Direktlänk till inlägg 26 februari 2011

Här har jag bott

Av Johanna Gustafsson - 26 februari 2011 17:47

Jag har bott på ganska mycket olika ställen. För att vara exakt så är det nog åtta olika ställen och fler lär det ju bli. Det roliga när jag var liten är att jag har bott på två olika ställen på varje ort eller by eller vad man ska kalla det. När jag föddes bodde vi i ett gult litet hus ute på landet i Älvestad där min pappa bor en idag. Jag var ju så liten när vi bodde där så jag minns inget från det huset direkt. Har sett bilder och så och varit inne i det huset nu på senare tider. Pappa och E håller på och renoverar det huset (behövligt) och det kommer nog bli jättebra! Precis bredvid det huset på pappas gård så ligger det ett betydligt större hus som jag också bott i. Blev väl några år. I och med att jag var ganska så ung då också så minns jag inte så mycket men i och med att pappa bott kvar där i alla år så vet jag ju precis hur det ser ut idag.


Efter att mamma och pappa separerade så flyttade vi till en lägenhet i Fornåsa som inte ligger alls så långt ifrån där pappa bor. Efter att vi bott där ett tag och mamma träffade en ny kille (Tobias pappa) så flyttade vi till ett radhus och även de låg i Fornåsa. Där bodde vi några år som låg nära skolan, jättefint hus som jag har mycket minnen ifrån. Där var jag ju lite äldre så därifrån har jag mer minnen. Sen flyttade vi till ett stort och fint hus i Bbg där vi inte bodde så jättelänge. Kommer ihåg att det var ett riktigt fint hus och stort som sagt. Tyckte det var väldigt roligt att vi flyttade till Bbg för det är ju ändå lite större än Fornåsa om man säger så och Fornåsa är ju större än Älvestad. Så om man tänker efter nu så har vi hela tiden flyttat till en större ort/by. Detta hus låg precis vid vattnet och det gör även det huset som mamma bor i idag. Boren är helt underbar! Efter detta hus så flyttade vi till ett radhus som också låg i Bbg och där bor mamma en idag. Det är nog ändå det stället som känts mest som hemma, för där har jag ju ändå bott största delen av mitt liv. Där bodde jag många år innan jag sen flyttade hemifrån.


Och när jag flyttade hemifrån så flyttade jag till Ljungby som är betydligt större än Bbg. Som sagt blir bara större och större ort för sen flyttade vi ju till Jönköping där vi bor idag. Jönköping är ju en stor och fin stad och jag trivs verkligen kanon. Blir spännande och se vart man flyttar nästa gång. Lär ju flytta minst lika många ggr till känns det som hehe. Annars hittar vi kanske ett ställe som är perfekt för mig och Fredrik och då stannar vi nog där. Varför flytta när det är bra? Så jag har bott på lite olika ställen om man säger så, men finns ju faktiskt en del som bott på ännu mer ställen. Men man vill ju också känna sig hemma någon stanns!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Gustafsson - 15 augusti 2013 00:06

Idag har jag verkligen inte gjort någonting. Typ bara lagat mat, ätit, sovit, surfat och sett film. Borde vara glad över att jag kunnat koppla av och inte göra en massa hela tiden men jag har istället dåligt samvete för att jag varit så lat och inte ...

Av Johanna Gustafsson - 14 augusti 2013 01:29

Har nu varit hemma i typ en vecka, så skönt att vara hemma igen efter allt farande. Bara njöt av att komma hem och få sova i min säng. Direkt när vi kommit hem åkte jag och badade tillsammans med B och åt kvällsmat i det gröna, vi har så trevligt iho...

Av Johanna Gustafsson - 3 augusti 2013 23:16

Nu kommer bilderna från bland annat Helsingborg och Halmstad! Take care:) ...

Av Johanna Gustafsson - 3 augusti 2013 15:59

Idag är det så jäkla varmt ute, typ 28 grader i skuggan och 35 i solen. Ska inte klaga på vädret men detta är lite väl varmt. Man orkar ju inte göra något. Sitter nu nere i källaren och pluggar, surfar och ser på tvn. Så skönt med en kall källare. Br...

Av Johanna Gustafsson - 3 augusti 2013 15:53

I förrgår åkte vi till H i Halmstad och stannade över natten. På dagen badade vi vid Östra Stranden, så härligt att bada i havet. Hade även med oss god fika från Östras bageri. Efter detta åkte vi till Maxi för att handla till vår grillkväll. Vi tänk...

Ovido - Quiz & Flashcards