Direktlänk till inlägg 26 februari 2011

Min bästa vän

Av Johanna Gustafsson - 26 februari 2011 22:09

Svårt att välja ut någon som bästa vän. Alla mina vänner är bra på olika sätt. Men Jossan är väl den vännen som står mig närmast och som vet saker om mig som andra inte vet och med henne kan jag prata med om allt. Vi har mycket minnen ihop och varit väldigt tighta. Tyvärr blir det ju så att man blir äldre och bildar familj och då blir det att man inte har lika mycket tid för vänner som förr. Men vi vet ändå vart ci har varandra.


 En riktigt vän ska finnas där i vått och torrt och det gör ALLA mina vänner. Även om vi inte träffas allt för ofta så vet jag ändå att dem finns där för mig och jag finns där för dem. Sandra är även en vän som står mig nära och som jag har jäkligt kul ihop med när vi väl ses. När vi ses har vi alltid massor att prata om och vi har aldrig tråkigt tillsammans. Så det där med bästa vän kan vara flera personer. Det var väl kanske annorlunda när man var mindre för då hade man ju sin "bästis" så att säga. Även Karin är en nära vän till mig. Vi kan också prata om allt och vi finns där för varandra vad som en händer. Vi har även mycket kul ihop och skrattar mycket ihop. Så alla mina vänner är underbara på olika sätt. Har många många mer vänner men nämner inte alla här. Ni vet vilka ni är. Det värsta med att inte bo kvar i Östergötland är att jag inte träffar mina vänner så ofta som när vi gick i skolan. Det är ju ändå de vänner som man hållt ihop med längst och som man inte släpper taget om. Ju äldre man blir dessto svårare är det att få nya vänner eller asså man lär ju känna nytt folk och så men inte säkert att man blir lika bra vänner som med de man haft länge. Men jag är öppen för nya kontakter, bara roligt att träffa nytt folk. 


Men som sagt svårt att bara välja ut en vän som är bäst, ni alla är bäst! Saknar och älskar er allihopa!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Gustafsson - 15 augusti 2013 00:06

Idag har jag verkligen inte gjort någonting. Typ bara lagat mat, ätit, sovit, surfat och sett film. Borde vara glad över att jag kunnat koppla av och inte göra en massa hela tiden men jag har istället dåligt samvete för att jag varit så lat och inte ...

Av Johanna Gustafsson - 14 augusti 2013 01:29

Har nu varit hemma i typ en vecka, så skönt att vara hemma igen efter allt farande. Bara njöt av att komma hem och få sova i min säng. Direkt när vi kommit hem åkte jag och badade tillsammans med B och åt kvällsmat i det gröna, vi har så trevligt iho...

Av Johanna Gustafsson - 3 augusti 2013 23:16

Nu kommer bilderna från bland annat Helsingborg och Halmstad! Take care:) ...

Av Johanna Gustafsson - 3 augusti 2013 15:59

Idag är det så jäkla varmt ute, typ 28 grader i skuggan och 35 i solen. Ska inte klaga på vädret men detta är lite väl varmt. Man orkar ju inte göra något. Sitter nu nere i källaren och pluggar, surfar och ser på tvn. Så skönt med en kall källare. Br...

Av Johanna Gustafsson - 3 augusti 2013 15:53

I förrgår åkte vi till H i Halmstad och stannade över natten. På dagen badade vi vid Östra Stranden, så härligt att bada i havet. Hade även med oss god fika från Östras bageri. Efter detta åkte vi till Maxi för att handla till vår grillkväll. Vi tänk...

Ovido - Quiz & Flashcards