Alla inlägg den 25 oktober 2010

Av Johanna Gustafsson - 25 oktober 2010 19:52

Ja nu har jag jobbat klart mina 6 veckor på natten. Har en natt sen i november, får väl hoppas att det blir lite mer sen i november, det dyker ju alltid upp något. Och skulle det inte dyka upp så mycket jobb så får jag försöka komma på något annat att göra, typ plugga upp mina betyg och söka in till högskolan eller nåt? -Det är en idé! Men nu är jag i alla fall lite ledig ett tag (vad jag vet nu). Fram till torsdag kan jag i alla fall jobba om det skulle vara kris för sen på torsdag åker vi ju hem och firar svärmor och på söndag åker vi hem igen och då kommer mamma och Tobias. Sen på måndagen åker vi med dem hem och åker hem på torsdagen eller fredagen, sen är det fritt fram för massa jobb. Skönt att kunna åka iväg lite också med gott samvete och slippa oroa sig för att inte få någon lön i november. Nog om det, det blir nog bra. Sista natten blev nog i alla fall den mest händelserikaste om man säger så!


Asså nu är det bara två månaden till jul, det är ju helt sjukt. Hur fort har detta år gått liksom. Fattar inte. Men ska bli så mysigt med jul, jag längtar verkligen. Och det ska bli jättemysigt att fira med Fredriks familj detta år, lite nya traditioner. Julen är såå mysig! Jag älskar julen! Skönt att man är färdig med de flesta julklapparna också och slippa tänka på det, några småsaker kvar bara. Blir kanske att åka en sväng till Ullared igen, med pappa. Hoppas det blir av.


Var hos tandläkaren idag, var nog säkert 2 år sen sist eller nått. Skön känsla när man inte har några hål och behöver bara betala 90kr, jihoo. Så ska det alltid vara tycker jag, för det är ju inget vidare att gå till tandläkaren direkt hehe. Var jäkligt trött när jag gick upp, hann nog bara sova 3-4 h innan klockan ringde.Visste ju inte att jag skulle jobba denna natt när jag bytte till denna tiden, kl 13.10 Men skönt att det är gjort nu i alla fall.


Efter tandläkaren åkte vi till City gross och handlade lite,skjutsade sedan Fredrik till jobbet. Blir att åka och hämta honom om ca en timme. Gash känns som vi inte träffats någonting i helgen eller på väldigt länge. Vi har verkligen gått om varandra:( När jag äntligen haft en ledig natt eller två så har han jobbat, typiskt. Men men, vi överlever. Tröttnar ju i alla fall inte på varandra och det är ju bra. Sen vet vi ju att vi får träffas mycket i helgen och nästa vecka och hitta på mysiga saker. Som när vi åker hem till mamma så funderar vi ju på att ta med Tobias till Örebros simhall, får se hur det blir.


Åh vad jag saknar min familj hemma i Östergötland. Alla mina syskon, mamma, pappa, Wiggo och sen saknar jag mina älskade katter som inte finns längre :( <3 Saknar även farmor en massa, fy vad tungt det känns. Ska besöka hennes grav nu när jag åker hem, det är ju Halloween nästa helg. Just det, har för mig att jag köpt en sten där det står; Jag saknar dig. Har för mig att jag köpte det, hoppas! De sista gångerna som jag varit i Ullared har jag hittat såna där stenar som det står: "Min älskade farfar", men har inte hitta en som det står farmor på, typiskt. Men men, denna sten duger också (om jag nu köpt den eller hur jag gjorde).


Imorgon blir det att försöka ta tag i hemmet och plocka i ordning lite och börja städa och så inför helgen, så det är fint när mamma kommer. Måste även packa ju och massa grejjer. Och slå in mina bröders födelsedagspresenter ju, det får jag inte glömma. Funderar på att göra något av det nu, måste få något gjort. Men när man jobbat natt så här så blir man så jäkla slö och får inte mycket gjort. Suck. Men nu när jag blir lite ledig får jag passa på att göra så mycket som möjligt.


Nä ska nog slita mig lite från datorn och göra någon nytta.


    

Ovido - Quiz & Flashcards