Alla inlägg den 28 oktober 2010

Av Johanna Gustafsson - 28 oktober 2010 18:31

Nu har min lediga tid börjat på riktigt. Känns ju i alla fall som att det kommer kunna bli lite mer jobb sen när man är hemma från svärföräldrarna och mamma, för imorse ringde telefonen vid 5.30 och då ville dem att jag skulle jobba men det gick ju inte i och med att vi skulle åka hit och skulle åka vid kl 11, men sen vid 10.45 ringer telefonen igen och då är det jobbet igen och så undrar dem om jag kan jobba. Känns så dumt att säga nej men man har ju ett annat liv också och måste träffa nära och kära också, hade varit skillnad om jag inte hade jobbat de där sex veckorna för då hade jag ju behövt stanna hemma och jobba. Men i och med att svärmor fyllt år och mina bröder fyller år så vill man ju fira dem. Se om det blir lite mer pass sen längre fram, hoppas det!


Nu är vi i alla fall hemma hos svärföräldrarna. Innan torsdag har jag haft en del att fixa; möten, städning, packning, tvättning, handling mm mm. Har typ inte haft en lugn stund men nu är jag ledig och njuter av min lediga tid här i Strömnäs. Känns skönt sen att komma hem till en nystädad lägenhet och det bäst är att på söndag kommer min älskade mamma och lillbror till oss, fy sjuttan vad mysigt det ska bli. Ska bara rå om dem och skämma bort dem. Ska gå på A6 och gå lite härliga promenader och visa dem runt lite och visa hur fint Jönköping är. Jag är säker på att det kommer bli jättemysigt. Sen på måndagen åker vi ju hem till Bbg men Fredrik kommer inte fören på tisdagkväll för han hade någon utbildning på tisdagen. På tisdagen blir det att träffa "halvsyrran", ska bli så kul för det var så länge sen som vi träffades och man behöver ju verkligen sina syskon! Antagligen så följer lilla M också med, gullunge! Ska bli så skönt att komma hem och träffa familjen och antagligen hinna träffa lite vänner också.


Har varit en sväng i Ljungby idag innan vi kom hem hit. Käkade thaibufé, skitgott! Shoppade även lite parfym, bälte, benvärmare, te mm. Varför är det så kul att shoppa för hehe. Det är farligt! Det är lätt att göra av med för mycket pengar men den sista tiden ha jag faktiskt hållt i mina pengar ganska bra, så det känns bra. Sen måste man få unna sig lite när man jobbat en massa och faktiskt tjänat in sina egna pengar. Och kläder och såna saker behöver jag verkligen för jag har typ inga fina kläder, bara massa gammalt så det är kul med lite nytt och byta stil lite och inte bara ha samma kläder. Jätteglad över mina nya grejjer asså, fick ju hem det jag beställde från Ellos också. En jättesnygg stickad klänning typ (ganska kort) men skitsnygg och sen en annan tröja som också var skitsnygg men tycker att den stickade klänningen passa bättre. Så på lördag blir det att ha mina nya tights, blätet, benvärmare och den där klänningen (tror jag i alla fall). Har svårt att bestämma mig men klänningen blir det i alla fall sen får jag se vad jag har till, funkar även bra med dem nya jeanensen som också är skitsnygga. Jag har väl aldrig direkt varit intresserad av kläder och sånt, men nu känner jag att det är riktigt kul likaså med smink. Skitkul med nytt!


Sitter här med svärmor och katten Sigge medan Fredrik är och simmar med sina kompisar och svärfar är på ett möte. Så mysigt att få träffa en katt igen och mysa med. Köpte med lite godis till honom som han bara älskade hehe. Skitsöt! Men shit vad konstigt det är när inte katten Måns finns längre, jättetomt ju.


Ska ta och lägga över lite filmer nu från datorn till hårddisken!


Ikväll blir det kanske att se nya Beck-filmen igen för den är så jäkla bra och bara umgås:)<3


Ha en trevlig helg alla och ni som jobbar; det är fredag imorgon;)

Ovido - Quiz & Flashcards