Alla inlägg den 4 januari 2011

Av Johanna Gustafsson - 4 januari 2011 23:12

Ja tiden den går allt fort. Imorgon fyller jag 22 år, vart tar tiden vägen liksom? Fyllde ju typ 21 igår eller nått haha. Snacka om att det är så stor skillnad på att fylla år nu och på när man fyllde typ 10 år eller något. Då längtade man så jäkla mycket och man kunde inte somna så lätt på kvällen och bara väntade och väntade. Men nu då, det är inte så himla speciellt, typ som vilken dag som helst ...nästan. Lite roligt är det väl ändå, jag älskar ju verkligen att få paket hehe och så är det ju mysigt att träffa familjen och så men i år blir det inte så himla speciellt. Mamma firade ju mig på nyårsafton så de kommer inte hit imorgon, trist. Ev så kommer pappa och barnen på kvällen om det inte snöar en massa för då måste han jobba. På lördag kommer ev svärföräldrarna, beror på vädret då också. Annars vet jag inte riktigt hur firandet ser ut imorgon. Älsklingen fixar väl en god frukost till mig och är snäll mot mig hela dagen höhö.


Veckan då:


Fredag: Då var det ju nyår och då var vi ju hemma hos mamma och firade lite. Käkade jättegod buffe med allt möjligt gott. Mammas jobbarkompis var också där. Tyvärr så var ju vi tvungna att åka hem vid 20-tiden på kvällen:( Men var gick ganska okej ändå. Vädret var väl inte på topp direkt, typ snöstorm men vi kom hem iaf. På dagen fick jag lite paket; en korg med fina servetter och muffinsformar och under servetterna låg det en massa pengar (runt 800kr som jag ska spara till vår resa) och sen fick jag jättefina ljuslyktor:) Mamma vet verkligen vad jag gillar, jag älskar hennes presenter. Lugn nyårsafton men nästan år blir det nog lite mer firande hoppas jag.


Lördag: Jobbade både jag och F och det gick väldigt bra. Dagen flöt på bra och jag var inte alls så trött som jag trodde. På kvällen blev det bara slapp framför tvn, riktigt skönt att bara vara hemma efter massa farande hela veckan. Hem ljuva hem!


Söndag: Var jag ledig. Kommer knappt ihåg vad jag gjorde denna dag. Har en känsla att jag sov ganska länge vilket var jäkligt skönt. Blev en del fixande här hemma och en massa tvättning av kläder. Fredrik jobbade denna dag har jag för mig om, men jag tycker det kan vara så jäkla skönt att bara vara hemma helt själv och få göra precis vad man själv vill.


Måndag. Jobb igen, men en ganska kort pass. Skönt. Idag var jag betydligt tröttare, var jättesvårt att gå upp ur sängen och minus 13 grader var det ute, burr. Blev skjutsad till jobbet sen fick jag ta bussen hem när jag slutade för F skulle också jobba. Han fick åka till Sthlm fram och tillbaka. Älskade Sthlm, fy sjuttan vad jag är sugen på att åka dit. Inte bara åka dit och vända utan vara där några dagar och bara strosa runt i stan och besöka Gröna Lund mm mm. Kanske något att göra i sommar (om vi hinner). Har en del saker som jag vill göra i sommar när jag har semester, men det tar vi en annan dag. :) Satt i telefonen i över 2 h nästan och pratade både med mamma & pappa, faster, moster, svärföräldrarna. Skönt att prata av sig lite och speciellt med såna som man inte pratat med på så länge, kändes riktigt skönt.

Kändes väldigt skönt sen på kvällen när F kom hem, hade liksom saknat honom. Kollade på lite film och så och bara myste. Blev så glad idag för jag hade fått ett paket på posten av min söta underbara moster, var ett jättefint halsband. Tack snälla moster för att du tänker på mig när jag fyller år  


Och idag har jag varit ledig (likaså imorgon) :D Så himla lyxigt och skönt när man är ledig två hela dagar i rad, blir som en hel ledig helg mitt i veckan. Denna veckan blir väldigt skön. Har bara torsdag och fredag kvar att jobba sen är jag ledig i helgen, gött. Dagen har gått väldigt fort tycker jag. Började dagen med att jag vaknade upp tidigt på morgonen eller om det var och mådde så jäkla illa, trodde verkligen jag skulle spy eller något men lyxades somna om och när jag vaknade igen så var det bättre. Trodde jag höll på att få vinterkräksjukan för det går ju på jobbet just nu. Vår avdelning är den som har klarat oss än så länge men det kommer nog till oss också, usch och fy. Nu på kvällen har älsklingen och jag firat min födelsedag lite genom ett resturangbesök på Jensens boffhus (böffhus) och sen ett biobesök. Jag åt lax och F käkade kyckling, mums så gott det var. Vi kollade på Narnia i 3D, skitbra var den. Egentligen skulle pappa och barnen ha kommit idag men pga snön var ju pappa tvungen att jobba så de kanske kommer imorgon istället, hoppas det. Har även hunnit med en sväng till tippen och slängt lite skit hehe. Sen var vi på Elgiganten och utnyttjade deras prisgaranti som de har (en gång till hehe) och fick 300 kr tillbaka. Förra gången fick jag 500 kr tillbaka, så jäkla gött. Var även på Intersport och köpte ett par skidvantar till mig och sen blev det att åka till Maxi och handla lite mat.


Ja det var mina dagar det. Tiden går så fort så man vet knappt var det är för dag asså. Lägger upp några bilder från julen.


Gullungar asså! Sjukt nöjd med bildresultaten:)


    

Ovido - Quiz & Flashcards