Alla inlägg den 20 december 2010

Av Johanna Gustafsson - 20 december 2010 00:13

Ja för sjuttan om mindre än en vecka är det ju självaste julafton. Hur fort går inte tiden liksom. Kommer ihåg när man var liten, tiden gick så sakta fram till julafton då och gud vad man längtade. Har fortfarande den där känslan kvar, jag bara älskar julen! Har tre pass kvar att jobba sen är jag ledig en hel vecka, lyxigt va;)


Har gått klart intron på nya jobbet och det känns faktiskt väldigt bra. Känns som jag redan kommit in i det. Tror jag kommer trivas bra där. Verkar vara bra arbetskamrater jag har också och det är ju ändå a och o. Så det känns super. Har jobbat lite i helgen på mitt "gamla" ställe, känns lite konstigt att inte jobba där i sommar utan vara hemma och ha semester liksom. Se om det blir att jobba ngr pass i månaden i alla fall, dryga ut kassan lite. Men känns så grymt skönt att ha ett fast jobb, veta hur man ska jobba och att man kommer få lön varje månader osv. Grymt skönt! Men vill inte slippa det gamla jobbet helt.


Imorgon blir det att jobba första gången själv, 15-20 blir det. Men tror det kommer gå bra. Skön tur iaf. Har många 7-13-turer och 15-20-turer, gött. Mitt schema känns jättebra om man bortser från de delade turerna som jag har när jag jobbar helg. Men men, går nog att lösa på något sätt. Håller på och letar efter en till bil, kanske blir att köpa en till, men vi får se. Är ju så dyrt med att ha bil, dyrt nog med en bil.


Känns som det varit väldigt mycket denna veckan och det har det ju faktiskt. Mycket nya intryck och så och det tar mycket på en. Har ändå jobbat ganska mycket, på båda ställena. Skönt nät lönen kommer sen. Mycket att göra nu innan jul. Idag har vi iaf slagit in alla julklapparna, skönt. Har bara fotoalbumena som jag ska göra klart, men har ej så mycket kvar så det går nog fort. Har varit i en del affärer i veckan och kollat lite, även handlat lite. Har skaffat mig en iPod-docka med väckarklocka i, skitfin. Idag var vi på Jysk och beställde en datastol för det var mellan 30-50% på alla kontorsstolar, så det gäller att passa på. Men så klart så fanns ju inte den i lager som jag ville ha, så får vänta tills den kommer hem. Igår beställde jag lite grejjer från nätet, bland annat massa olika ljudböcker som man lyssnade på när man var liten; "skuggan av en gris", prostens barnbarn, Kamomillas stad. Blev även lite filmer och någon bok. Återuppliva gamla minnen, så jäkla kul.


Nu längtar jag verkligen till julafton och få ge bort alla julklappar jag köpt. Hoppas alla blir nöjda och glada. Nu blir det att kolla vidare på nätet lite och kolla på lite bilder och så. Pratar även med syrran på msn, var ett tag sen vi snacka så vi har lite att prata om:) Kanske blir att ses där innan nyår och åka ut till min pappa med M och henne, hoppas! :D



Ovido - Quiz & Flashcards