Direktlänk till inlägg 13 september 2010

Borta bra men hemma bäst? Eller?

Av Johanna Gustafsson - 13 september 2010 00:33

Blev att vi åkte hem idag istället, kom överens om att det var bäst!

Men är det så, borta bra men hemma bäst? -Jo så kan det nog vara. Men beror också på vart man har varit som när man är hemma hos mamma eller hos svärföräldrarna så känner man sig så hemma så man längtar inte hem så mycket. Men visst sjuttan är det skönt att komma hem till sitt egna, sin egna säng och allt. Och framför allt att slippa leva i en resväska, utan ha sina kläder i sin garderob osv. Är väldigt skönt att komma hemifrån lite, det måste man nästa göra ganska ofta för att få den där känslan; åh vad skönt det är att vara hemma igen. Känns bara så konstigt att sitta i sin egna soffa och inte i källaren hemma hos svärföräldrarna.

 

På vägen hem precis när vi hade kört ut på E4an så var det någon trafikolycka med någon husvagn. Vet inte vad som hade hänt men det var ganska mycket folk där, poliser, brandmän, ambulanspersonal och så massa andra personer bland annat barn. Usch tycker det är jobbigt när det är barn som är inblandade i någon olycka, men såg ut som att de var oskadda i alla fall och det är ju huvudsaker.

 

Gjorde lite goda nudlar till kvällsmat som vi handlade på en Kina Livs-affär i Halmstad. Smakade först på glasnudlar men fy sjuttan det tyckte jag inte om. De såg så slemmiga ut och det var dem också, det var väl det som gjorde att man inte fick någon riktig aptit till att äta dem, men jag smakade i alla fall.

 

Fy sjuttan vad mycket grejjer vi hade med oss hem asså. Mycket tvätt och såna saker som vi handlat och så. Men det blir ju mycket grejjer när man är borta i 10 dagar, så är det ju bara. Så nu blir det att tvätta en massa. Har i alla fall fått en maskin tvättad och imorgon blir det ännu mer. Blir även att handla och lämna en lapp till AF imorgon. Blir även att kolla på någon liten hylla som vi kan ha dvdn på som vi tog hem från Fredriks föräldrar som vi kan ha i sovrummet. Sen blir det kanske en promenad runt Västersjön och en massa fix här hemma.

 

Kollade på en skräckfilm nu ikväll, men jag var ganska okoncetrerad och kollade mest på datorn istället. Hade ju massa saker som jag skulle kolla upp och så. Såg i alla fall någon skräckis som heter Kallt byte. Den verkade helt okej men som sagt såg ju inte så mycket.

 

Nä nu ska jag gå och lägga mig i min efterlängtade sköna säng. Blir nog kanske ett inlägg imorgon eller så, måste hålla igång bloggandet (i alla fall när det finns saker att skriva om)

 

Natti natti

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Gustafsson - 15 augusti 2013 00:06

Idag har jag verkligen inte gjort någonting. Typ bara lagat mat, ätit, sovit, surfat och sett film. Borde vara glad över att jag kunnat koppla av och inte göra en massa hela tiden men jag har istället dåligt samvete för att jag varit så lat och inte ...

Av Johanna Gustafsson - 14 augusti 2013 01:29

Har nu varit hemma i typ en vecka, så skönt att vara hemma igen efter allt farande. Bara njöt av att komma hem och få sova i min säng. Direkt när vi kommit hem åkte jag och badade tillsammans med B och åt kvällsmat i det gröna, vi har så trevligt iho...

Av Johanna Gustafsson - 3 augusti 2013 23:16

Nu kommer bilderna från bland annat Helsingborg och Halmstad! Take care:) ...

Av Johanna Gustafsson - 3 augusti 2013 15:59

Idag är det så jäkla varmt ute, typ 28 grader i skuggan och 35 i solen. Ska inte klaga på vädret men detta är lite väl varmt. Man orkar ju inte göra något. Sitter nu nere i källaren och pluggar, surfar och ser på tvn. Så skönt med en kall källare. Br...

Av Johanna Gustafsson - 3 augusti 2013 15:53

I förrgår åkte vi till H i Halmstad och stannade över natten. På dagen badade vi vid Östra Stranden, så härligt att bada i havet. Hade även med oss god fika från Östras bageri. Efter detta åkte vi till Maxi för att handla till vår grillkväll. Vi tänk...

Ovido - Quiz & Flashcards