Alla inlägg den 6 oktober 2011

Av Johanna Gustafsson - 6 oktober 2011 17:22

Så eländigt och långtråkigt det är att vara sjuk. Ger aldrig med sig, långdraget skit. Blir inget jobb i helgen heller, fortfarande feber och ont i halsen, huvudvärk och allt sånt tråkigt. Nu har jag hela helgen att bli frisk på, det måste ju räcka tycker jag. Så tråkigt när man måste ringa till jobbet och säga att man inte kan komma, inget kul alls men är man sjuk så är man. Fy så ont jag har i huvudet, liksom värker vid bihålorna och går upp mot huvudet. Har ju ingen direkt förkylning eller så "bara" ont i halsen men man vet ju aldrig vart det slutar.


Har inte hänt så himla mycket idag. Älsk gjorde lite soppa till mig och jag lyckades sova ganska så länge, men vaknat och somnat om flera gånger. Drömt marddrömmar inatt också, hatart. Längtar efter att få komma ut, få gå och handla och såna vardagliga saker, nu får älsk sköta handlingen så länge. Ska försöka gå ut någon liten sväng under helgen bara för att få lite frisk luft, det måste man få. Har spelat lite tv-spel med älsk, vilken tur att han är hemma idag annars skulle det genast bli så mycket tråkigare, så uttråkad man kan bli när man är sjuk. Har ingen ork eller lust till något. Skulle ju kunna lägga mig och läsa en bok, har ju en del att välja på men får liksom ingen ro och kan inte ligga still. Har sett några filmer/serier. Kanske blir att kolla på något sen med Fredrik, Harry Potter eller något.


Hoppas ni andra där ute håller er friska för jag kan lova att detta är inget roligt... Hört att det går mycket skit just nu, vi är ju tre stycken som är sjuka på min avd alltså halva personalstyrkan, inte bra.

Ovido - Quiz & Flashcards