Alla inlägg den 22 augusti 2010

Av Johanna Gustafsson - 22 augusti 2010 19:46

I onsdags firade Fredrik och jag vår tre års dag med att äta en jättegod grekisk buffe. Bara myste och var tillsammans hela dagen, båda var lediga tillsammans. På torsdagen sen (som egentligen var vår tre års dag) som jobbade han igen och jag bestämde mig för att åka hem till min familj. Kom på att det inte skulle vara så kul att vara hemma när F ändå skulle jobba hela helgen. Mamma blev glad när jag ringde och sa att jag skulle komma. Och Tobias blev jätteglad för att låg hemma och var sjuk och kände sig så ensam. Till och med katten Findus blev glad och började kela med mig, han brukar mest bli tjurig när jag kommer. Haft honom i sängen dessa två nätter, så mysigt. Älskar katter!


På kvällen där så åkte jag hem till pappa och E och kollade på film. Känns skönt att bara göra vad man vill och göra det som man får lust till bara så där. Och vi bestämde att jag skulle följa med dem till stan på fredagen och det gjorde jag. Även lilla Johannes följde med, gullunge! När vi kom hem till pappa så kom Benjamin hem från skolan. Pappa, jag, J och B åkte och plockade upp lite potatis och lök som pappa själv har satt, gud så mummsigt. Lekte även med mina småsyskon (J & B). Dem är så gulliga. Roligt att ha fått lite extra syskon. Lyx att ha en sån stor familj. Denna helg har jag umgåtts mycket med pappa och hans familj, mysigt. Inte ofta det är så så man får ta tillvara på tiden med dem. Åkte sen hem till mamma och käkade pizza med dem och bara var, skönt ibland. Gick ju upp vid 6.40 så var ganska trött på kvällen. Hade hoppats på att Jossan eller Sandra kunde träffas, men inte alltid man kan få till det när man bara är hemma en snabbis. Får ta det nästa gång jag är hemma eller annars får folk ta och komma till Jkpg. Känns som jag alltid sitter och far. Vore ju trevligt om någon kom hit också!


På lördagen sen åkte jag och mamma in till Lkpg för att hjälpa min moster att flytta. Jättefin och mysig lägenhet. Träffade även min kusin och hennes man och deras lilla söta son, uj så gullig han är. Älskar små bebisar, jag vill med ha:D Efter att vi hjälpt dem ett tag så gick vi lite på stan och sen åkte vi till min andra kusin. Trevligt att träffa lite släktingar också. Åkte sen hem till Jkpg på kvällen, men på hemvägen stannade jag till hos pappa som var ute i skogen och plockade svamp. Han hittade säkert runt 10 liter och jag fick med mig en del hem, så himla gott! Stannade även till på City gross och handlade lite mat. Var skönt att komma hem till min älskling. Han betyder verkligen mest har jag kommit på under denna helg, visste väl i och för sig det innan också, men nu är det verkligen bekräftat.


Blir så ledsen på saker och ting och då är det så himla skönt att ha Fredrik, för han är så himla snäll mot mig och stöttar mig. Jag som kände mig på så bra humör och så men det förstördes ganska fort av en anledning. Suck, blir så trött! Ibland känner jag mig bara så bortglömd av folk i min omgivning, varför är det alltid jag som ska höra av mig, åka iväg och bla bla. Känns väldigt skönt i alla fall att jag fått så bra kontakt med pappa och att han kommer ofta och hälsar på, känns riktigt bra! Får ta tillvara på den tiden, för man vet inte hur länge det kommer vara så. Och uta Fredrik vet jag inte vart ska skulle ta vägen eller vad jag skulle göra, vill inte ens tänka på ditt- Utan Fredrik är jag ingenting, utan honom kan jag inte andas. Han är mitt liv och han är verkligen den personen som ställer upp på mig när ingen annan gör det. Är så jäkla trött på allt eller det mesta i alla fall. Vad ska jag göra? Jag vill inte ha det så här! Jag vill må bra och känna mig viktig! Dessa ord sårar mig. Fatta! Usch. Vill inte gå in på vad det gäller, men känns ändå skönt att skriva lite. Skulle verkligen behöva prata av mig, men med vem? (Vem skulle bry sig?) Finns säkert många att prata med, men just nu känns det inte som det!


Nog om det, nu har jag det bra här hemma hos min älskling och jag ska leva här och nu och skita i allt som får mig att må dåligt, men hur lätt är det?!


Har precis sett klart på Änglvakt, väldigt bra film! Var lite seg ett tag men på slutet var det spännande och sorgligt! Se den!


Se om jag hittar någon bild att lägga upp, hm.


Hittade en till ganska så gammal bild på oss, hade i alla fall blont hår


  

Ovido - Quiz & Flashcards