Alla inlägg den 6 mars 2011

Av Johanna Gustafsson - 6 mars 2011 14:46

Jag säger bara oj oj oj vad denna helgen och veckan har gått fort. Haft något att göra varje dag. Har inte direkt haft någon tid till att blogga så därför har jag helt enkelt lagt det åt sidan. Nu i veckan blir det mycket jobb, bara ledig på torsdag annars jobbar jag varje dag men det går bra nu! Känns så underbart att ha sina fasta tider och sen få njuta när man väl är ledig, helt underbart.


Passade ju väldigt bra att jag var ledig i helgen då vi har haft 30 års fest för Fredrik. Mycket att fixa och så innan men det blev väldigt lyckat och roligt! Kanske blir en större fest sen mot sommaren med hans vänner, denna gång var ju bara för familjen. Vi blev iaf 11 personer och då var det 2 st som inte kunde komma. Tyckte det var mycket personer för en 2a men det funkade jättebra och alla hade någonstanns att sitta och ha något att äta på, det är ju huvudsaken. Jag tycker det är så mysigt när det är lite trångt och mycket folk. Det var iaf mamma, Wiggo, min lillebror, Fredriks föräldrar, Fredriks två systrar och så deras två barn. Fredriks systrar och syskonbarn sov över och åkte hem nu vid lunchtid. Så himla mysigt att få umgås lite med dem, blir inte att vi träffas så ofta. Vi bjöd iaf på smörgåstårta till lunch och så två olika tårtor, chokladbollar, tigerkaka och en krans till kaffet. Smörgåstårtorna var såååå goda, mums! Blev lite över så blir att ta lite tårta till fikat och så lite smörgåstårta till kvällen. Fredrik fick jättefina presenter, mest pengar till resan men det behövs ju verkligen. Så kort och gott det blev verkligen en jättelyckad dag och det var så härligt att få träffa mamma och dem också <3 På kvällen så åkte vi iväg med Fredriks systrar och syskonbarn och käkade på en grekisk resturang, det var gott och mysigt. Roligt att de kom med de förslaget för det hade varken jag eller Fredrik tänkt på, att vi kunde gå ut och käka på kvällen. När vi kom hem satte vi oss och kollade på film och jag dukade fram lite snax och sånt. Men nu är jag trött känner jag. Blir att lägga sig tidigt ikväll, försöka iaf. Ska jobba 7-16 imorgon så det blir att gå upp tidigt! 


Har ju varit underbart väder nu i helgen då blir man på så bra humör, så vi var ute och gick både igår och idag. Jag älskar solen! Vill ha vår nu. Nu efter att nattgästerna åkte hem så åkte F och jag in till stan och kollade i lite affärer och tog oss även en härlig promenad. Nu tänker jag med gott samvete bara vara hemma och slappa!


Nu är också bilen lagad, jäkligt gött. Men det gick på nästan 4000 kr, inte lika gött men men. Nu gäller det att snåla och bara spara pengar till resan (har iofs redan sparat en hel del, men man kan aldrig ha med sig för mycket pengar när man är ute och reser).


Hej på ett tag!

Ovido - Quiz & Flashcards