Alla inlägg den 25 december 2010

Av Johanna Gustafsson - 25 december 2010 21:48

God jul till er alla. Nu är ju typ julen över för detta år, lite trist men så är det. Själva julafton går ju så sjukt fort men alla förberedelser innan dess håller ju på i evigheter, det är ju helt sjukt. Har haft en mysig jul hemma hos svärföräldrarna tillsammans med Fredrik, hans föräldrar (såklart, hans syster och syster son. Lugnt och fridfullt, precis som det ska vara på julen. Jag hade ju jobbat natten så jag var ganska trött när vi kom dit. Blev att käka lite lunch och sen gick jag och vilade lite och somnade väl någon timme eller två, riktigt skönt. Sen vaknar jag upp kl 15.30 då jag inser att jag håller på och missa Kalle, men fick snabbt på mig lite kläder och hann iaf se lite av slutet. Men var iaf någorlunda pigg iaf så jag orkade vara trevlig resten av julafton. Efter Kalle kom hans syster och systerson. Var nära att de inte kom för de trodde de hade fått magsjuka men som tur var så kände de sig bättre så de orkade komma ändå. Fikade lite till Kalle Anka sen var det dags att fixa julmaten. Riktigt gott var det och jag fick min efterlängtade lax, var nära att det inte blev någon lax men jag köpte med mig. Tur för mig! Efter julmaten blev det att öppna julklapparna. Jag är som ett barn när det gäller julklappar, älskar att få paket. Men jag tycker det är minst lika roligt att ge bort och göra någon annan glad. Jag fick pengar, duschtvål, bodylotion, handskar, cool duschmunstycke som ändrar färg när vattnet är varmt eller kallt, presentkort på Ikea mm.


Idag kom Fredriks andra syster och syster son och hans mormor. Egentligen skulle hans syster man också följa med men han fick stanna hemma och fixa med en vattenläcka som de upptäckte på morgonen. Så typiskt! Inte kul med sånt, varken det är jul eller inte, men så typiskt att det just måste vara under jul. Blev en massa mat och fika och sånt idag med så nu är man verkligen mätt. Efter nyår och min födelsedag blir det slut på allt gott. Var en mysig dag med Fredriks familj.På tisdag eller på onsdag blir det att dra hem till mina föräldrar och fira lite jul med dem och byta julklappar, längtar!


Nu sitter vi hemma hos Fidde och kollar på film, eller jag sitter mest och kollar på datorn hehe. Börjar bli lite trött, men blir ju så när man jobbat natt och inte sov så mycket igår. Svårt att ta igen förlorad sömn. Gick och la mig innan kl 23 igår och sov nästan till kl 11 imorse men kände mig ändå trött, hade nog kunnat sova några timmar till. Ikväll blir det väl också att lägga sig skapligt, innan 24 hoppas jag. Får se när vi åker härifrån. Imorgon blir det kanske att åka till Väla eller måndag kanske. Blir att shoppa lite på mellandagsrean, skojj. Ska kolla på bland annat en klocka. Har sett en skitsnygg Jet set-klocka som är svart, skitsnygg. Får se om det blir någon eller inte. Jet set verkar ju iaf ganska populärt och de är ju väldigt snygga, men får se hur det blir. Kanske hittar något klädesplagg eller något annat kul. Kan iaf lova att jag kommer hem med någonting iaf hehe.


Nä ska la kanske ta och kolla lite på filmer eller:P God fortsättning!

Ovido - Quiz & Flashcards