Alla inlägg den 30 december 2010

Av Johanna Gustafsson - 30 december 2010 19:09

Full rulle här. I tisdags åkte vi ju hem från svärföräldrarna direkt hem till mamma i Östergötland. Tiden har gått så sjukt fort och imorgon ska vi åka hem till Jkpg igen för vi båda ska jobba på nyårsdagen. Haft någonting att göra här hela tiden, full rulle kan man säga.


Lite sammanfattning av veckan:


Tisdag: Kom till mamma runt 18.30 och käkade då lite tacos tillsammans. Sen satt vi och väntade på min bror som skulle dyka upp, som man som vanligt får vänta på hehe. Sedan var det dags för julklappsbyte. Jag och Fredrik fick en massa saker; strykjärn, strykbräda, halsduk, såskanna, bakplåtsställ, parfym och sånt och en massa massa mer grejjer. Alla blev nöjda med sina paket verkar det som och det var ju bra. Kvällen gick väldigt fort. Skönt att komma "hem".


Onsdag: Igår var det dags att träffa Melvin och syrran och åka ut till min pappa ute på landet. Så kul att träffa dem igen och även kul att träffa pappa och E och hennes barn. Mycket lyckad dag. Barnen fick lite julklappar och vi käkade lite korv med bröd. J och M lekte lite med varandra, roligt att se. Efter maten klädde vi på oss och gick ut och kollade på huset som de håller på och renoverar, kommer nog bli jättefint. Åkte även lite pulka och hälsa på kossorna i ladugården. M verkade njuta hela dagen och det märkte att han hade kul. Syrran verkade också trivas och det gjorde även vi. Tog en massa bilder på barnen och på mig och syrran som jag ska ta och lägga in på datorn. Det sämsta med att bo så långt ifrån sin familj är att man inte träffas lika mycket som tex alla syskon. Blir att man alltid måste planera innan man ska ses för att det ska funka och så. Hade man bott i Lkpg hade man inte behövt planera lika mycket utan bara träffas när som. Finns ju för -och nackdelar med allt. Trivs ju välidigt bra i Jkpg men ibland önskar jag att jag bodde i Lkpg. Får se vart man kommer bo i framtiden. Så roligt att träffa alla syskon och syskonbarn och allt. Fick även träffa lite katter som jag älskar. På kvällen åkte vi hem till mamma med syrran och M och käkade kvällsmat och M fick sina julklappar som han verkade gilla väldigt mycket, kul! Sen skjutsade vi hem M till sin pappa och sen vidare hem till syrran och kollade på film och hade jättemysigt. Fick även träffa två jättesöta katter. Det är verkligen guld värt med syskon <3 Mycket lyckad dag!


Torsdag: Idag har vi varit i Motala igen och denna gång var vi hemma hos Jossan och fick träffa hennes lilla bebis, skitsöt. Verkligen kul att träffas igen. Fick även se hennes nya lägenhet och den var fin och stor. Tog även en massa bilder idag, roliga minnen. Nu på kvällen ska vi åka iväg på bio med mamma och W. Vi ska se Änglagård 3, jihooo! Och imorgon åker vi hem igen. Känns lite konstigt att komma hem till en tom lägenhet när man varit van vid massa folk men ändå skönt att komma hem till sitt. Shit imorgon är det ju nyårsafton, nästan glömt bort det. Men tycker inte nyår är så speciellt, inte när man ska upp och jobba på nyårsdagen iaf. Mamma ska fira mig imorgon för jag fyller ju år på onsdag hehe. Tiden går ju så fort och detta år vet jag inte vart det har försvunnit.


Gott Nytt år!

Ovido - Quiz & Flashcards