Alla inlägg den 14 februari 2011

Av Johanna Gustafsson - 14 februari 2011 21:11

Ligger hemma med feber och en värkande hals. Har känt hela helgen att jag inte varit riktigt frisk, legat och frysit en massa och varit allmänt seg och trött. Helgen har iaf varit mysig. Skulle jobbat idag men var ju tvungen att ringa mig sjuk, vilket jag inte alls gillar men vad ska man göra. Blir hemma imorgon också sen är jag ledig två dagar för att sen jobba helgen. Så min plan är att vara hemma de här dagarna och bara vila och ta det jättelugnt för att sen gå och jobba i helgen, hoppas hoppas!


Så idag har det ju inte hänt allt för mycket, mest legat i sängen och kollat på lite film och så. Vid 15.30 gick jag upp ur sängen och tog lite och käkade och bäddade sen ner mig i soffan fram för Sjunde himlen. Vila är det bästa när man är sjuk. Konstigt nog så kan jag sova jättemycket när jag är febrig, finns ju en del som inte alls kan sova. Fast sover sämre på natten, ligger och drömmer massa marddrömmar och yrar omkring. Vaknade precis kallsvettig. Hur ska man göra om man ligger utan täcket och bara svettas en massa och sen tar bort täcket och då börjar man frysa, svårt att hitta någon balans där emellan. Har även varit så att jag legat med typ 3 täcken/filtar men ändå frusit.


Nog om det. Bara acceptera att jag är sjuk och kan inte göra något åt det. Man blir lätt ynklig när man är sjuk och gnäller mycket, men det tycker jag att man kan få göra. Nu ikväll har vi kollat på lite tv, bland annat halv åtta hos mig och nu familjen annorlunda. Blir kanske att kolla på någon film sen eller ta och lägga sig snart, börjar känna mig lite trött igen...

Ovido - Quiz & Flashcards