Alla inlägg den 30 maj 2010

Av Johanna Gustafsson - 30 maj 2010 23:45

Efter en fullspäckad och lite jobbig vecka så har helgen varit jättemysig:) Umgåtts med älsklingen hela helgen och vi båda har varit lediga, så skönt!


I fredags slutade F jobba vid 19.30 ungefär, åkte och hämtade honom på jobbet då sen åkte vi hem och käkade lite tacos och hade lite mysigt framför tvn. Sen på lördagen gick vid upp ganska skapligt och åkte till stan för att gå på lite marknad. Riktigt mysigt! Handlade dock inget typ, bara lite marknadsgodis och lite småsaker. Käkade sedan kebab på Prima, himla god pizzeria! Där blir det att käka fler gånger. Sen kom jag på att det vore ju jäkligt gött att ha en TV i sovrummet, funderat på det länge. Och så blev det ett impulsköp på Elgiganten. Inte hade jag trott att jag skulle gå och köpa mig en TV bara så där och jäkligt snygg var den. En 32" Samsung som ser ut nästan som en LEDTV;) Och även med USB-ingång så man kan kolla film. Hur smidigt som helst. Vet ju att jag kommer tjäna massa pengar i sommar när jag jobbar och sen får man ju skattepengarna snart så jag kände att jag var värd denna TV och att jag hade råd med den. Bli lite peppad inför sommaren;) Så nu sitter den uppe på väggen inne i sovrummet. Drog sedan hem ett tag för att sedan åka in till stan igen kring 20.00 me mopeden för att kolla på RIX FM festival! Vilket drag och vilket härlig kväll. Ångrar inte en sekund att vi åkte dit. Fick se både Darin, Broken door, Erik Grönwall och några fler live. Skitbra var dem, speciellt Broken door när de sjöng min favoritlåt "Angel", den är ju så jäkla bra och ännu bättre live:) Tog sedan mopeden hem vid 22 någonting. Gick ju väldigt bra att åka moped istället för att ta bilen. Slippa betala parkering och sånt:P


Sen nu idag åkte vi iväg till Västersjön och gick runt där och hade sedan picknick ute i det gröna vid den vackra sjön. Hur mysigt som helst. Låg där på filten ganska länge innan vi åkte hem. Underbar dag! Synd bara att man inte kunde träffa mamma idag på morsdag, ville ju ge henne hennes presenter, men får bli nästa gång vi ses. Älskar dig min älskade mamma<3 När vi kom hem sen så hade jag så himla ont i mina fötter, har fått sån skavsår av skorna. Blä! Men är man dum och använder fel skor så får man skylla sig själv. Har tejpat dem lite nu så får man hoppas på att det läker.På kvällen gjorde vi lite goda mackor med champinjonstuvning och köttfärs på, skitgott! Sen har det bara blivit massa slapp framför TVn och datorn!


Imorgon eller rättare sagt senare sen ikväll så ska jag hoppa på och jobba natt eller rättare sagt har intro. Ska bli intressant! Lär ju vara skapligt trött sen på tisdagen bara när man inte är van vid att jobba natt. Men ska bli väldigt kul! Och sen får man tänka på alla pengar man tjänar. Man måste hitta saker som gör att man blir peppad och ser det positiva i det hela, inte det negativa, men det är inte alltid så lätt:(


Ska la krypa ner i sängen nu och kolla lite på någon film innan man somnar:) Godnatt!


Lite bilder från gårdagen och idag:


Älsklingen                         Erik Grönwall på scen       Rix Fm Festival 2010       


     

Vi <3

     


Bara för att denna låt är så jäkla bra! Så himla bra LIVE! Lyssna och NJUT:


http://www.youtube.com/watch?v=HK3EY0ASecA


Godnatt!

Ovido - Quiz & Flashcards