Direktlänk till inlägg 26 oktober 2010

RIP katten Måns<3

Av Johanna Gustafsson - 26 oktober 2010 23:03

Det kan inte vara sant asså; nu är det tredje katten som gått bort på bara tre månader:( Jag som älskar katter så mycket. Det läskiga var att vi satt och pratade om Måns igår (katten asså) och vi båda saknade honom, han är en sån rolig och gullig katt, han har verkligen sin egna personlighet. Och nu helt plötsligt så finns inte han heller. La ju även upp en bild på honom igår, men vem skulle veta att han skulle vara död idag. Läskigt asså. Han är ju inte den enda katten heller för i slutet av september eller om det var oktober så fick ju mamma avliva vår älskade Findus. I augusti så fick pappa ta bort Jakobs katt Molly för hon var så pass gammal och sjuk. Det är det värsta med djur, man fäster sig vid dem snabbt och sen när det inte finns mer så saknar man dem så himla mycket. Det blir ju verkligen som en familjemedlem, som familjens bebis. Jag har alltid tänk så när jag själv vill ha katt att jag kan mysa med katter när jag är hos mamma, pappa eller svärföräldrarna, men nu är alla borta eller jo en katt finns kvar hos svärf men han är ganska skygg av sig och går inte att kela med på samma sätt som Måns. Pappa har iofs två andra katter där nu, får passa på och mysa med dem när jag hälsar på. Hoppas bara att dem är keliga och mysiga. Blir att vi får skaffa en katt så småningom när man bor i hus eller så, jag längtar! Katter är bland det bästa jag vet, älskar katter. Nog om det, trist är det men man får tänka att det är bara katter, det kunde ju lika gärna ha varit en människa som gått och det är ju så pass mycket värre. Men tycker ändå det är jobbigt!


Idag har jag fått mycket gjort här hemma trots att jag vaknade så sent. Har städat och gjort fint tills mamma och Tobias kommer hit. Imorgon blir det mer fix. Slå in lite paket och plock. Ska även ner i källaren med lite grejjer och hämta upp mössa, vantar och vinterskor, är nog dags med det nu för det är ju så kallt ute. Jag längtar faktiskt efter vinter, visst det är inte så kul om man ska ut på vägarna när det är blixthalt och massa snö men annars så är det mysigt. På tal om blixhalka så var det nära att jag krockade i måndags morse när jag var på väg hem från jobbet. Det var verkligen svinhalt, hade väl inte riktigt märkt det fören jag kom mot en rondell och jag var tvungen att bromsa för en bil som redan var inne i rondell men bilen bara gled och det var nära ögat att jag körde in i den bilen, men som tur var så körde den så sakta så jag hann få stopp på bilen. Läskigt. Men verkar mest som att det var halt där vi bor för när jag gick ut från jobbet så verkade det ej vara så halt på marken, det var blött. Men nu måste jag verkligen ha i bakhuvet att det kan vara halt och köra försiktigt.


Så jäkla typiskt asså, jag har råkat ha min mobil på ljudlöst hela dagen, suck. Brukar alltid ha det på natten och sen sätta på den på morgonen men imorse efter min sovmorgon så hade jag glömt bort det för jag blev väckt av att det ringde på hemtelefonen. Så nu ikvällkollade jag min mobil och då hade jag 2 missade samtal samt ett röstsamtal. Det var tydligt från jobbet och dem ville att jag skulle jobba inatt, men det var ju försent när jag hade sett det. Men jag hade nog ändå inte ha kunnat jobbat, i värsta fall om det verkligen inte fanns någon annan hade jag nog hoppat in ändå, men ska ju på ett möte imorgon vid kl 10 och innan det ska jag skjutsa Fredrik till jobbet vid kl 05.30 och sen på torsdagmorgon åker vi ju iväg. Blir så arg på mig själv när jag inte kollat mobilen tidigare, känns så retligt men jag har haft fullt upp med städning och sånt idag och har inte tänkt på mobilen. Men man kan ju alltid ringa på hemtelefonen! Men men inget att göra åt nu, antagligen så hittade dem någon annan som kunde jobba.


Imorgon blir det att gå upp tidigt och skjutsa Fredrik till jobbet innan kl 6 och sen hem och sova lite till för att sen gå upp vid 8.30-9 någongång och gå på ett möte/samtal kl 10. Skönt ändå att komma upp skapligt och ha en tid att passa, annars blir det lätt att man sover för länge. Så efter samtalet blir det kanske att åka iväg och kolla i lite affärer, det är ju lön imorgon, jippi! Blir att städa klart det sista och fixa de sista grejjerna innan vi åker iväg.


Sitter och kollar på filmen Sweet home Alabama eller vad den heter. Men det känns som jag redan sett den, känner igen typ allt. Blir väl att byta film och börja kolla på för att sen krypa ner i sängen. Inte lätt att hålla reda på vilka filmer man sett eller inte, finns många att välja på.


Känns konstigt att Måns inte finns längre


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Gustafsson - 15 augusti 2013 00:06

Idag har jag verkligen inte gjort någonting. Typ bara lagat mat, ätit, sovit, surfat och sett film. Borde vara glad över att jag kunnat koppla av och inte göra en massa hela tiden men jag har istället dåligt samvete för att jag varit så lat och inte ...

Av Johanna Gustafsson - 14 augusti 2013 01:29

Har nu varit hemma i typ en vecka, så skönt att vara hemma igen efter allt farande. Bara njöt av att komma hem och få sova i min säng. Direkt när vi kommit hem åkte jag och badade tillsammans med B och åt kvällsmat i det gröna, vi har så trevligt iho...

Av Johanna Gustafsson - 3 augusti 2013 23:16

Nu kommer bilderna från bland annat Helsingborg och Halmstad! Take care:) ...

Av Johanna Gustafsson - 3 augusti 2013 15:59

Idag är det så jäkla varmt ute, typ 28 grader i skuggan och 35 i solen. Ska inte klaga på vädret men detta är lite väl varmt. Man orkar ju inte göra något. Sitter nu nere i källaren och pluggar, surfar och ser på tvn. Så skönt med en kall källare. Br...

Av Johanna Gustafsson - 3 augusti 2013 15:53

I förrgår åkte vi till H i Halmstad och stannade över natten. På dagen badade vi vid Östra Stranden, så härligt att bada i havet. Hade även med oss god fika från Östras bageri. Efter detta åkte vi till Maxi för att handla till vår grillkväll. Vi tänk...

Ovido - Quiz & Flashcards