Alla inlägg under maj 2012

Av Johanna Gustafsson - 30 maj 2012 01:40

Klockan är mycket och här sitter jag och tänker och planerar. Så mycket saker jag vill göra, men är inte säker på vad jag EGENTLIGEN vill och om det blir bra eller ej. Vill flytta, skaffa hus, bilda familj, studera, köpa ny bil, resa, vinna på lotto, skaffa katt mm mm, listan kan bli lång. Tankarna flyger fram och tillbaka hela tiden, en dag bestämmer jag mig för att spara pengar till en resa, andra dagen vill jag köpa ny bil, den tredje dagen vill jag skaffa hus och bli gravid. Hm, det bästa är väl när saker händer automatiskt eller att man gör något utan att tänka så mycket på det men då kan det bli så fel och man ångrar sig, jag önskar att valen vore lättare. Vad ska man satsa på, vad är viktigast och vilket är bäst för oss just nu, vilket kommer vi glädjas av just nu. Nu ikväll kom tankarna igen, fick för mig att jag skulle kolla på någon sommarstuga antingen här i Jkpg eller hemma i Östergötland vilket gjorde att tankarna drog iväg och helt plöstligt kollade jag på hus. Gick även in på Stångåstadens hemsida och hittade en perfekt lägenhet för oss i Linköping, två våningar och uteplats och allt, vore perfekt. Ibland längtar jag hem något fruktansvärt men å andra sidan trivs vi väldigt bra o Jkpg och jag trivs jättebra på jobbet. När jag hittat denna perfekta lägenhet började jag kolla på jobb till Fredrik i Östergötland och sedan kollade jag på lite jobb till mig, vilket slutade med att jag började kolla massa utbildningar till mig. Min önskan är att Fredrik skulle få ett fast jobb, antingen här eller hemma i Östergötland och att jag pluggar till något jag verkligen vill bli och att vi hittar den perfekta lägenheten eller huset, inte för att lägenheten vi bor i nu inte är perfekt, men jag menar att allt ska vara perfekt; avstånd, läge, uteplats, fräschare mm. Trivs kanonbra i vår lägenhet men vore ju ännu bättre om det var två våningar (så det blir mer som ett hus), att det finns tvättmaskin, två badrum, större kök, fräschare och renoverat, nära till antingen mitt eller Fredriks framtida jobb så vi slipper ha två bilar eller åka buss och vore även bra om man kunde ha en marklägenhet så man kunde gå rakt ut, vore perfekt. Som sagt det finns drömmar och en dag kommer jag se till att dem slår in eller vi tillsammans. Åh längtar till den dagen då vi bestämt oss hur vi vill ha det eller får något erbjudande på något sätt som gör att vi inte kan tacka nej, drömma kan man allt!


Just nu är det så mycket hela tiden; arbete, utbildning, möten, olika aktiviteter (hittar på saker med kollegorna), Tobias slutar snart nian mm mm. Men roligt när det händer lite och det är ju inte tråkiga saker men ibland känner jag bara att det blir för mycket. Känns som det var länge sen jag bara var ledig och tog det lugnt, men är väl för rastlös för det. Snart semester, då kan jag vila upp mig och ladda om batterierna för att klara av nya utmaningar och kanske fler utbildningar.


Nä nu får det räcka för idag, har mycket mer att skriva om men ögonen går i kors, får bli en annan dag...


Godnatt, skriver en annan dag!

Av Johanna Gustafsson - 9 maj 2012 23:50

Så mycket jag vill göra och få gjort men kommer inte långt, är så mycket hela tiden. Känner mig otillräcklig. Vill blogga mer, fotografera mer (trots att jag ändå hunnit fota lite den senaste tiden), behöver städa, fixa med tvätten, rensa och fixa ordning i skåp, scrapbooka, har massa uppgifter från utbildningar att göra mm mm. Så mycket jag vill göra men känns som man inte får något gjort, när man väl är ledig är man så trött och försöker få så mycket som möjligt gjort, vill ju även göra roliga och nyttiga saker också som att promenera och umgås med älsk. Tiden går så jäkla fort! Har kommit in i en period då allt känns lite jobbigt, det ena ger det andra. Drömt mycket mardrömmar, sover dåligt på nätterna, känner en inre stress och har svårt att leva här och nu, mycket jobbig känsla. Har även en period då jag tänker mycket, på sånt som varit; jobbiga saker. Blir lite som min egna psykolog och förstår varför saker och ting är som det är och varför jag mår och känner så här. Det konstiga är ju att jag har det egentligen hur bra som helton man jämför med innan; en underbar sambo, ett fast jobb, stadig ekonomi, träffat nya härliga människor som jag mår bra av att umgås med, Fredrik har fått jobb, fin och rymlig lägenhet mm. Men det är väl så att när man har det som bäst så kommer saker och ring upp till ytan, kommer ifatt mig liksom. Bearbetar mycket just nu, kanske därför jag känner mig så otillräcklig och inte får så mycket gjort men jag ör mig bästa. Det gäller att prioritera och jag har väl ändå fått det viktigaste gjort men finns ju så mycket mer jag vill ha gjort men det får vänta, är ju snart semester och då kan man göra det där roliga som man velat göra. Åh vad semestern är efterlängtad och behövlig nu, blir kanske fem veckor, vore så skönt.Så skönt att få skriva av sig lite men har så mycket mer jag skulle kunna skriva men får räcka för idag, ska lägga mig nu. Trött efter att inte mått så bra under dagen, huvudvärk som slutade med en lite olycka i duschen med en lite sårskada på benet, men men jag lever:) Återkommer en annan dag när jag har tid, ork och lust...

Ovido - Quiz & Flashcards