Alla inlägg under februari 2011

Av Johanna Gustafsson - 1 februari 2011 21:56

Jaha då kliver vi in i februari då. Tiden går ju så himla fort. Jag fyllde ju nyss år, men det är ju snart en månad sen. Åh vad jag längtar till april:D Då drar vi till Florida och lever livet! Pappa har ju även erbjudit oss att följa med till Kroatien i slutet av april. Men det blir väl lite väl bra att åka utomlands TVÅ ggr på bara en månad. Vore jäkligt kul, men tror vi satsar på vår Florida-resa istället. Annars hade det ej blivit så himla dyrt med Kroatien, flygresa för 6 pers ca 6 500 kr eller vad det var. Hittade även ett fint hus att hyra och det skulle gå på runt 4000 kr om det stämde, så det skulle ju inte bli så dyrt. Man kan ju alltid åka till Kroatien längre fram istället när man hunnit spara ihop lite mer pengar.


Igår somnade jag jättesent, typ vid 4 eller nått på morgonen. Kände mig nästan lite "rädd" efter inbrottet och så. Känns så himla obehagligt att det är folk som varit och rotat bland våra saker. Och så tänker jag på om hur det skulle vara om vi hade råkat komma ner i källaren när de håller på, de kunde ju vara aggressiva och inte veta vad de skulle göra. Hoppas vi får ut en del på hemförsäkringen. Fan, så sur jag är. Vi lär ju inte få ut så mycket som de där grejjerna var värda, sen finns det säkert grejjer som vi ännu inte kommit att de snott.


Har jobbat kväll idag och haft möte. Känns så vuxet med personalmöte:) Känns riktigt bra, men jag är ju ganska blyg och pratar inte så mycket i större grupp men blir nog bättre efter hand när man lärt känna de andra ordentligt. Trivs så bra med mina arbetskamrater, de är helt underbara. Den 21 februari ska jag på kick off, ska bli intressant och se vad som händer där. Ska tydligen komma en hemlig manlig gäst som kostar typ 60 000 kr att ta hit hehe. Lär ju vara någon känd person med tanke på att han var så dyr. Kommer bli jäkligt kul!


Nu sitter jag och kollar på andra avenyn och käkat en smörgås. Blir att sova snart. Älsklingen jobbar:( Så jäkla typiskt att vi ska jobba om varandra och jag gillar inte när han jobbar natt för då får ju jag sova ensam. Imorgon har vi några ärenden på stan, bland annat gå till banken. Sen får vi se vad som händer. Känns som det är något hela tiden och två helger i rad nu är fullbokad. Kul när det händer lite, men ibland känns det som att det händer kanske lite väl mycket på en gång. Som på torsdag jobbar jag två pass men det ska väl gå det också.


Ska ta och varva ner lite innan läggdags, imorgon blir det jobb igen!

Av Johanna Gustafsson - 1 februari 2011 21:56

Jaha då kliver vi in i februari då. Tiden går ju så himla fort. Jag fyllde ju nyss år, men det är ju snart en månad sen. Åh vad jag längtar till april:D Då drar vi till Florida och lever livet! Pappa har ju även erbjudit oss att följa med till Kroatien i slutet av april. Men det blir väl lite väl bra att åka utomlands TVÅ ggr på bara en månad. Vore jäkligt kul, men tror vi satsar på vår Florida-resa istället. Annars hade det ej blivit så himla dyrt med Kroatien, flygresa för 6 pers ca 6 500 kr eller vad det var. Hittade även ett fint hus att hyra och det skulle gå på runt 4000 kr om det stämde, så det skulle ju inte bli så dyrt. Man kan ju alltid åka till Kroatien längre fram istället när man hunnit spara ihop lite mer pengar.


Igår somnade jag jättesent, typ vid 4 eller nått på morgonen. Kände mig nästan lite "rädd" efter inbrottet och så. Känns så himla obehagligt att det är folk som varit och rotat bland våra saker. Och så tänker jag på om hur det skulle vara om vi hade råkat komma ner i källaren när de håller på, de kunde ju vara aggressiva och inte veta vad de skulle göra. Hoppas vi får ut en del på hemförsäkringen. Fan, så sur jag är. Vi lär ju inte få ut så mycket som de där grejjerna var värda, sen finns det säkert grejjer som vi ännu inte kommit att de snott.


Har jobbat kväll idag och haft möte. Känns så vuxet med personalmöte:) Känns riktigt bra, men jag är ju ganska blyg och pratar inte så mycket i större grupp men blir nog bättre efter hand när man lärt känna de andra ordentligt. Trivs så bra med mina arbetskamrater, de är helt underbara. Den 21 februari ska jag på kick off, ska bli intressant och se vad som händer där. Ska tydligen komma en hemlig manlig gäst som kostar typ 60 000 kr att ta hit hehe. Lär ju vara någon känd person med tanke på att han var så dyr. Kommer bli jäkligt kul!


Nu sitter jag och kollar på andra avenyn och käkat en smörgås. Blir att sova snart. Älsklingen jobbar:( Så jäkla typiskt att vi ska jobba om varandra och jag gillar inte när han jobbar natt för då får ju jag sova ensam. Imorgon har vi några ärenden på stan, bland annat gå till banken. Sen får vi se vad som händer. Känns som det är något hela tiden och två helger i rad nu är fullbokad. Kul när det händer lite, men ibland känns det som att det händer kanske lite väl mycket på en gång. Som på torsdag jobbar jag två pass men det ska väl gå det också.


Ska ta och varva ner lite innan läggdags, imorgon blir det jobb igen!

Ovido - Quiz & Flashcards