Alla inlägg under juli 2011

Av Johanna Gustafsson - 30 juli 2011 13:25

Njuter i fulla drag av att vara ledig, bara vara och inte ha en massa att göra. Enda sen semestern började så har det varit något varje dag men bara roliga saker så klart men det tar på krafterna. Hade det helt underbart i Västervik hos min moster. Därifrån åkte vi över till Öland och Kalmar, jättemysigt. Åkte sen vidare till min moster i Källvik och hälsade på. Var 4 år sen jag var där sist, vad tiden går. Detta ställe var jag på mycket som barn varje sommar. Efter Källvik åkte vi hem till mamma och Wiggo, helt underbart att komma "hem". Haft helt underbara dagar där och bara njutit i fulla drag. Hittat på mysiga saker tillsammans. Var även och hälsade på min morbror och hans fru. Många att besöka under sommaren men hann inte ens med hälften. Hann även att träffa Jossan och hennes lilla goa dotter, mycket trevligt.


Nu är vi hemma i Jkpg under helgen, jätteskönt. Skönt att komma hem och landa lite och fixa lite saker som att betala räkningar osv. Igår tänkte vi ha en lugn dag men det blev det minsann inte hehe. Framåt kvällen kom pappa, Elin och barnen hit. Mysig kväll. Blev lite fotboll med grabbarna:) Nu idag tänker jag inte göra någonting bara ta dagen som den kommer och kolla på lite film/tv för vädret är ju inte världens bästa. Blir även att fixa lite här hemma som att tvätta mm.


Ska försöka bli bättre på att blogga men när tiden inte räcker till så blir det så. Har ju massa att skriva om vår underbara resa. Men det kommer!


På söndag åker vi hem till svärf och stannar där minst en vecka. Har en massa planerat såsom Ystad, Kristianstad och kolla på ett Nintendo Wii:) Blir även att besöka Helsingborg och Halmstad:) Hm vilken konstig känsla jag fick nu, känns som jag redan skrivit det här. Men kan ha varit på Fb iså fall.


Nu ska jag göra annat och kolla vidare på Varuhuset!

Av Johanna Gustafsson - 19 juli 2011 00:54

Oj, vad tiden har gått fort, så fort att jag inte hunnit med att blogga. Har gått så lång tid att jag nästan glömde bort mitt användarnamn och lösenordet fick jag skriva om en gång för det första var fel, skärpning:P


 Nu har jag iaf semester, första riktiga betalda semester, fy fasen vad gött det känns! Känns helt overkligt. Slutade redan i torsdags men den börjar ju egentligen inte på riktigt förens idag eller rättare sagt igår. Ska inte tillbaka till jobbet förens den 16 aug, lång tid. Men tiden går säkert lika fort som den brukar. Har iaf en massa rolig inplanerat. Vi börjar med att åka till Västervik senare idag och besöka min kära moster och hennes man sen därifrån åker vi över till Öland någon dag och sedan åker vi direkt hem till mamma och W men påväg dit så stannar vi till hos min andra moster på hennes sommarställe (som är helt underbart!). Kommer bli så mysigt. Sen blir det att vara hemma i Jkpg typ två-tre nätter för att sedan åka hem till svärföräldrarna och vara där över en vecka men sen tänker jag bara ta det lugnt här hemma och vila upp mig efter allt farande. Masa roligt planerat med andra ord!


I helgen så var min kära syster och hennes son Melvin här och det var sååå mysigt. Vi var i Gbg och gick på Liseberg och hittade på en massa roliga saker hela helgen. Tror att både Melvin och Sara var jättenöjda när det var dags att åka hem för det var verkligen jag. Så mysigt! Känns tomt här hemma nu. Ingen liten Melvin som väcker en på morgonen och bara ligger och gosar i sängen, ingen Melvin att natta på kvällen, ingen syster att mysa och prata med på kvällen, ingen syster som kliar en på ryggen. Men som tur är så ses vi snart igen och det var garanterat inte första gången som de var här hos oss. Älskar er små sötnosar <3


Nu blir det snart att krypa ner i sängen och sova lite. All packning är så gott som klart, blir mycket att ta med sig när man ska vara borta så länge.


Godnatt och trevlig semester på er som har det och ni andra får också ha det så trevligt!  

Melvin in action (t-shirten han har på sig fick han av mig som jag köpte i USA)

Ovido - Quiz & Flashcards