Direktlänk till inlägg 2 maj 2011

Typ frisk eller?

Av Johanna Gustafsson - 2 maj 2011 00:40

Ja nu kan man väl typ säga att jag är så gott som frisk. Vill iaf tro det och då är det så. Nevars men känner mig betydligt piggare. Hostan sitter ju fortfarande kvar och snuvan, men men inget jag kan göra åt. Känner mig ju iaf hyffsat pigg så. Ringde till jobbet förut och sa att jag kommer och jobbar igen på tisdag. Känns så bra att ha något att komma tillbaka till, har saknat dem!


Nu ska jag ta och bli mer aktiv på att blogga. Har ju inte ens skrivit om vår resa ännu, men det kommer. Har ju inte blivit så mycket när jag legat sjuk, finns ju inget att skriva om då sen har jag inte haft orken. Men nu är jag tillbaka igen, jihoo. Imorgon blir det att vara ute, hoppas bara vädret blir bra. Vi tänkte åka till Västersjön och grilla och bara ha det mysigt. Blir även att gå runt sjön också, skönt att komma igång igen. Nu jäklar kör vi! :D Efter detta blir det ev att åka och kolla lite på Media markt eller nått.


Oj jäklar vad klockan blev mycket då. Blir väl att lägga sig snart så man orkar upp skapligt imorgon och får ut mer av dagen.


Just nu, just idag känner jag hur mycket jag uppskattar livet. Jag inser verkligen hur bra jag har det och detta kan jag faktiskt till en stor del tacka mig själv för. Det är jag själv som kämpat och nu tänker jag först och främst på ekonomi och boende. Många tankar som kom upp när jag såg den där filmen Jakten på lycka. Utan pengar kan man inte leva, det är helt sjukt egentligen men det är ju så. Känner mig så stolt som fixat ett jobb och har en ekonomi som jag klarar mig bra på. Detta kan jag bara tacka mig själv för, för det är ju bara jag som fixat det här jobbet. Det var jag som sökte det, det är jag som fyllt ut mitt cv med intressanta saker som en chef ser, det var jag som gjorde ett bra intryck på intervjun och det var jag som fick jobbet. Ett jobb är en sån stor grejj, det vet jag verkligen nu! Tack underbara chef som trodde på mig och anställde mig!


Jag är också så oerhört glad och tacksam att jag hittat mannen i mitt liv. Detta gör också livet så mycket lättare att leva. Utan dig vet jag inte vad jag hade gjort eller vart jag stått i livet idag. Du och jag ska bygga upp en framtid tillsammans baby. En framtid som du och jag vill ha, ingen annan. Ingen ska få komma och lägga sig i, utan det är hur du och jag vill ha det. Det är vi som ska leva detta liv och trivas. Jag bryr mig inte heller om vad folk tycker och tänker om mig eller oss, jag skakar bara av mig det, det gör mig stark! Älskar dig min älskade Fredrik Blomqvist. Jag tror på oss!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Gustafsson - 15 augusti 2013 00:06

Idag har jag verkligen inte gjort någonting. Typ bara lagat mat, ätit, sovit, surfat och sett film. Borde vara glad över att jag kunnat koppla av och inte göra en massa hela tiden men jag har istället dåligt samvete för att jag varit så lat och inte ...

Av Johanna Gustafsson - 14 augusti 2013 01:29

Har nu varit hemma i typ en vecka, så skönt att vara hemma igen efter allt farande. Bara njöt av att komma hem och få sova i min säng. Direkt när vi kommit hem åkte jag och badade tillsammans med B och åt kvällsmat i det gröna, vi har så trevligt iho...

Av Johanna Gustafsson - 3 augusti 2013 23:16

Nu kommer bilderna från bland annat Helsingborg och Halmstad! Take care:) ...

Av Johanna Gustafsson - 3 augusti 2013 15:59

Idag är det så jäkla varmt ute, typ 28 grader i skuggan och 35 i solen. Ska inte klaga på vädret men detta är lite väl varmt. Man orkar ju inte göra något. Sitter nu nere i källaren och pluggar, surfar och ser på tvn. Så skönt med en kall källare. Br...

Av Johanna Gustafsson - 3 augusti 2013 15:53

I förrgår åkte vi till H i Halmstad och stannade över natten. På dagen badade vi vid Östra Stranden, så härligt att bada i havet. Hade även med oss god fika från Östras bageri. Efter detta åkte vi till Maxi för att handla till vår grillkväll. Vi tänk...

Ovido - Quiz & Flashcards