Direktlänk till inlägg 20 mars 2011

Lugn och skön helg!

Av Johanna Gustafsson - 20 mars 2011 19:14

I fredags när jag skulle åka till jobbet så hade det kommit runt 3 dm snö, fy sjuttan asså. Knappt jag kom ner till garaget, inte skottat. Och när man väl kommer ner till garaget får man knappt ut bilen för all snö men jag lyckas ändå ta mig ut. Kände direkt när jag kom ut på vägen att detta kommer ta lååång tid att ta sig till jobbet. Halt och moddigt trots att det var skottat. Undra hur det hade sett ut om det inte var skottat, det vågar jag inte ens tänka på. Väl ute på E4an så är det en jäkla massa köer och en hastighet på max 20 km/h. Får höra på radion att det är stopp i Göteborgsbacken sen midnatt. Men efter att kört i max 30 km/h så kom jag fram till jobbet utan att ha satt mig i diket som jag var nära att göra MÅNGA ggr. Fy sjuttan vad läskigt. Jag bara kände att jag ville kliva ut ur bilen och inte köra. Ångrar att jag inte bad Fredrik köra mig. En stäck som brukar ta ca 20 min tog väl ca 45-50 min eller så. Fy vad läskigt det är när det är sånt väglag. När jag kom till jobbet så fick jag höra att en del inte kunnat komma till jobbet pga nästan alla bussar var inställda och så. Så här i efterhand om jag vetat att väglaget var SÅ dåligt så hade jag nog inte åkt till jobbet denna dag men vad gör man inte för jobbet, ger inte upp i första taget.


Som tur är så var väglaget bättre när jag åkte hem. Slutade vid ett och åkte hem och käkade lite, sen åkte vi in till Maxi och handlade lite. Gjorde jättegod hemlagad pizza på kvällen. Började att kolla på Little fockers men det funkade inte som den skulle så vi bytte till Paranormal activity 2 men jag var så jäkla trött så jag gick och la mig efter halva filmen. Gick och la mig kl 21 en fredagskväll haha. Somnade typ på direkten och sov i över 12 h men jag behövde nog det.


På lördagen så jobbade F mellan 7-19 så jag var ensam hela dagen men det kan vara ganska skönt ibland med lite egentid. Började med att ta en lång sovmorgon. Småplockade lite här hemma och städade lite. Kollade lite på Rederiet och bara slappade, riktigt skönt. Sen när F kom hem så åkte vid iväg och käkade på Shanghai. Det var mysigt så här en lördagskväll och slippa laga mat och få äta något gott. Lyckad kväll! Väl hemma så myste vi ner oss i soffan och kollade på Sanctum, skitbra film.


Nu idag sov vi ganska så länge, skönt. Sen åkte vi iväg till Elgiganten och fixade min systemkamera som strulat. Var antagligen minneskortet som det var fel på så jag fick ett nytt och nu verkar det som att allt är okej igen, skönt det. Så typiskt om man inte skulle kunna ta med den på semestern ju. Handlade lite på Willys och åkte sen hem och lagade söndagsmiddag (potatis, kotletter, brunsås och kokta grönsaker, mums!). Tog sedan en skön långpromenad i det underbara vädret. Åh vad jag älskar solen. Och nu har vi precis sett klart på Gullivers resor, också en jättebra film. Blir att slänga sig i duschen nu och sen käka lite kvällsmat och kolla på Solsidan. Imorgon blir det jobb igen:)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Gustafsson - 15 augusti 2013 00:06

Idag har jag verkligen inte gjort någonting. Typ bara lagat mat, ätit, sovit, surfat och sett film. Borde vara glad över att jag kunnat koppla av och inte göra en massa hela tiden men jag har istället dåligt samvete för att jag varit så lat och inte ...

Av Johanna Gustafsson - 14 augusti 2013 01:29

Har nu varit hemma i typ en vecka, så skönt att vara hemma igen efter allt farande. Bara njöt av att komma hem och få sova i min säng. Direkt när vi kommit hem åkte jag och badade tillsammans med B och åt kvällsmat i det gröna, vi har så trevligt iho...

Av Johanna Gustafsson - 3 augusti 2013 23:16

Nu kommer bilderna från bland annat Helsingborg och Halmstad! Take care:) ...

Av Johanna Gustafsson - 3 augusti 2013 15:59

Idag är det så jäkla varmt ute, typ 28 grader i skuggan och 35 i solen. Ska inte klaga på vädret men detta är lite väl varmt. Man orkar ju inte göra något. Sitter nu nere i källaren och pluggar, surfar och ser på tvn. Så skönt med en kall källare. Br...

Av Johanna Gustafsson - 3 augusti 2013 15:53

I förrgår åkte vi till H i Halmstad och stannade över natten. På dagen badade vi vid Östra Stranden, så härligt att bada i havet. Hade även med oss god fika från Östras bageri. Efter detta åkte vi till Maxi för att handla till vår grillkväll. Vi tänk...

Ovido - Quiz & Flashcards