Alla inlägg den 25 februari 2011

Av Johanna Gustafsson - 25 februari 2011 21:21

Det är såklart Fredrik som är min stora kärlek. Han är mitt allt och jag ångrar aldrig att jag träffade honom. Tänker ofta på vad som skulle ha hänt om vi aldrig skulle ha träffats, det är verkligen ödet och det var meningen att det skulle bli vi. Om jag inte hade Fredrik hade jag kanske varit singel fortfarande eller träffat någon annan men jag är så jäkla glad att det just var Fredrik jag träffade och att det verkligen klickade mellan oss. Var väl inte direkt kärlek vid första ögonkastet men vi kände väl en viss dragning till varandra. Redan innan vi träffades så kände jag lite extra för den här killen. Vi pratat mycket i telefonen och det kändes så naturligt liksom.


Jag var jättenervös när vi skulle träffas för första gången, fy sjuttan. Glömmer aldrig när jag satt där på tågstationen och väntade på att du skulle komma. Jag kommer ihåg att jag ringde till Jossan och berättade hur nervös jag var. Åh när du klev av där från tåget, redan då kände jag att det var något speciellt. Du var så fin! Efter att vi kramats och hälsat och så så tog du upp något från din väska -en ros med ett gulligt kort. Shit, vad gulligt asså! Dagen, kvällen och natten var jättemysig och jag kände hur mycket jag tyckte om dig. När du åkte hem så kändes det jättetråkigt och jag kände mig också lite rädd att vi kanske inte skulle träffas nått mer. Men efter att vi pratat lite till så bestämde du dig för att åka till mig igen och se om det kunde bli du och jag. Andra gången klickade det verkligen. Fyfan vilken inre lycka jag hade, ville bara skrika ut min lycka. Så vi bestämde att vi skulle ses igen och denna gång var det min tur att åka till dig i Småland och denna gång blev det du och jag. Åh jag glömmer aldrig den känslan. Känslan när vi kysstes för första gången, få vara dig nära, hålla din hand, bara få vara i din närhet. Helt jäkla underbart! Har nog aldrig i hela mitt liv mått så bra. Det värsta nu var att sitta och pendla, fyfan -25 mil. Men det gick men det måste varit för att vi var så kära och att detta var verkligen värt att satsa på annars hade vi ju aldrig suttit och åkt så många bil. Det är verkligen äkta kärlek. Jag kommer ihåg hur dåligt jag mådde på söndagarna när du skulle åka hem till dig, fyfasen vad jobbigt det var men det gick för jag visste ju att jag skulle få se dig om en vecka eller två. Kommer också ihåg hur ledsen jag var när du lämnade mig på Ljungby busstation och jag skulle åka hem till Bbg, jag ville ju bara vara med dig. Men dagen kom då vi flyttade ihop och det var den bästa dagen i mitt liv, slippa pendla, slippa vara ifrån varandra och jag bara älskar att bo tillsammans med dig älskling.


Jag hoppas att det alltid kommer att vara du och jag, min magkänsla säger iaf så<3 Jag älskar dig Fredrik Blomqvist, du är mitt allt<3


Min underbart söta älskade baby <3


  

Av Johanna Gustafsson - 25 februari 2011 21:02

Idag skulle min mormor ha fyllt 83 år och det är ju egentligen ingen hög ålder men du har varit död i många år nu:( Jag är så ledsen att jag aldrig hann att träffa dig. Du dog nästan ett år innan jag föddes men du fick precis veta att min mamma, din dotter var gravid med mig eller att hon trodde att hon var gravid. Du visste nog ändå att det var ett barnbarn på g. Jag har alltid saknat dig, att ha en mormor. Har alltid varit så avundsjuk på mina kompisar som både haft mormor, morfar, farmor och farfar. Jag hade bara farmor kvar i livet men jag är verkligen glad att jag haft någon. Men det hade nog varir svårare om jag hade träffat er och lärt känna er och se vara med om att ni dör, det hade varit svårare. Men jag hade ändå velat träffa dig och se vem du var. Det är verkligen något speciellt med mor och -farföräldrar. Det är nog också väldigt speciellt att få barnbarn också.


Åh vad jag önskat att jag hade få träffa dig. Jag är helt säker på att du skulle vara världens bästa mormor. Känslan av att få komma hem till dig och morfar och få äta "mormor-mat" och bara få vara med er. Mamma brukar ju laga en fisk som vi kallar "mormor-fisk". Du dog alldeles för tidigt, du hade så mycket mer att ge. Älskade mormor hoppas att du har det bra bland de andra änglarna och hälsa till morfar, farmor och farfar och du ser dem. Jag saknar och älskar er alla <3 Huvudsaken är att ni har det bra och tar hand om varandra!



Av Johanna Gustafsson - 25 februari 2011 20:57

Idag åkte vi till Väla som ligger i Helsingborg. Köpte de sista grejjerna inför resan som tex kylbalsam och stödstrumpor inför flygresan. Köpte även ett par jeans och ett linne för 150kr tillsammans, sjukt billigt. 70 % på ordinarie pris och så 20 % på reapriset;) Har ett par exakt lika dana jeans hemma och jag älskar dem, så snygga och sköna! Köpte även lite yogi te som jag fått hemma hos mamma, jättegott. Blev även att vi käkade lite lunch där -wok blev det. Nu sitter vi hemma hos Fidde och ska se på någon film. Se vad som händer imorgon, hm. Vill ju typ att det ska hända nått hela tiden när man är ledig men det gör det ju inte alltid.

Ovido - Quiz & Flashcards