Direktlänk till inlägg 22 oktober 2010

Skilda världar -som jag längtat!

Av Johanna Gustafsson - 22 oktober 2010 00:42

Woho, blev så jäkla glad. Av ren slump så sökte jag på programsåpan Skilda Världar på cdon för att se om den fanns, har gjort det tidigare men utan resultat. Men idag så fick jag napp, gick inte att köpa nu men den ska äntligen släppas, hoppas det blir snart. Jag vet inte i hur många år jag har väntat. Jag bara älskar denna underbara såpan. Fyfan vad bra den är, längtar massor. Kommer sitta klistrad vid tvn sen när man kan beställa den och får hem den.


En annan bra grejj är också att det går bra för mitt LHC, ligger två, woho. Vore så gött om dem tog hem guldet detta år, det är dags nu! Vill inte se HV ta guld i år, usch. LHC LHC, kom igen clubben! LHC in my heart forever  Vore så grymt att se en match i Kinnarps arena när HV möter LHC hemma. Får se om det blir av eller ej, ska ta med älsklinge då så han får se sin första hockeymatch live hehe. (Tror iaf inte att han sett någon hockeymatch innan). Får se hur det blir. Tydligen spelas den den 25 nov.


Finns mycket jag vill göra nu; kryssning, julmarknad (Gamla stan Sthlm, Liseberg Gbg, Lübeck, Vadstena mm), åka utomlands, spa, julbord MM. Se vad som blir av och inte. Men någon julmarknad blir det i alla fall, antagligen i Göteborg och ev någon mer stanns. Längtar! Så mysigt med jul asså. Har ju varit så mycket prat om att det ska bli snö, men jag har inte sett någon. Jo pyttepytte lite snö som låg på marken, men såg inte när det kom. Får se om det kommer något inatt. Värsta skitvädret ute med en jäkla blåst, regn och rusk. Tur att man har en varm skön säng att krypa ner i.


Idag har jag fått lite fixat här hemma (kanske inte så mycket som jag velat, men ändå), sljutsade F till jobbet imorse, varit på City Gross (igen hehe), Rusta och gjort god mat; strömming, mums. Imorgon börjar helgarbetet med 3 nätter sen blir det nog ledigt ett tag, skööönt. På måndag blir det att gå till tandläkaren (hoppas man inte har några hål), på tisdag vet jag inte riktigt vad som händer (kanske Ullared?), på onsdag blir det att gå till VC och så är det ju lön så det blir att åka till stan med älsklingen om han är lediga, ska kolla på några fina stövlar, någon tröja eller så. Behöver verkligen kläder, har ju inga fina kläder. Får passa på att handla nu när man jobbat så mycket och får ut en hyffsad lön. Är så kul med shopping. På tal om shopping så kollade jag och älsk på Lyxfällan fyfan vilken bimbo som var med. Hur sjuttan kan hon leva med sig själv haha. Skämdes ju att bara se henne, pinsam. Inget jobb, ingen inkomt överhuvudtaget men ändå så shoppade hon  dyra skor, kläder och en massa skit för jättemycket pengar. Tur att man inte är så shoppinggalen asså, så långt vill jag inte gå och ha en massa kreditkort. Usch.


En del inplanerat framöver: på Torsdag åker vi hem till svärf och firar svärmor på lördagen, på söndagen åker vi hem och då kommer mamma och Tobias hit. De sover här till på måndag och då åker F och jag med dem hem. På onsdagen fyller Tobias år och då funderar vi på att bjuda med honom till Örebros simhall -ska vara grym har jag hört. Sen åker vi väl hem på torsdagen eller fredagen eller så, inte bestämt ännu. Blir väl att passa på att träffa några vänner när man är hemma, träffa pappa, Jakob och försöka hinna med så mycket som möjligt. Kanske att J har fått sin lilla bebis så man kan åka och hälsa på henne:)


Sitter här och kollar på Mia och Klara -skitbra! Men funderar på att krypa ner i säng hos älsklingen.


Blivit bättre på bloggandet i alla fall. Men det kan nog vända snabbt igen -tyvärr. Det går ju upp och ner!


Nää godnatt på er!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Gustafsson - 15 augusti 2013 00:06

Idag har jag verkligen inte gjort någonting. Typ bara lagat mat, ätit, sovit, surfat och sett film. Borde vara glad över att jag kunnat koppla av och inte göra en massa hela tiden men jag har istället dåligt samvete för att jag varit så lat och inte ...

Av Johanna Gustafsson - 14 augusti 2013 01:29

Har nu varit hemma i typ en vecka, så skönt att vara hemma igen efter allt farande. Bara njöt av att komma hem och få sova i min säng. Direkt när vi kommit hem åkte jag och badade tillsammans med B och åt kvällsmat i det gröna, vi har så trevligt iho...

Av Johanna Gustafsson - 3 augusti 2013 23:16

Nu kommer bilderna från bland annat Helsingborg och Halmstad! Take care:) ...

Av Johanna Gustafsson - 3 augusti 2013 15:59

Idag är det så jäkla varmt ute, typ 28 grader i skuggan och 35 i solen. Ska inte klaga på vädret men detta är lite väl varmt. Man orkar ju inte göra något. Sitter nu nere i källaren och pluggar, surfar och ser på tvn. Så skönt med en kall källare. Br...

Av Johanna Gustafsson - 3 augusti 2013 15:53

I förrgår åkte vi till H i Halmstad och stannade över natten. På dagen badade vi vid Östra Stranden, så härligt att bada i havet. Hade även med oss god fika från Östras bageri. Efter detta åkte vi till Maxi för att handla till vår grillkväll. Vi tänk...

Ovido - Quiz & Flashcards