Alla inlägg den 23 oktober 2011

Av Johanna Gustafsson - 23 oktober 2011 14:26

Har fått tillbaka min onda värk i höften. Kom i fredags kväll när jag tänkte att jag skulle vara duktig och städa lite på jobbet, rätt vad det var så bara smällde det till och det liksom låste sig, gjorde sjukt ont. Men bara svalde smärtan och led de timmarna som var kvar, men det gick. När jag kom hem ville jag bara gråta av smärta, det värsta var att jag inte kunde gå och lägga mig utan var tvungen att sitta upp och vänta på att hämta Fredrik på jobbet:(. När jag kom hem tog jag några panodil och lite tigerbalsam och lyckades somna, var ju jobb sen på morgonen igen, kl 05.30 ringer klockan. Vaknade någon gång under natten men sov nog ändå ganska hyffsat men när jag sen vaknade hade jag så grymt ont, var knappt att jag fick på mig mina kläder, aj!!! Älsk låg i sängen och hörde hur ont jag hade och han bara; -Du kan ju inte jobba när du har så ont, kan du överhuvudtaget köra bil?? Men jag sa bara att jag var tvungen att gå, vill inte ringa mig sjuk igen, var ju sjuk för bara två veckor sen. Men nu så här i efterhand skulle jag nog ändå stannat hemma för värken blev ju inte bättre under dagen och jag har fortfarande ont, inte lika ont som i fredags dock. Hade en delad tur på lördagen så jag bestämde mig för med råd från min kollega att fixa en vikarie till kvällen. Jag sa att jag skulle försöka att komma igen på söndagen och jobba 7-16 men hon tyckte att jag skulle stanna hemma då också men jag bestämde mig för att försöka gå ändå men framåt eftermiddagen/kvällen var värken den samma så jag bestämde mig för att bli hemma på söndagen också, som idag. Var nog ett bra beslut, värken finns ju där men den har blivit lite bättre iaf. Får knappra värktabletter och hoppas på det bästa. Usch så tråkigt det är med värk, hatar det. Man blir så jäkla handikappad. Blir väl att söka upp läkaren och se om det finns något att göra, men antagligen finns det väl inte det som det alltid är när det gäller värk, har erfarenhet av det sen tidigare när det gäller armen. Varför måste värken komma när man jobbar helg för, kunde lika gärna kommit när jag var ledig så jag slapp sjukskriva mig. Men inget man kan rå för.Nä nu ska jag sluta klaga och tycka synd om mig själv:) Sitter och kollar på Kådisbellan, den är så bra. Även fått i mig lite mat. Är redan så rastlös. Imorgon blir det kräftskiva på jobbet, hoppas värken blir bättre tills dess annars får jag ladda upp med lite värktabletter innan. Trevligt när vi gör lite på jobbet med dem äldre. I fredags var vi i Mullsjö på Landhs konditori, jättemysigt verkligen. Vilket fint ställe, underbart. Utsikt över Mullsjön och jättegott fika bröd. Ska ta med mig Fredrik dit så ska vi gå runt sjön och sen fika och avsluta med ett besök på Ryfors godis (som vi egentligen skulle besökt i fredags men ingen av damerna ville åka dit). Så mycket fina ställen det finns att besöka. Nästa vecka blir en kort vecka, skönt. Då kanske värken blir bättre när det inte blir så mycket jobb. Kommer vara ledig från torsdag kl 16 fram till tisdag kl 15.45, långledigt. Skönt som tusan, då hinner man med lite annars går ju helgerna så fort både när man jobbar och är ledig. Ska hem till svärföräldrarna då och fira min svärmor som fyller år, blir mysigt.Hej på ett tag!

Ovido - Quiz & Flashcards