Alla inlägg under juli 2013

Av Johanna Gustafsson - 31 juli 2013 23:18

Är nu hemma hos svärisarna sedan i måndags. Händer något hela tiden och jag som tog med mig pluggsaker för att sysselsätta mig med om jag blev uttråkad:)

I måndags badade vi i Lagan med F, J och S. Och på kvällen åkte vi till F tillsammans med H och käkade lite kebab, såg på tv, tog en lite kvällspromenad och spelade jakten på den försvunna diamanten (sällskapsspel, inget data- eller tvspel) och jag vann alla tre gångerna. Så skönt att skippa tvn och en massa filmer för en kväll.

I tisdags åkte jag, älsk, F och H till Helsingborg. Började med Väla för lite shopping och lunch. Jag köpte bland annat lila Björn Borg-glasögon (skitsnygga), örhängen, Jet set-klocka, armband mm. Efter detta åkte vi vidare in mot stan och åkte längst kusten. Stannade till vid Domstens hamn som var jättefint. Sedan åkte vi till Mölles hamn och gick runt, vilket utsikt. Älskar havet! Åt våfflor och drack sagolik god Kullamust. Åkte sedan tillbaka mot Helsingborg och stannade till vid Höganäs för att bada i havet, gud vilket himmelrike. Fina stenar, fin sand, blått vatten, klart vatten, fin botten, långa stränder. Hur underbart som helst, kände som jag var utomlands. Började komma in mörka moln så vi drog till Väla igen och kollade in det vi hade missat. Där fick jag även träffa min älskade mamma, lillebror och styvpappa. De var nämligen också i Helsingborg på semester. Var så härligt att få träffa dem? Tog en café latte på Expresso house och bara satt och pratade, mysigt. Följde sedan med min bror till Media markt innan vi skildes åt?

Idag hat vi varit på Stockhultsgården. Ett jättemysigt ställe utanför Markaryd mitt ute i ingenstans. Där har de massa teer och lite småsaker. De serverar även fika och lite lättare luncher. Vi beställde scones, varm choklad, te och danska munkar, mums. Sedan tog vi en sväng på Gränsbygdens köpcentrum, hittade dock inget kul.

Nu sitter vi nere i källaren och ser på tv och bara slappar. Imorgon åker vi till Halmstad och sover över en natt?

Bilder kommer senare då de finns mobilen och har inte laddas över till iPaden ännu via bildström

/Johanna

Av Johanna Gustafsson - 29 juli 2013 00:49

I fredags när vi tagit ett kvällsdopp åkte vi till Vätterstranden och gick längst den fina sjön. Tog lite bilder som jag blev så nöjd med. Så häftigt med solnedgången och vattnet i bakgrunden, klockrena bilder.

Av Johanna Gustafsson - 29 juli 2013 00:44

Long time no see? Har i alla fall semester nu och det flesta dagar är fullspäckade och jag har varken haft ork, tid eller lust till att plugga. Gick på semester den 18 juli och den 19 juli åkte vi hem till Bbg för min älskade mamma fyllde år och hade en stor fest. Så kul att träffa massa släktingar som man inte träffat på jättelänge.

På lördagen åkte vi till Kolmården förutom min syrra N (synd). Var i alla fall en riktig lyckad dag och vädret var perfekt! Så kul för F att åka dit då han aldrig varit där. På söndagen sen tog vi en riktig slappardag med bad och solning. Sen på måndagen åkte vi till Askersund och badade i Hargebadet, så härligt. På tisdagen tog vi det mest lugnt och sen framåt eftermiddagen kom min syrra och hennes kul, jättekul att träffa henne och hennes nya kille. Ville sen vara lite snäll och skjutsade dem till Lkpg, till tåget. Efter det åkte jag och älsk ut till pappa och barnen. Vilken lyckad kväll. Barnen blev glada över att vi kom och vi badade i deras nya pool och bara myste. Åkte hem vid 01.30 på natten? Egentligen skulle vi åkt hem idag men mamma ville att vi skulle stanna en natt till för hon tyckte det var så mysigt att ha oss hemma och självklart stannade vi, håller med henne om att det var sååå mysigt?

Har sedan varit hemma i några dagar och bara myst. I fredags kom Fredriks syster och systerson och åkte hem idag. Varit jättemysigt. Igår var vi i Gbg hela dagen och hade det jättebra. Shoppade på Nordstan, åkte paddan och avslutade med Liseberg där jag vann 4kg godis och åkte tre karuseller (hanghai, lisebergståget och Kållorado). Fy vad kul det var. Vi alla var riktigt trötta imorse och sov till typ kl 12, skönt.

Nu ligger jag i sängen och ser på Skärgårdsdoktorn. Blir att gå upp skapligt för att åka hem till svärföräldrarna och stanna där i ca 8 dagar eller så. Har massa planerat.

Underbar första semestervecka. Mår så bra! Har hela tre veckor kvar, hur underbart som helst. Denna sommar verkar verkligen bli som jag hoppats; träffa familjen och släkten, vänner (fast hade kunnat vara ännu bättre, så många jag vill träffa), massa bad och sol. Vilken underbar sommar!

Nu kommer en riktig bildbomd

Hej

Av Johanna Gustafsson - 16 juli 2013 01:35

Test

Av Johanna Gustafsson - 16 juli 2013 01:34

Ne nu måste jag försöka ta och sova. Ska på möte imorgon kl 10 och efter det ska jag möta upp B för vi ska sola och bada, så härligt. Annars idag har vi tagit det ganska lugnt, var så trött efter en fullspäckad helg. F och jag kollade lite på XXL och Rusta. Köpte en lite större gummibåt än den vi har. Betalade halva priset. Nä sova var det ja, natti natti

Hjo

Av Johanna Gustafsson - 16 juli 2013 01:30

I fredags åkte jag, Birgitta och Jennifer till Hjo, medan Benjamim var hemma hos Fredrik. Sånt underbart väder det var (som det var under hela helgen). Vi besökte Netto och Hem & hobby (såklart!). Handlade lite smått och gott. Åkte sedan in till "centrum" och käkade lite. Massa folk pga hemslöjdsmässan. Åkte sedan vidare till världens underbaraste badplats -Hjovieran. Alltså hur underbart som helst. Härlig sandbotten, klart vatten, fin plats, gräs, brygga och flotte. Åh vilken dröm. För er som inte vet så är det Vättern som ligger där. Var lite kallt i början men man vande sig fort. Vi hade med oss fika och badmadrasser och var där i stort sett hela dagen. Bara låg på madrassen och njöt och dök från flotten, härligt som bara den. Jag och Jennifer låg säkert i över en halvtimme under första doppet. Detta kallar jag semester! 18 grader var det. När vi sedan kom hem åkte vi till Västersjön och badade med grabbarna och köpte med oss lite mat. Tyvärr hade jag sån huvudvärk så jag låg mest på en filt och försökte vila. Anledningen var nog för mycket sol och för lite vätska, ingen bra kombo. Var iaf glad över att jag fick lite färg. Gick och la mig tidigt och somnade ganska fort.

Av Johanna Gustafsson - 16 juli 2013 01:20

I torsdags kom två av mina småsyskon hit tillsammans med min pappa. Vi hade en sån supermysig och härlig kväll vid Västersjön. Grillade, badade, åkte båt, skrattade och hade allmänt trevligt. Var där några timmar och åkte sen hem framåt kvällen. Barnen skulle sova här enda till söndag? Vi kollade på lite film sen åkte pappa hem och vi gick och la oss. Alla somnade gott och såg fram emot morgondagen. Vad gott jag somnade och känslan av att ha hela lägenheten full, så mysigt. Blir precis varm i hjärtat?

Av Johanna Gustafsson - 11 juli 2013 01:06

Var ganska trött i söndagsmorse?

Ovido - Quiz & Flashcards