Alla inlägg under juni 2010

Av Johanna Gustafsson - 29 juni 2010 14:06

Yes äntligen har febern försvunnit och jag är så gott som frisk. Åt sista pencillinkuren nu idag, så hoppas att bölden försvinner också annars blir det väl att dra till VC igen så får dem väl ta och skära bort den, finns la inte så mycket annat att göra? Så himla skönt att vara ute i det fina vädret och inte behöva ligga inne. Sån frihet! Och imorgon ska jag börja jobba igen, känns skönt! Börjar med kväll, sen på torsdag blir det en lång dag: 7-13 och sen börjar jag kl 20.45 igen på kvällen och kör till kl 7.05 på morgonen. Men sen är jag ledig hela helgen, skööönt:D Då blir det att åka hem till mamma och iväg på släktträff, ska bli sååå kul. Har några kusiner som jag inte träffat sen släktträffen sommaren -07. Så ska bli riktigt kul att träffa alla igen.


Just nu är vi hemma hos svärföräldrarna för svärfar fyllde jämt igår;) Stort grattis till honom. Har även tagit första doppet för i år, skitskönt. Och premiärdoppet blev i sjön exen, kändes konstigt att bada där igen nu när man inte bor här i Ljungby längre. Saknar Ljungby lite:) Speciellt på sommaren när man kan åka till Bolmen och exen och bada. Blir att åka hem ikväll igen för att F börjar jobba kl 01.15 inatt och jag ska ju jobba imorgon. Blir att dra iväg och bada snart, så härligt! Svärföräldrarna åkte precis till Helsingborg med deras katt som är dålig.


Nä blir inget långt inlägg idag när det är så fint väder ute. Men lite skönt att sitta här nere i deras svala källare, man behöver lite paus från solen.


  

Av Johanna Gustafsson - 27 juni 2010 13:16

Haha, knäpp som jag är så började jag googla på brandmän haha. Och hittade en bild som var ganska lik den killen jag drömde om haha. Kroppen stämmer i alla fall, kanske inte ögonen, men ganska lik. Jag har bara brandmän i huvudet verkar det som haha.


 Nu ska ni få se:


  


Snygg va? Ganska lika var dem ändå. Men denna ser verkligen ut att "veta om" att han är snygg. Den killen jag drömde skröt direkt inte om det, hans sett att vara på var så speciellt. Tror han var brundögd med hehe. Jag får rita upp en fantombild haha. Inte så lätt, för det är svårt att komma ihåg exakt hur han såg ut, men en vacker syn var det i alla fall. Nu har ni i alla fall fått se lite haha. Nog om detta, nu har jag redan min underbara F som jag älskar så mycket så jag behöver inte gå ut och leta efter honom. Men lite roligt är det haha

Av Johanna Gustafsson - 27 juni 2010 12:53

Hade en så jäkla underbar dröm nu på morgonen. Den var så himla verklig. Men tur är att när man vaknar upp så har man ju redan sin drömprins. Men det var en riktigt härlig dröm. Jag som alltid brukar drömma marddrömmar, så kul att drömma något annat ibland. Hade jag varit singel hade jag varit ute och letat efter den där killen jag drömde om, om han överhuvudtaget finns. Han hade jättefin kropp, skitsnygg/söt, var hur gullig som helst och så var han brandman haha. Vet inte ens om han var singel hehe. Snacka om en dröm! Men det som var så underbart var att han var samtidigt så snygg men ändå så himla gullig och inte alls så där mallig som endel killar kan vara när dem är skitsnygga med snygg kropp och så. (Bara då fattar man ju att det är en dröm haha). Det var en bild som kom upp i huvudet haha. Ibland drömmer man såna saker man aldrig kommer glömma bort hehe. Lite roligt var det i alla fall. Har redan min Fredrik så jag behöver inte tänka att jag måste ut och ragga upp någon annan eller hitta denna killen haha, vilket vore kanske omöjligt hehe, i och med att det var bara en önskeperson som kom upp, han kankse inte ens finns haha, jag har i alla fall inte träffat honom! Knäpp jag är med mina drömmar hehe. Nog om det!


Är väl lite piggare idag, men somnade och vaknade med huvudvärk, inte kul alls. Nu hoppas jag verkligen att det vänder, vill inte vara sjuk mer. Vill vara ute i det fina vädret och sola och bada. Men får vänta några dagar till och se så jag verkligen blir frisk, inte bra att bada när man är febrig, ingen bra idé, även om jag hade velat.


Nä nu blir det att käka lite mat, lite pizzarester från igår, mums.


Bjuder på en bild idag med:


  

Av Johanna Gustafsson - 26 juni 2010 18:04


Har blivit förälskad i bland annat Sean Kingstons låtar. Älskar sån musik. Någon som har förslag på mer artiser som liknar hans låtar?


Ska försöka lägga in en video från Youtube, en låt som jag älskar.


Tror det fungerar, eller?



Av Johanna Gustafsson - 26 juni 2010 17:55

Är så jäkla tråkigt att vara sjuk. Dagarna är så trissta. Bara se på tv och vila. Kan la vara skönt någon dag att bara ta det lugnt och inte behöva gå ut utan bara vara inne och göra så lite som möjligt. Men nu är det inte kul längre:( Vill bli frisk nu! Febern verkar aldrig ge med sig, men det är la så med infektioner och sånt, det tar tid (en jäkla tid). Ringde till jourcentralen idag igen och fråga vad man skulle göra och varför febern inte försvinner och varför bölden inte försvinner, känns som den funnits där skitlänge nu. Men finns inte så mycket att göra just nu, bara vänta och vänta. Skulle avvakta till på måndag för är det inte bättre då så får jag gå till VC igen och se om de kanske måste skära i den eller nått, inget man gör i första taget kanske men om den inte försvinner så finns det inte så mycket annat att göra. Men hoppas verkligen det vänder snart så jag kan gå och jobba!


Sitter här och väntar på att älsklingen ska komma hem från jobbet, är så mycket tråkigare att ligga här hemma ensam när han jobbar hela helgen:( Men när han kommer hem så blir det pizza, börjar bli lite hungrig nu (vilket jag inte varit på hela dagen). Inte så dumt med pizza då:)


Nu har jag äntligen laddat in bilder från kameran, denna bild är tagen på båten när vi åkte över till Visingsö, en helt underbar dag!


  

Av Johanna Gustafsson - 25 juni 2010 19:37

Var bara tvungen att önska alla en glad midsommar:) En annan ligger ju hemma och är sjuk med feber, halsinfektion mm mm. Har fått penicilln (hur det nu stavas?). Men vet i sjuttan om det hjälper så himla bra. Inget kul alls och framför allt inte så här på midsommarafton och allt. Men vad gör man, det är som det är. Skulle ändå inte firat midsommar då jag skulle ha jobbat hela midsommarhelgen, så det kvittar. Men hade mycket hellre varit frisk och varit på jobbet nu!


Får bli ett litet längre inlägg sen när jag är frisk, för just nu finns det inte så mycket roligt att skriva om. Har bara legat hemma och sett på film och tagit det så lugnt jag bara kunnat.


Hoppas i alla fall att ni där ute har en härlig midsommarkväll!

Av Johanna Gustafsson - 15 juni 2010 22:03

Oj vad jag är dålig på att uppdatera min blogg:( Måste bli bättre! :P Nu börjar allvaret dra ihop sig, ska på sista intron imorgon sen på lördag börjar jag jobba på "riktigt". Sitter här och laddar inför morgondagen och gör så lite som möjligt hehe, bara slappar framför tvn och datorn. Blir att lägga sig i sängen snart och kanske slå på tvn en stund eller läsa min bok med Mia Skäringer eller vad hon heter, boken heter något med "dyngkåt och heligt....". Den verkar skitbra! Hehe...


Idag har vi varit och kollat i lite affärer och åkt till Västersjön och gått runt där. Så vi bestämde att om det är lika fint väder imorgon så ska vi åka dit igen och bada (premiärdopp) och grilla och bara mysa! Hittade ett jättebra ställe där man kan vara lite mer i fred! Jättefint! Och det var faktiskt ganska skönt i vattnet. Så imorgon efter jobbet blir det att åka och handla lite till vår grillkväll och sen vänta på att F kommer hem från sitt jobb. Hoppas det blir fint väder bara!


Igår var jag och F på AF och lyssnad på när City gross var där, så nu har vi båda sökt jobb där. Vore kul att testa på att jobba i en butik! Blev även en sväng på stan där jag köpte nya skor (väldigt behövligt), puma-skor blev det såklart igen, älskar dem skorna! Köpte även lite svenska jordgubbar, mumsigt.


Just det, förra veckan var vi i Ullared efter att ha fått tillbaka skattepengarna:D Vilken lycka! Visst det var regnit och så, men vad gör det när man är inne på Gekås;) Blev en hel del fynd. Jag är så lycklig när jag får åka till Ullared och minst lika lycklig när man kommer hem och får packa upp allt och se vad man köpt.


Nä nu ska jag nog krypa ner i sängen så att man är pigg imorgon, då det är intro 7-15.15 Det ska nog gå bra! Det kommer gå bra! Vad kan gå fel?


Framkallat ca 350 bilder så jag har lite bilder till mitt fotoalbum, så kul!


En bild jag framkallat:


  


Denna bjuder jag på haha. Jag som militär när jag gjorde minilumpen! :P

Av Johanna Gustafsson - 8 juni 2010 21:22

... men det gör mig inget! (Iaf inte för tillfället). Den klassiska svenska sommaren är här. Men hoppas inte det blir så här hela sommaren. Vill ha mer sol, men efter regn så kommer ju faktiskt solsken. Ska ta vara på dagarna nu när man är ledig lite, även om det är sol eller regn. Haft en riktigt mysig helg med älsklingen. I söndags blev det en riktigt myskväll med grill vid Vättersjön:) Vädret var ju inte jättebra, men det regnade ju inte och det är ju huvudsaken. Blev en riktigt lyckad kväll! Måste göras om snart igen.


Igår blev det en riktigt städdag. Det var så himla smutsigt här hemma, så det var verkligen behövligt. Passa på när det är dåligt väder. Finns ju inget skönare än att gå och lägga sig i en nystädad lägenhet i en renbäddad säng  


Idag har väl inte hänt så himla mycket, lite fix här hemma. Och liten sväng med moppen, shit vad fint den går. Invigde även min hjälm som jag köpte igår, himla fin och billigt blev det, halva priset på den. Nu på kvällen har jag sett filmen: Det enda rationella, ganska konstig film men okej att se.


Väntar på att skattepengarna ska komma in på mitt konto, vill åka till Ullared ju. Om det blir som jag vill (som jag hoppas) så får jag pengarna snart så vi kan åka till Ullared på torsdag  


Älsklingen är iväg och jobbar och kommer hem vid 22.30, så jag har lite ensam-tid här hemma, kan vara skönt ibland. Funderar på vad jag ska ta och hitta på nu, måste ta vara på min lediga tid! Blir kanske lite pyssel med mitt fotoalbum, bara för att det är så kul  


Hade även en mycket trevlig fredag när jag var hemma hos mamma över dagen och hälsade på! Var först en sväng hos pappa och sen åkte jag vidare till Motala och träffade J. Gick och kollade på studenten där i stan och träffade S, M och L där trevligt:)


Nä, ta vara på tiden var det ja, hej hej .


Inga bilder idag heller, har tydligen inte laddat in bilderna från Visingsö ännu!

Ovido - Quiz & Flashcards