Alla inlägg den 27 december 2010

Av Johanna Gustafsson - 27 december 2010 23:17

Har varit en väldigt lugn dag, sånt behövs ibland. Sov väldigt länge men det var välbehövligt. Var iväg till Markaryd med svärf och älsklingen och kollade lite på Team sportia och handlade lite mat på markant. Dagens tabbe då: svärmor hade en vit mössa på sig idag och på Team sportia så var det en kvinna som också hade en vit mössa på sig. Och denna kvinna stod och kollade på skidprylar och Fredrik bara: vad håller du nu på och river i? Och jag bara men älskling det är ju inte din mamma haha. Som tur är så hörde nog inte denna kvinna vad han sa eller förstod att det var till henne, för hon stod med ryggen till. Hur tankspridd kan man vara att ta fel på typ en 40-åring kvinna med svart jacka och så en pensionär med grön jacka haha. Lilla älsklingen då. Men ett gott skratt fick jag verkligen. Tur att jag sa till honom i tid så att han inte gick fram till henne eller nått. Haha!


När vi kom hem så var tanken att vi skulle åka lite längskidor eller iaf prova. Men blev inte så mycket av det. F tog iaf ner dem och testade väl lite under tiden jag var inne och satte på mig varmare kläder men när jag kom ut så hade han redan gått in och gett upp. Han tyckte det var för kallt. Jag blev lite sur med tanke på att jag stått och tagit på mig alla kläder helt i onödan, men jag tog en promenad runt kvarteret iaf. Det var gamla skidor så det hade kanske ändå inte gått så bra att åka. Vi pratade om att åka skidor idag på "riktigt" i en riktig skidbacke med H. Men det blev tyvärr inte av, synd. Jag har länge varit sugen på att åka men en vacker dag så blir det av. I januari blir det kanske att vi åker till Hestra och hyr skidor där och åker lite, vore så jäkla kul.


Imorgon åker vi hem till min efterlängtade, älskade familj i Östergötland. Ska bli så mysigt. Ska äntligen få ge mina julklappar som jag köpt till dem. Även jag och F kommer nog få en massa fina julklappar om jag känner mamma rätt. Tiden här hos svärf har gått så fort, men känns ändå ganska lagom. Blir att göra ett snabbt stopp hemma i Jkpg och dumpa av ngr saker och fylla på med lite andra grejjer. På onsdag blir det att antagligen först hälsa på J och hennes lilla bebis. Sen blir det att hämta upp syrran och M och åka ut till pappa och hans familj. Ska ge mina julklappar jag köpt och bara umgås. Blir nog roligt för M att träffa lite andra barn, som tex J som är nästan lika gammal som honom. Kanske blir att åka lite pulka och vara ute och leka i snön, ska bli så mysigt. <3


Oj jäklar jag trodde att klockan var typ 22 eller nått och så är den 23.30, ojdå. Dags att lägga sig snart kanske. Men först blir det att surfa runt lite.



Ovido - Quiz & Flashcards