Direktlänk till inlägg 27 januari 2011

Ledig dag!

Av Johanna Gustafsson - 27 januari 2011 20:25

Dagen har gått sjukt fort men det var himla skönt med sovmorgon imorsen, guld värt! Efter att vi käkade lite middag här hemma så drog vi till Holmgrens och kollade på bil. En del bilar var väl ganska intressant men ett lite för högt pris också. Åkte vidare till Nybergs bil och där hittade jag en bil som jag blev väldigt förtjusti i, en Volvo V40 -02. Provkörden den och jag tyckte väldigt mycket om den. Var jäkligt nära att vi köpte den, skulle bara åka till banken och få ett lån men ångrade mig typ i sista sekund, tänkte steget längre och tyckte inte det var någon bra idé. Nu är jag väldigt stolt över mig själv att jag kom fram till det bestlutet själv, annars hade det kunnat blivit så att vi köpt den. Tycker det är bättre att vi sparar våra pengar och har till vår resa istället. Efter resan så kan vi börja spara pengar igen så vi har råd att iaf betala den där kontantinsatsen som man ska betala när man köper bilen och då hittar vi kanske en bil som vi ännu hellre vill ha och en större bil. Bra tänkt Johanna! Vuxenpoäng till mig va?!


Efter vår lilla biltitt så drog vi in till stan och väl inne i p-huset så hade vi svårt att betala för vi hade inga mynt och sen fungerade det inte med att betala med kort men precis när jag skulle testa och ringa och betala så stannar en snäll själ och ger oss hennes parkeringsbiljett som gällde enda tills imorgon, shit så snällt asså. Denna människa borde få en stjärna i himlen. Gick sen till banken och fixade några saker och så tog vi en fixa på Malmborgs, myyys! Kollade i några affärer och köpte en lite present till min älskade lillebror som opererade bort sina halsmandlar förra veckan. Tyckte han var värd en lite present då, stackarn. Ska ju hem till mamma näst nästa helg:) Och nu sitter vi här hemma och jag har betalat lite räkningar och så. Nästa vecka blir det att jobba ett nattpass på psyk, natten till vi ska hem till mamma men jag kan sova i bilen ju. Ikväll blir det kanske någon film eller så med min älskling. Imorgon åker han ju hem till sina föräldrar:( Usch, vill inte vara ensam (kanske är töntig, men jag hatar det). Men tror det kommer gå väldigt bra ändå!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Gustafsson - 15 augusti 2013 00:06

Idag har jag verkligen inte gjort någonting. Typ bara lagat mat, ätit, sovit, surfat och sett film. Borde vara glad över att jag kunnat koppla av och inte göra en massa hela tiden men jag har istället dåligt samvete för att jag varit så lat och inte ...

Av Johanna Gustafsson - 14 augusti 2013 01:29

Har nu varit hemma i typ en vecka, så skönt att vara hemma igen efter allt farande. Bara njöt av att komma hem och få sova i min säng. Direkt när vi kommit hem åkte jag och badade tillsammans med B och åt kvällsmat i det gröna, vi har så trevligt iho...

Av Johanna Gustafsson - 3 augusti 2013 23:16

Nu kommer bilderna från bland annat Helsingborg och Halmstad! Take care:) ...

Av Johanna Gustafsson - 3 augusti 2013 15:59

Idag är det så jäkla varmt ute, typ 28 grader i skuggan och 35 i solen. Ska inte klaga på vädret men detta är lite väl varmt. Man orkar ju inte göra något. Sitter nu nere i källaren och pluggar, surfar och ser på tvn. Så skönt med en kall källare. Br...

Av Johanna Gustafsson - 3 augusti 2013 15:53

I förrgår åkte vi till H i Halmstad och stannade över natten. På dagen badade vi vid Östra Stranden, så härligt att bada i havet. Hade även med oss god fika från Östras bageri. Efter detta åkte vi till Maxi för att handla till vår grillkväll. Vi tänk...

Ovido - Quiz & Flashcards