man kan nästa känna att man var som syskon, vi var så tighta. Vi var ju en del i klassen som umgicks tillsammans och vi hade roligt tillsammans, glömmer aldrig den tiden. Och vi hade så himla roligt på fritids. Ibland kunde vi få värsta skrattanfallen och bara sitta och skratta. 


Idag träffas vi inte allt för ofta. Men det blir ju så när man flyttar hemifrån och flyttar till andra orter och så. Men vår vänskap finns ändå kvar och det är det viktigaste. Även om det gått år innan vi ses så spelar det ingen roll, vänskapen finns ändå där. Gud så mycket minnen vi har tillsammans, så himla roligt!


Så roligt med vänner som man i stort sätt haft hela livet, hoppas verkligen att man kommer ha kontakt när man själv har barn och så.

Av Johanna Gustafsson - 26 februari 2011 16:54

Ja du det blir inte lätt. Beror på vad som räknas. När man var mindre blev man ju typ kär i alla killar, nästan. Men visst fanns det killar som man kände lite extra för och som man verkligen blev kär i. Min första riktiga kärlek var nog när jag gick i 6:an tror jag. Då träffade jag Daniel. Fast iofs så hade jag några innan honom men jag vet om det räknas eller ej, eller jo på ett sätt räknas det men detta var väl mer på "riktigt". Men det var nog ändå störst med honom tror jag. Man var så ung då, så om man jämför med nu så är det stor skillnad. Nu är man ju tillsammans på ett helt annat sätt. Men det är klart att det var speciellt då också.


Vi hade roligt tillsammans och man kände verkligen ett visst pirr i magen och man hade fjärilar i magen när man träffades och så. Men det var lite lättare då, då kunde man bara göra slut hur som helst nästan. Kommer ihåg första gången då vi träffades, det var kärlek vid första ögonkastet. Men hade det varit som idag så hade det inte gått så lätt. Vi kände ju knappt varandra ju innan vi blev tillsammans utan man lärde känna varandra under tiden man var tillsammans, helt sjukt egentligen. Han var lite äldre än mig men jag tycker att det var väldigt spännande och det var riktigt roligt. Vi var tillsammans flera gånger. Det gick ett tag och sen tog det typ slut och sen träffades vi igen och så fortsatte det ett tag. Men sen blev vi äldre och vi växte väl ifrån varandra eller vad man ska säga, vi hade väl inte samma känslor för varandra längre. Jag kommer ihåg att jag var så kär i honom, vilka minnen asså. Det var nog min första riktiga kärlek men om det var seriöst är väl en annan sak haha. Men det kändes seriöst då iaf men hade det varit idag hade det kanske varit annorlunda, vem vet.


Men Fredrik är iaf min största kärlek!

Av Johanna Gustafsson - 26 februari 2011 15:48

Jaha då har mer än halva helgen gått. Ganska långsam lördag, händer inte allt för mycket. Varit iväg till Markaryd en sväng. Gått en promenad sen drog vi och handlade lite till tacos ikväll, det blir gott. Blir kanske att kolla på någon film eller så. Blir nog trevligt. Vet inte vad som händer mer idag, blir väl mest att sitta vid datorn och slappa, inte så jättekul men. Imorgon åker vi hem igen, tiden går så fort när man är ledig. Käkar lite lunch här sen drar vi oss mot Jkpg. Skönt att komma hem skapligt så man har lite ledig tid hemma också. Ska handla lite mat också. Denna veckan har vi också fullt upp och likaså på helgen, men det är roligare när det händer lite. Ser fram emot helgen då både min och Fredriks familj kommer och ska fira Fredrik som fyller 30 på tisdag, gubbe haha. Så på onsdag blir det kanske att gå ut och käka på resturang med pappa och dem, får se vilken dag det kan bli. På tisdag blir det inte så jättemycket firande då jag jobbar till kl 15 och F slutar inte fören kl 22:( Men tänkte överraska honom med något där på kvällen när han kommer hem. Ska på utbildning inne i stan på tisdag och efter det kan jag ju gå in till stan och kolla lite och köpa något lite till honom, för han har ju redan fått en stor resväska av mig som han kan ha till resan. Inte världens roligaste present men de är ju dyra och han behöver verkligen en sån, så det blev ju ändå en bra present. Han skulle ändå bara ha fått pengar ändå så.


Hoppas ni får en trevlig lördag allesammans!

Av Johanna Gustafsson - 25 februari 2011 21:21

Det är såklart Fredrik som är min stora kärlek. Han är mitt allt och jag ångrar aldrig att jag träffade honom. Tänker ofta på vad som skulle ha hänt om vi aldrig skulle ha träffats, det är verkligen ödet och det var meningen att det skulle bli vi. Om jag inte hade Fredrik hade jag kanske varit singel fortfarande eller träffat någon annan men jag är så jäkla glad att det just var Fredrik jag träffade och att det verkligen klickade mellan oss. Var väl inte direkt kärlek vid första ögonkastet men vi kände väl en viss dragning till varandra. Redan innan vi träffades så kände jag lite extra för den här killen. Vi pratat mycket i telefonen och det kändes så naturligt liksom.


Jag var jättenervös när vi skulle träffas för första gången, fy sjuttan. Glömmer aldrig när jag satt där på tågstationen och väntade på att du skulle komma. Jag kommer ihåg att jag ringde till Jossan och berättade hur nervös jag var. Åh när du klev av där från tåget, redan då kände jag att det var något speciellt. Du var så fin! Efter att vi kramats och hälsat och så så tog du upp något från din väska -en ros med ett gulligt kort. Shit, vad gulligt asså! Dagen, kvällen och natten var jättemysig och jag kände hur mycket jag tyckte om dig. När du åkte hem så kändes det jättetråkigt och jag kände mig också lite rädd att vi kanske inte skulle träffas nått mer. Men efter att vi pratat lite till så bestämde du dig för att åka till mig igen och se om det kunde bli du och jag. Andra gången klickade det verkligen. Fyfan vilken inre lycka jag hade, ville bara skrika ut min lycka. Så vi bestämde att vi skulle ses igen och denna gång var det min tur att åka till dig i Småland och denna gång blev det du och jag. Åh jag glömmer aldrig den känslan. Känslan när vi kysstes för första gången, få vara dig nära, hålla din hand, bara få vara i din närhet. Helt jäkla underbart! Har nog aldrig i hela mitt liv mått så bra. Det värsta nu var att sitta och pendla, fyfan -25 mil. Men det gick men det måste varit för att vi var så kära och att detta var verkligen värt att satsa på annars hade vi ju aldrig suttit och åkt så många bil. Det är verkligen äkta kärlek. Jag kommer ihåg hur dåligt jag mådde på söndagarna när du skulle åka hem till dig, fyfasen vad jobbigt det var men det gick för jag visste ju att jag skulle få se dig om en vecka eller två. Kommer också ihåg hur ledsen jag var när du lämnade mig på Ljungby busstation och jag skulle åka hem till Bbg, jag ville ju bara vara med dig. Men dagen kom då vi flyttade ihop och det var den bästa dagen i mitt liv, slippa pendla, slippa vara ifrån varandra och jag bara älskar att bo tillsammans med dig älskling.


Jag hoppas att det alltid kommer att vara du och jag, min magkänsla säger iaf så<3 Jag älskar dig Fredrik Blomqvist, du är mitt allt<3


Min underbart söta älskade baby <3


  

Ovido - Quiz & Flashcards