Alla inlägg den 22 oktober 2010

Av Johanna Gustafsson - 22 oktober 2010 17:32

Jaha då var helgen här, vilket innebär 3 nattpass. Men känns faktiskt bra, pengar pengar. Visst hade det varit skönt/mysigt att stanna hemma och mysa framför tvn med älsklingen. Men han jobbar ju också denna helg (bara ledig imorgon) så det gör inte så mycket. Har ju bara 3 nätter kvar eller 4 nätter då, har en natt den 14 nov också som jag vet nu. Blir kanske mer sen. Tiden går så fort. Nu har jag jobbat natt i 6 veckor och för 6 veckor sedan så kändes det jättemycket med 6 veckor nattarbete, men nu då; nu känns det lite hehe. Skönt att bli lite ledig ett tag sen eller sånt vet man ju aldrig. Men i och med att vi ska åka iväg så kan jag ju inte jobba, så då blir jag ju ledig ett tag.


Usch vilka konstiga drömmar jag har haft inatt då, fy. Men men, sovit ganska bra ändå trots att det har blåst så jäkla mycket. Nu känner jag mig utvilad och reda för att vara vaken hela natten. Ska bli mysigt faktiskt, märks när det är helg på jobbet, lite godare mat, bättre program på tvn som man kan kolla på när man får tid, blir även mycket sötsaker hehe. Man blir som en lite familj! Tycker det är väldigt skojj när vi spela kort, tiden går så mycket fortare.


Har precis klickat hem lite klädesplagg från Ellos; stickade tröjor (skönt till vintern), stickad klänning. Skönt med lite nytt, har inga fina kläder tycker jag, kul med nytt! Går väl på 600-700kr ungefär, men fick mycket rabatt. Får även ett handduksset =) Hoppas bara att tröjorna sitter snyggt och att jag trivs i dem, i värsta fall får man ju skicka tillbaka det som inte passar.


Idag när jag vaknade så var det verkligen snö ute. Har varit så mycket prat om att det ska bli snö och så, men här har det inte kommit något förens nu. Men nu är det ju typ borta, men det verkar kallt, är iaf kallt här inne i lägenheten. Upptäckte att elementet var avstängt -burr! Sitter och slappar lite fram Mia och Klara med en varm tröja, borde sätta på mig lite varmare strumpor också -mina fötter är iskalla!


Ha en trevlig helg allesammans (hoppas den går fort hehe)


Bara en massa egobilder, kom precis på att jag har ju inte tagit några höstbilder -illa. Länge sen jag tog kort överhuvudtaget om man bortser från egobilderna som jag tagit för att kunna byta profilbild på FB!


  

Av Johanna Gustafsson - 22 oktober 2010 00:42

Woho, blev så jäkla glad. Av ren slump så sökte jag på programsåpan Skilda Världar på cdon för att se om den fanns, har gjort det tidigare men utan resultat. Men idag så fick jag napp, gick inte att köpa nu men den ska äntligen släppas, hoppas det blir snart. Jag vet inte i hur många år jag har väntat. Jag bara älskar denna underbara såpan. Fyfan vad bra den är, längtar massor. Kommer sitta klistrad vid tvn sen när man kan beställa den och får hem den.


En annan bra grejj är också att det går bra för mitt LHC, ligger två, woho. Vore så gött om dem tog hem guldet detta år, det är dags nu! Vill inte se HV ta guld i år, usch. LHC LHC, kom igen clubben! LHC in my heart forever  Vore så grymt att se en match i Kinnarps arena när HV möter LHC hemma. Får se om det blir av eller ej, ska ta med älsklinge då så han får se sin första hockeymatch live hehe. (Tror iaf inte att han sett någon hockeymatch innan). Får se hur det blir. Tydligen spelas den den 25 nov.


Finns mycket jag vill göra nu; kryssning, julmarknad (Gamla stan Sthlm, Liseberg Gbg, Lübeck, Vadstena mm), åka utomlands, spa, julbord MM. Se vad som blir av och inte. Men någon julmarknad blir det i alla fall, antagligen i Göteborg och ev någon mer stanns. Längtar! Så mysigt med jul asså. Har ju varit så mycket prat om att det ska bli snö, men jag har inte sett någon. Jo pyttepytte lite snö som låg på marken, men såg inte när det kom. Får se om det kommer något inatt. Värsta skitvädret ute med en jäkla blåst, regn och rusk. Tur att man har en varm skön säng att krypa ner i.


Idag har jag fått lite fixat här hemma (kanske inte så mycket som jag velat, men ändå), sljutsade F till jobbet imorse, varit på City Gross (igen hehe), Rusta och gjort god mat; strömming, mums. Imorgon börjar helgarbetet med 3 nätter sen blir det nog ledigt ett tag, skööönt. På måndag blir det att gå till tandläkaren (hoppas man inte har några hål), på tisdag vet jag inte riktigt vad som händer (kanske Ullared?), på onsdag blir det att gå till VC och så är det ju lön så det blir att åka till stan med älsklingen om han är lediga, ska kolla på några fina stövlar, någon tröja eller så. Behöver verkligen kläder, har ju inga fina kläder. Får passa på att handla nu när man jobbat så mycket och får ut en hyffsad lön. Är så kul med shopping. På tal om shopping så kollade jag och älsk på Lyxfällan fyfan vilken bimbo som var med. Hur sjuttan kan hon leva med sig själv haha. Skämdes ju att bara se henne, pinsam. Inget jobb, ingen inkomt överhuvudtaget men ändå så shoppade hon  dyra skor, kläder och en massa skit för jättemycket pengar. Tur att man inte är så shoppinggalen asså, så långt vill jag inte gå och ha en massa kreditkort. Usch.


En del inplanerat framöver: på Torsdag åker vi hem till svärf och firar svärmor på lördagen, på söndagen åker vi hem och då kommer mamma och Tobias hit. De sover här till på måndag och då åker F och jag med dem hem. På onsdagen fyller Tobias år och då funderar vi på att bjuda med honom till Örebros simhall -ska vara grym har jag hört. Sen åker vi väl hem på torsdagen eller fredagen eller så, inte bestämt ännu. Blir väl att passa på att träffa några vänner när man är hemma, träffa pappa, Jakob och försöka hinna med så mycket som möjligt. Kanske att J har fått sin lilla bebis så man kan åka och hälsa på henne:)


Sitter här och kollar på Mia och Klara -skitbra! Men funderar på att krypa ner i säng hos älsklingen.


Blivit bättre på bloggandet i alla fall. Men det kan nog vända snabbt igen -tyvärr. Det går ju upp och ner!


Nää godnatt på er!

Ovido - Quiz & Flashcards