Direktlänk till inlägg 14 maj 2011

Härliga helg!

Av Johanna Gustafsson - 14 maj 2011 12:31

Lediga helger ska man verkligen ta till vara på, iaf nu när man har fast jobb. Njuter verkligen när jag är ledig för jag vet ju att jag har något att komma tillbaka till:) Har så mycket jag vill göra, tex göra om en massa i lägenheten men känns så onödigt när tapeterna är så gräsligt fula och sen försöker vi ju hitta en annan lägenhet. Så jag hoppas verkligen att nästa lägenhet är lite modernare med fina tapeter och så så jag verkligen kan få göra fint. Nu låter jag det vara som det är, kanske kan småfixa lite och ändra om bara för att jag tycker det är så roligt. Kanske rensa lite och slänge, det är också roligt. Annars vet jag inte riktigt vad som händer idag. Ska snart äta ugnspannkaka som står i ugnen, mums. Till fikat blir det rabarberpaj av rabarber som jag fått av en på jobbet, så himla snällt. Varit sugen så länge på rabarber.


Igår kväll gick jag och la mig jättetidigt, redan innan kl 22 men jag var så himla trött. Det bästa med att lägga sig tidigare är ju att man är piggare på morgonen och kan gå upp skapligt, var iaf uppe innan kl 10 idag. Har sovit så himla skönt och många timmar blev det men det behövdes. Läste lite i min bok innan jag somnade -Fången i hundpalatset med Martina Haag. Hon är så himla bra! Har bestämt mig för att börja läsa lite mer nu när jag har så himla mycket bra böcket. Riktigt roligt att läsa.


Var sugen på att blogga lite idag, så vi får väl se om det blir lite mer inlägg sen. MÅSTE ju ta och berätta om vår resa! Vem vet vad som händer sen, vi kanske hittar på något kul, vi får se.


Ha en skön lördag allesammans för det ska jag ha!


Just det höll ju nästan på att glömma. Igår efter jobbet var jag på banken och fick lite viktiga saker gjorda; betalt tillbaka ett lån, börjat pensionsspara (vuxenpoäng till mig tack!) och även börja spara rent allmänt till framtiden vilket jag tycker var väldigt bra gjort. Blir ju bara några hundralappar i månanden som inte märks men om några år har ju det blivit till tusenlappar som verkligen kommer märkas. Ville bara berätta det, kändes så skönt att äntligen få det gjort!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Gustafsson - 15 augusti 2013 00:06

Idag har jag verkligen inte gjort någonting. Typ bara lagat mat, ätit, sovit, surfat och sett film. Borde vara glad över att jag kunnat koppla av och inte göra en massa hela tiden men jag har istället dåligt samvete för att jag varit så lat och inte ...

Av Johanna Gustafsson - 14 augusti 2013 01:29

Har nu varit hemma i typ en vecka, så skönt att vara hemma igen efter allt farande. Bara njöt av att komma hem och få sova i min säng. Direkt när vi kommit hem åkte jag och badade tillsammans med B och åt kvällsmat i det gröna, vi har så trevligt iho...

Av Johanna Gustafsson - 3 augusti 2013 23:16

Nu kommer bilderna från bland annat Helsingborg och Halmstad! Take care:) ...

Av Johanna Gustafsson - 3 augusti 2013 15:59

Idag är det så jäkla varmt ute, typ 28 grader i skuggan och 35 i solen. Ska inte klaga på vädret men detta är lite väl varmt. Man orkar ju inte göra något. Sitter nu nere i källaren och pluggar, surfar och ser på tvn. Så skönt med en kall källare. Br...

Av Johanna Gustafsson - 3 augusti 2013 15:53

I förrgår åkte vi till H i Halmstad och stannade över natten. På dagen badade vi vid Östra Stranden, så härligt att bada i havet. Hade även med oss god fika från Östras bageri. Efter detta åkte vi till Maxi för att handla till vår grillkväll. Vi tänk...

Ovido - Quiz & Flashcards