Alla inlägg den 16 augusti 2010

Av Johanna Gustafsson - 16 augusti 2010 22:35

Just nu bara njuter jag av tillvaron. Skönt med lite ledig eller ska man kalla det semester? Se hur länge det varar bara. Älsklingen och jag sitter och pratar om någon resa vi vill göra, men vart? Hm. Kanske blir så att när vi är hemma hos svärföräldrarna att vi kanske åker någon stanns då, typ Ystad eller något. Roligt att åka till ett ställe som man aldrig varit innan. Blir ev att vi stannar hos svärf en vecka, då det är bröllop första helgen i september och andra helgen är det ju Markaryds marknad som vi gärna vill gå på. Känns ju lite onödigt att åka hem och bara vara hemma några dagar för att sen åka dit igen, då kan man lika gärna stanna där dem dagarna och jag trivs verkligen att vara hos dem. Känner mig som hemma där. Det är ju inte så att man går varandra på nerverna direkt. F och jag brukar mest hålla till nere i källaren och surfa och se på film på kvällarna medan dem är på övervåningen (om vi inte kollar på något tillsammans alla fyra) eller annars drar vi iväg till Fredriks vänner. Huset är ju ganska stort så bara för att man är där en längre tid behöver man liksom inte vara med varandra hela tiden, man får lite egentid också.


Länge har jag och F velat fram och tillbaka om vart vi ska resa. Först var vi ju inne på att åka till Kroatien men sen kom vi överens om att inte göra det utan vänta ett tag tills man sparat ihop lite mer pengar. Men vi är båda överens om att vi skulle vilja åka någonstanns så man får lite semester i alla fall. Men kanske bara blir några dagsutflykter ändå, helst hade jag velat åka iväg och sova över natt och så. Men dagsutflykter är ju bättre än inget:) Och man får se mer. Blir väl sen till hösten att vi åker till Ullared och då kanske vi hyr en stuga där istället. Finns så mycket jag vill göra och många fina ställen jag vill besöka. Det återstår och ser vart vi hamnar. Finns ju många fina ställen neråt Skåne. Helsingborg, Ystad, Österlen mm. Lutar väl åt att det blir något sånt. Ystad vore väldigt kul att se med tanke på att det är där som Wallander-filmerna spelades in.


I helgen var vi lite på Vätternfesten, men bara en kort stund. Var väl inget speciellt direkt. Vi missade artisterna som var där i alla fall, hade nog varit kul att se annars. Var nog där lite för tidigt också, var ju inget drag alls haha.


Kändes väldigt trisst att jobba sista natten i fredags. Sista natten var i alla fall väldigt bra. Spelade kort som vanligt och käkade jäkligt mycket mat haha. Smörgåstårta, grekisk mat och så vanlig tårta. Vilken lyx asså. Smörgåstårtan bjöd chefen på för att tacka oss sommarvikarier och den grekiska mat fick vi från vikariefesten, det som blev över och tårtan bjöd vi vikarie på för att visa att vi har trivts bra där och så. Så snacka om att man var mätt när man kom hem sen, men i och med att det var sista natten så var det lite fest haha. Saknar mina goa arbetskamrater. Vilka roliga nätter vi har haft tillsammans. Man blir ju så tighta med tanke på att man jobbar med samma folk 14 nätter så det blir många timmar tillsammans.


Nu ikväll var jag och Fredrik ute och gick en sväng och fy sjuttan vad kvaft det är puuh. På vägen hem köpte vi med oss pizza hem, mums så gott det var. Blev även lite tvtittande nu på kvällen, mys. Var även på AF idag och anmälde mig som arbetslös igen så ska dit på ett möte nästa fredag. Och imorgon blir det att gå upp vid 7.30 och lämna bilen till verkstaden, skönt att få den i ordning, sen är jag ledig hela dagen lång och hela veckan (om inget annat dyker upp). Synd bara att F jobbar, men kan vara skönt att få lite egentid också. Började kolla på Änglavakt förut och det verkar väldigt bra, ska se klart det nu snart.


Blir kanske ett inlägg imorgon igen, ska bli bättre på att uppdatera min blogg:)!


    

Av Johanna Gustafsson - 16 augusti 2010 02:19

Värdelöst när man inte kan sova eller kan somna om. Gick och la mig vid kl 22 och somnade då men så vaknade jag och kunde inte somna om. F åkte iväg till jobbet vid kl 01. Nu kan jag bara inte sova. Har ont i magen också. Funderar på om det kan vara mjölk som mig mage inte tål för när jag druckit ganska mycket mjölk under en period så blir magen dålig... Suck!


Som sagt imorgon blir det att dra till af, funderar på om jag ska dra dit direkt när dem öppnar eller om man ska vänta till efter lunch eller innan lunch. Sånt som märks, beror ju på när jag somnar om och hur magen mår imorgon bitti. Efter af blir det nog att ev kolla i någon affär eller så. Måste fixa klänning, kofta, liten handväska och ev skor till bröllopet som är nu i september, panik typ. Vet i sjuttan vad jag ska ha för färg på klänningen eller om den ska vara kort eller lång, hm. Tar den som sitter bäst! Lite speciellt när det är bröllop, det får ju inte vara svart eller vitt och man får tydligen inte ha leggins heller, så då vill man ju inte ha för kort klänning heller, så får bli en liten längre (det är ju ändå ganska kyligt i september). Ska även klippa mig innan bröllopet, frågan är bara vart. På tal om att klippa: klippte F idag för tredje gången och med tanke på att han vill att jag ska klippa honom igen så lär han vara ganska nöjd över hur jag klipper honom. Måste erkänna att det blir ganska bra ändå, för att vara nybörjare. Kanske skulle bli frisör hehe. Nevars, men vore kul att ha som ett extra jobb på sidan av.


På tisdag blir det att lämna bilen kl 8 för att få lagat ett hål i avgasröret eller vad det var, låter som sjuttan. På onsdag blir det kanske att älsklingen och jag firar tre år (egentligen är det på torsdag, men då jobbar han). Blir kanske att fira med bio och ett resturangbesök, mys. Älskar min lilla plutt  Tänk att vi har hållt ihop så länge och jag älskar honom lika mycket, kärleken bara växer och växer och jag känner mig så lycklig. Så underbart med en framtid med honom. Resten av veckan vet jag inte vad som händer, blir kanske bara att vara hemma och ta det lugnt, skööönt efter mycket jobb sista tiden. Om det blir dåligt väder tänker jag kolla på en del filmer, har många att se. Vill speciellt se Änglavakt, den är nog jättebra. Pappa kommer kanske på besök och då ska vi gå ut i skogen och plocka svamp, han brukar vara duktig på att hitta svampen. Är så sugen på kantareller.


Helgen har varit mycket behaglig. Mest tagit dagarna som de kommit och gjort vad vi känt för. Så mysigt att vara tillsammans. Varit och kollat i lite affärer och åkte lite med mopeden.


Nä blir kanske ett inlägg imorgon, nu ska jag snart försöka gå och lägga mig i sängen igen och sova. Good night!


Saknar min lilla Karin. Saknar tiden i skolan, shit så kul vi har haft!


  

Ovido - Quiz & Flashcards