Alla inlägg den 19 oktober 2011

Av Johanna Gustafsson - 19 oktober 2011 18:04

Igår kändes det som en riktigt skitdag men nu har det vänt, nästan. Fick tråkiga besked om jul och andra saker som gjorde att man inte var på så bra humör när man kom hem från jobbet men nu har vinden vänt och det brukar det ju göra på ett eller annat sätt. Har under dagen "accepterat" att jobba julhelgen men det har ändå känts väldigt tråkigt för julen är den bästa tiden på hela året och det betyder väldigt mycket för mig. Men för ett tag sedan fick jag ett glädjande samtal från en kollega som är snäll och erbjuder sig så att hon och jag kanske kan byta så att hon jobbar min julafton och jag tar en annan dag åt henne och sen kan jag ev ta ledig halva juldagen så jag hinner att fira jul ändå. Hon var ändå inställd på att jobba julafton men i och med det nya schemat så ska hon jobba nyår istället, så det kan ju bli att jag också får jobba något pass under nyår men huvudsaken är att jag får fira jul. Så himla snäll hon är, kan inte beskriva med ord hur glad jag blev. Hoppas bara att det funkar nu med att byta och ta ledig och grejjer annars får jag jobba julen ändå. Hon gjorde min dag! Tack snälla snälla kollega. Gäller ju verkligen att man ställer upp för varandra när den andra har det svårt och har planerat annat och man inte kan lösa det på något sätt. Som jag har hjälpt henne någon gång och ska även hjälpa henne med ett annat pass så hon kände väl att hon vill hjälpa mig nu.


Denna dag har verkligen varit regning och ruggig så vi har mest varit inne och myst. Var iaf ute på en promenad förut och det var jätteskönt. Ska snart fixa mig i ordning lite och åka iväg och käka på Jensens böfhus och sen se på bio, så himla mysigt. Ledig imorgon också, svinskönt. Det tråkiga är att någon gång under morgondagen eller på fredag så ska det komma några j*kla elektriker och skit och installera något nytt bredband i alla lägeheter, det tråkiga är att dem kan dyka upp vilken tid som helst mellan kl 8-17. Hur kul är det då när man är ledig och kanske inte vill gå upp tidigt och få in främmande människor i lägenheten. Hade varit skillnad om dem sagt en tid och en dag men att sitta och vänta och aldrig veta är bland det värsta jag vet. Ska inte lägga ner min energi på sånt som jag inte kan göra något åt, är ju iaf fall ledig och tänkte skjutsa Fredrik till hans jobb och sen åka iväg en sväng och shoppa lite kanske eller något. På tal om hans jobb så var det en Swebus-buss som krockade idag i Ulricehamn, det kunde ju lika gärna varit Fredrik. Saker och ting händer så snabbt. F kör ofta den här natturen från Gbg till Jkpg. Som tur är så klarade sig alla på bussen samt föraren men de fyra som satt i personbilen gick det inte lika bra med, tre fick åka ambulans och en fick åka helikopter. Tydligen så kom den här bilen väldigt fort och från ingenstanns och på något sätt körde in i bussen, det var någon slags påfart. Har varit så himla mycket olyckor den senaste tiden. Jag är glad att ingen jag känner eller jag själv varit med om någon olycka. Man får ta och köra försiktigt och använda det vettet man har!


Nu ska jag ta och göra mig i ordning för en riktigt trevlig kväll!

Ovido - Quiz & Flashcards