Alla inlägg den 17 oktober 2010

Av Johanna Gustafsson - 17 oktober 2010 19:48

Då var helgen slut igen, tiden går så fort och speciellt helgerna. Det var ju nyss fredag ju och nu är det söndagkväll. Men haft en sjukt mysig helg. I fredags åkte älsklingen och jag iväg till Habo och promenerade, fikade på ett mysigt cafe och lite sånt. Åkte sen och hämtade wokmat på Panda house eller vad det nu heter. Maten var jättegod och så men tyvärr så blev både jag och Fredrik väldigt dåliga i magen, så det måste ju ha varit av maten, hm. Så det blir inte att gå dit igen. Blev lite film på kvällen -Robin Hood. Men jag blev så jäkla trött och gick och la mig ganska tidigt och sov så himla skönt den natten.


På lördagmorgon så åkte jag iväg och hämtade min underbara och efterlängtade Sandra. Äntligen blev det av att hon kom till mig i Jönköping, inte så lätt att få till det, men nu så. Började med att åka till A6 där jag köpte lite saker från The body shop, en skitsnygg mössa, assnygga jeans, present till min älskling eller julklapp hehe, en kokbok som jag länge har letat efter mm. Skitnöjd med mina inköp. Behövde verkligen ett par byxor och så kul att de satt bra och var så snygga! Blev att käka lite på Donken vilket var mycket länge sen som jag käkade på, men gott var det. Så himla skönt att träffa min underbara vän igen för vi har så jäkla kul ihop och jag känner verkligen att jag mår bra med henne. Saknar den gamla tiden när man träffades typ varje dag och gick och simmade, hade mysiga tjejkvällar med en typisk tjejfilm, våra shoppingturer till Linköping mm. Den tiden är ju förbi men man får försöka att ses så ofta man kan ändå trots att man inte bor så nära varandra. Satt även och pratatde lite om Nyår att vi skulle fira ihop och så, hoppas att det blir av :) På kvällen gjorde vi mat tillsamman -potatisgratäng, kött, sås och jättegod sallad. Mumma var det! Och mycket mysigt att göra maten tillsammans. Efter sen drog vi en bilrunda i stan med hög musik -WOHO! Sen blev det filmmys med massa snax och sånt! Så idag sen åkte hon hem:( Var nära att vi kom försent till bussen men vi hann i sista sekund, himla tur att inte polisen såg mig för då hade jag garanterat åkt på böter höhö. Inte bra, inte bra, men vadå vi hade bråttom haha.


Sitter nu här och slökollar lite på Mia och Klara, helvete var roligt det är då! Haha. Skönt med en lugn söndagskväll för förra söndagen jobbade jag ju. Skulle ju egentligen ha jobbat en C-tur (kväll) idag men jag sa nej med tanke på att jag skulle få besök, man har ju liksom ett annat lik än jobb. Nu är det bara 4 nätter kvar, väldigt skönt faktiskt, puuh! Fick ett samtal från chefen idag som gav mig en natt den 14 nov, gött gött! Hoppas bara att det blir mer jobb i november och december. Men hoppas på lite ledig nu i slutet av oktober och början av november. Har en del att göra nu några helger och dagar. Näst nästa helg åker vi hem till svärmor och svärfar för att fira svärmor som fyller år. På söndagen där kommer mamma och Tobias hem till oss och sover över till på måndag. Ska bli jättemysigt. Antagligen så följer jag med dem hem där och ev Fredrik. Tobias fyller ju år den veckan så blir att fira honom. Funderar även på att åka till Örebros simhall men det är sånt som märks. Har mycket roligt att se fram emot och snart är det ju jul hehe. Ska bli så himla mysigt. Jag ÄLSKAR julen!


Nu ska jag kolla vidare på tvn och bara slappa!


Bjuder på en skapligt ny bild!


  

Ovido - Quiz & Flashcards