Alla inlägg den 10 december 2010

Av Johanna Gustafsson - 10 december 2010 18:04

I måndags ringde det en kvinna från Ekåsens äldreboende som ligger i Bankeryd och bad mig komma på intervju nu idag kl 10. Hade tydligen sökt en tjänst där, lite svårt att hålla koll på alla jobb man söker. Har knappt kännt någon nervositet alls. Hade lite svårt att hitta dit men sen efter att jag frågade en farbror så hittade jag. Kändes bra redan när jag klev in genom dörren. Pinsamt att komma försent men det gjorde inget för hon var ändå upptagen i ett samtal. Efter det gick vi till ett rum där hon ställde lite frågor och så till mig och jag berättade sånt som jag tyckte var relevant för den här tjänsten och allt kändes bara så himla bra. Mycket stämde bra ihop med tjänsten och så. Är en fast tjänst på en demensavdelning. Har varit intresserad länge av att bara jobba med dementa och nu får jag kanske chansen att göra det. Kändes som att hon tyckte också att det gick bra och att jag hade bra saker att komma med. Fick träffa en ur personalen som jobbar på den avdelningen där tjänsten finns. Hon var väldigt trevlig och jag hoppas hon fick en bra uppfattning av mig, verkade i alla fall så. Kändes nästan som man pratade som jag nästan fått tjänsten, men man ska verkligen inte ta ut något i förskott för då blir man så besviken. Men verkar ganska lovande så nu gäller det bara att hålla tummarna och se vad som händer. Ska "slåss" med två personer till, hoppas hoppas! :D Shit vad mycket skulle lösa sig om man fick en fast tjänst, då börjar livet liksom. Bara tanken på att ha ett jobb, ett riktigt jobb och få ha fyra veckors BETALD semester, helt sjukt. Jag vill ha denna tjänst, jag vill! Känns verkligen så bra, de andra intervjuer jag varit på har inte känts alls lika bra som denna. Allt bara klaffar. Jag skulle lugnt kunna tänka mig att flytta till Bankeryd om det blir aktuellt, verkar mysigt där och jag menar det är ju inte längre från Bankeryd in till stan än vad det är från Hovslätt in till stan. Jag har redan massa planer för framtiden om jag skulle få det där jobbet, det skulle lösa så jäkla mycket:D


Nog om det. Känner mig väldigt glad och stolt över mig själv, inte ofta det känns så. Dagen har gått väldigt fort. Efter att jag kom hem från intervjun så har jag bara typ suttit och kollat på Andra avenyn, det är så bra! Men har även förbä maten tills ikväll, tänkte göra crepes, mums. Imorgon blir det jobb igen, varit ledig ganska länge nu. Blir en natt sen får vi se när det blir jobb igen. Hoppas på att det blir lite kortspel, var så länge sen sist hehe. Blir att åka och hämta älsk snart på jobbet, typiskt att vi alltid ska gå om varandra. Alla julklappar är färdiga nu också, känns jäkligt gött.


Igår utnyttjade jag min prisgaranti på Elgiganten för min systemkamera och fick 500 kr, inte dåligt. Köpte en ny extern hårddisk med 2 tb:) Har ju massa filmer och försöker nu få lite ordning på dem. Får se om det blir bra väder så man kan gå ut och ta lite fina vinterbilder. På söndag hoppas jag att både jag och min älsk är lediga så vi kan ha en heldag tillsammans, men kom på att han ska nog iväg och köpa julklappar till mig hehe. Ska bli kul och se vad han hittar på för fint:) Nä ska ta och surfa lite och sen åka iväg till min lilla plutt hehe.


Trevlig helg på er.


Åh, igår gick jag igenom lite gamla bilder och hittade massa fina bilder på min älskling. Helvete vad söt och snygg han är och han är min, bara min hehe. En del var väldigt fina;)


    

Ovido - Quiz & Flashcards