Alla inlägg den 15 maj 2011

Av Johanna Gustafsson - 15 maj 2011 19:55

Asså tiden går alldeles för fort speciellt de lediga helgerna man har. Men jag klagar inte för det, har varit en lugn och mysig helg. Igår när älsk kom hem från jobbet så åkte vi iväg till Ikea och kollade lite, mys. Blir att åka dit och shoppa sen om man får en större lägenhet. Efter det tog vi oss en härlig promenad vid sjukhusområdet. Kändes lite konstigt att gå där, var så länge sen jag var där och jobbade sist men rätt vad det är så kommer det in någon tid som jag kan jobba som ej krockar med mitt "riktiga" jobb. Blev sen att stanna lite på City gross och handla lite mat till kvällen, blev varmrökt lax för min del (min favorit!) och för F blev det färsk kycklig och till det hade vi potatissallad. Dagen gick väldigt fort men fick ändå en hel del gjort. Klippte även F där när han slutade jobba och denna gång tycker jag det blev bättre än förra gången.


Idag blev det lite sovmorgon, skönt! Sen sätta igång med att göra lasagne för första gången. Vi gjorde två olika, en vanlig och en vegetarisk. Det blev jättegott och många matlådor blev det. Kul att göra lite nya maträtter också. Efter maten blev det en promenad, skönt. Lite skönt faktiskt när det är lite svalare och när det är uppehåll. Kom sen hem och gjorde den efterlängtade rabarberpajen som blev supergod. Satte oss och kolla på en bra film och käkade rabarberpaj, mys på hög nivå. Men i slutet av filmen så somnade jag, typiskt mig. Nu sitter vi båda vid varsin dator, trist men brukar bli så. Jag ska ta tag och fixa lite saker här hemma innan det är dags att krypa ner och upp och jobba imorn:) Ibland får man lite ångest på söndagen när man märker att helgen börjar ta slut och vardagen börjar, men brukar inte känna så längre. Kanske någon gång ibland. Jätteskönt att det är så. Känns skönt att komma igång på måndagen och sen kanske vara ledig någon dag mitt i veckan. Som denna veckan blir ganska tuff, 6 arbetsdagar men det brukar gå bra det också. Dagarna på jobbet går verkligen fort och det är väl för att vi har så roligt tillsammans. Trivs verkligen med mina arbetskamreter, de är guld värda!


Nä som sagt hade lite saker att fixa ja. Uppdatering om resan kommer, även bilder! Håll ut;)

Ovido - Quiz & Flashcards