Alla inlägg den 11 maj 2011

Av Johanna Gustafsson - 11 maj 2011 20:39

Riktiga lediga dagen på länge. De senaste gångerna när jag varit ledig så har det varit fullt upp, mest roliga saker såklart men även lite möten och sånt. Men idag har jag och Fredrik varit lediga tillsammans och bara haft det bra. Vi planerade först att åka till Gränna och Visingsö men efter att kollat på vädret igår kväll så tog vi en reservplan att åka till Borås och shoppa och så blev det. Gränna får det bli en annan dag, kanske i helgen om vi båda är lediga. Jag är iaf ledig i helgen men om F är det vet vi inte ännu. För mig gör det inget om jag är ledig och inte han, vi har ändå gjort så mycket kul den senaste tiden och det är ju bra om han får jobba lite. Dagen har bara varit så härlig. Har shoppat lite, igen haha. Men så himla skönt när man har råd att shoppa men ändå ha massa pengar kvar, underbar känsla. Så jag köpte lite kläder eller ganska mycket plagg men jag är helnöjd. Har ju sålt min iPod så jag har letat runt efter en lite lättare och billigare mp3-spelare med så mycket utrymme som möjligt men det har inte varit det lättaste. Men så går vi till Kjell och company och där hittar jag en mediaspelare till halva priset och inte nog med det så kan jag ha 16 GB musik i den, hur bra är inte de då. Jag är så nöjd med den och så dyr blev den inte heller. Har ju planer på att köpa nya iPhone 5 sen när den kommer så därför sålde jag min iPod och ska även sälja mina två mobiltelefoner. Säg om någon är intresserad!


Imorgon jobbar jag 12.45-21 och på fredag 7-13 sen tar jag helg, så himla skönt med ledig helg och bara ha den helt oplanerad. Efter jobbet på fredag ska jag på möte hos Handelsbanken och prata om att börja pensionspara -vuxenpoäng till mig! Efter det blir det ev att gå till Malmborgs och köpa lite gott bröd och så. Sen vidare till Maxi och ÖB för att handla mat och ugnsformar för på söndag ska vi göra lasagne för första gången -mums. Känns som det kommer bli en skön helg och fredagen känns också så härlig att gå lite på stan och handla lite, känns så vuxet liksom och så skönt att få saker och ting gjorda.


Sitter här i soffan och kollar på klockan halv åtta hos stjärnorna. Får se om det blir någon film eller nått sånt. Har ju varit sånt himla oväder med åska och regn, men det kanske blir lite svalare då. Härlig kväll med lite hemmafix. Har också plockat upp alla saker vi köpte i Ullared som vi besökte i fredags. På lördagen var vi i Lund på 30 års kalas, trevligt trevligt. Blev en del farande den helgen men som sagt roligt när det händer lite.


Nä nu ska jag faktiskt ta att försöka få tag min lilla mamma, saknar henne så mycket men snart är det ju semester och då får vi umgås och hitta på lite roliga saker, det behöver både hon och jag. <3

Ovido - Quiz & Flashcards