Alla inlägg den 18 oktober 2011

Av Johanna Gustafsson - 18 oktober 2011 21:21

Har fått nya schemat på jobbet nu och det såg verkligen jättebra ut tills dess att chefen säger att vi kanske ska ändra på veckorna så vi ska jobba samma vecka två veckor i rad, vi har fem veckors schema och det kanske blir så att vi kommer arbeta vecka 1 två veckor i rad vilket innebär att min lediga julhelg är helt jävla förstörd. Blev väldigt arg och ledsen när jag insåg detta men nu har jag smält det lite och försöker att acceptera om det nu blir så, finns värre saker än detta och det är ju goa pengar man jobbar in. Men det tråkiga är att jag inte firade jul med mamma och dem förra året och detta år har vi redan planerat att vi skulle vara hemma hos mamma men nu kanske den planen spricker:( Aja, får göra det bästa utav situation. Blir ju ledig nyår istället isåna fall och det kan ju bli minst lika mysigt det men jag älskar julen mer, det är en speciell stämning.


Ledig i två dagar nu för jag ska jobba i helgen, så jäkla gött. Varit så himla trött idag så imorgon blir det en rejäl sovmorgon. Imorse och igår morse var det inget kul att gå upp, det var precis kolsvart ute och lite halt och imorse blåste det som bara den, hade hellre legat kvar i sängen då men plikten kallade. Dagen har gått hyffsat fort, jobbat 7-16 så det är ju ändå många timmar man är borta då. Vintern börjar närma sig, både tråkigt och kul. Mysigt när det är mörkt och man kan vara inne och tända ljus och mysa, det tråkiga är om man ska ut i trafiken om det är halt och massa snö, tycker inte om att köra i vinterväglag. Annars så älskar jag typ vintern och snön och så, grymt mysigt! En del blir så deprimerade kring dessa årstider men det har inte jag blivit, nästan tvärtom. Älskar nästan alla årstider, eller mest sommar och vinter såklart men hösten och våren kan också vara ganska mysiga, alla årstider har sin tjusning. Kul att man kan glädjas av något en dag som denna. Alla dagar kan inte vara på topp, ibland kommer motgångar och ibland framgångar, mest framgångar tycker jag och det är ju bra.


Imorgon har vi inte planerat så mycket på dagen, Fredde ska jobba mellan kl 06-11 eller vad det var och sen tar vi väl det lite lugnt hemma. På kvällen sen så har vi bokat ett biobesök. Blir att se Jägarna 2 som sägs vara väldigt bra. Så mysigt med bio i detta höstmörker. Innan biobesöket blir det kanske ett resturangbesök på Jensens, vore ju mys. Men man kan ju inte få allt, så jag nöjer mig enbart med bio om det skulle vara så. Lyxigt att göra lite roliga saker mitt i veckan, en vanlig onsdag men det blir väl så när man jobbar helg och är ledig i veckan. Kan vara ganska skönt att jobba helg, då är man ju både ledig innan och efter helgen mitt i veckan när alla andra jobbar:)


Nä nu har jag väl inte så mycket mer att skriva om, har både klagat och tagit upp lite roliga saker. En bra blandning helt enkelt. Ska ta och göra mig i ordning och gå och lägga mig, så trött så trött!


Godnatt folket!

Ovido - Quiz & Flashcards