Direktlänk till inlägg 14 augusti 2013

Home sweet home

Av Johanna Gustafsson - 14 augusti 2013 01:29

Har nu varit hemma i typ en vecka, så skönt att vara hemma igen efter allt farande. Bara njöt av att komma hem och få sova i min säng. Direkt när vi kommit hem åkte jag och badade tillsammans med B och åt kvällsmat i det gröna, vi har så trevligt ihop. Mycket skratt och prat om allt möjligt. Detta är en person som betyder väldigt mycket för mig, finns där i vått och torrt och som jag kan prata om allt med. Tack för du finns? Du är guld värd och har en stor förtjänst till att jag nu mår så mycket bättre. Efter kvällsdoppet på väg hem åkte jag omkring lite i Jkpg, så mysigt och Gud vad jag älskar denna fina stad.

Förra veckan var B och jag på Skänningemarknad och besökte även mamma och W, jättelyckad dag och fint väder var det också. Köpte kantareller som antagligen var anledningen till att jag blev så dålig natten till fredagen, fy vad dålig jag var. Var nog matförgiftning, usch. Jag och B skulle åka till Eksjö som jag tyvärr fick hoppa. Men framåt eftermiddagen/kvällen kände jag mig så mycket piggare så vi åkte dit en snabbis ändå. Besökte dollar store och family house. Så kul och spontant, vi är tokiga. Min lillebror Benjamin kom till oss efter att jag åkt iväg. Pappa och hans kompis skulle till Laholm och hämta en del till tröskan så B fick vara hos oss under tiden. Han och Fredrik kollade in Jkpg-festen. Sent på kvällen kom pappa och G tillbaka hit och fikade och åkte hem sent på natten, väldigt mysigt.

I söndags blev jag väldigt glatt överraskad. Mamma och W kom till oss. Deras sista semesterdag och de ville inte bara sitta hemma. Var en mysig dag som gick väldigt fort. Efter att de åkt hem åkte jag hem till B för att hämta ett kort och snacka lite för att sedan besöka min vän Anna som jag inte träffat på jättelänge. Sån mysig kväll/dag med många skratt och mycket prat. Livskvalité! Fick sedan snabba mig hem från A då Fredrik var tvungen att ha bilen till sin första dag på sitt nya jobb (ett nattjobb). Så glad för hans skull.

I måndags kom mitt objektiv som jag beställt, så kul:) Var en ganska lugn dag, inget planerat.

Idag har jag varit med B på Ikea och sedan käkat på Jensens, lika trevligt som vanligt:D

Nu sitter jag här i en tom lägenhet då Fredrik jobbar. Trodde det skulle bli jobbigt men det har bara varit skönt att få vara lite för sig själv. Varit uppe länge och sett en massa filmer och bara myst. Sista semesterveckan nu men det känns helt okej. Har haft en sån bra sommar med fin väder och massa roliga saker. Har kunnat ladda om batterierna och slappnat av (inte alla dagar men de första). Känner ingen direkt ångest för att jag ska börja jobba på tisdag, skön känsla. Oroar mig bara för hur jag ska fixa och jobba mina ordinarie tider igen och även börja plugga igen. På något sätt ska det gå, det har jag bestämt! Jag vill och jag tänker kämpa. Tänker inte så mycket på det utan bara gör det. Tänk positivt!

Har dåligt samvete för jag inte pluggat så mycket som jag borde den här semestern men får göra det imorgon eller i helgen. Har inte jättemycket kvar men vill så gärna ha det färdigt. Hoppas få ork och motivation till det imorgon. Det ordnar sig.

Har mycket jag vill skriva men orkar inte skriva mer nu...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Gustafsson - 15 augusti 2013 00:06

Idag har jag verkligen inte gjort någonting. Typ bara lagat mat, ätit, sovit, surfat och sett film. Borde vara glad över att jag kunnat koppla av och inte göra en massa hela tiden men jag har istället dåligt samvete för att jag varit så lat och inte ...

Av Johanna Gustafsson - 3 augusti 2013 23:16

Nu kommer bilderna från bland annat Helsingborg och Halmstad! Take care:) ...

Av Johanna Gustafsson - 3 augusti 2013 15:59

Idag är det så jäkla varmt ute, typ 28 grader i skuggan och 35 i solen. Ska inte klaga på vädret men detta är lite väl varmt. Man orkar ju inte göra något. Sitter nu nere i källaren och pluggar, surfar och ser på tvn. Så skönt med en kall källare. Br...

Av Johanna Gustafsson - 3 augusti 2013 15:53

I förrgår åkte vi till H i Halmstad och stannade över natten. På dagen badade vi vid Östra Stranden, så härligt att bada i havet. Hade även med oss god fika från Östras bageri. Efter detta åkte vi till Maxi för att handla till vår grillkväll. Vi tänk...

Av Johanna Gustafsson - 31 juli 2013 23:18

Är nu hemma hos svärisarna sedan i måndags. Händer något hela tiden och jag som tog med mig pluggsaker för att sysselsätta mig med om jag blev uttråkad:) I måndags badade vi i Lagan med F, J och S. Och på kvällen åkte vi till F tillsammans med H ...

Ovido - Quiz & Flashcards