Alla inlägg den 3 september 2010

Av Johanna Gustafsson - 3 september 2010 00:16

Nu är packningen och allt klart inför resan imorgon. Åker som sagt hem till svärföräldrarna och kommer vara där i typ 10 dagar. Blir nog mysigt. Blir inte att bara vara hemma hos dem, kanske åker till deras sommarstuga eller så. Sen blir det även lite dagsutflykter:) Imorgon kväll ska vi hem till Fidde och laga tacos och se på film och så, kommer bli kul (som alltid). Så himla skönt att åka hemifrån ett tag för då är det så himla skönt att komma hem igen. Blir väldigt mycket packning när man ska vara borta så länge, mycket kläder och massa andra saker. Men nu är allt packat och klart. Åker imorgon vid kl 13 eller något sånt. Stannar först i Ljungby och kollar lite, vår gamla stad, måste erkänna att jag saknar den lite, men bara lite:) Hade ändå ganska mysigt där älsklingen och jag och staden var väl ändå ganska mysig också men det var alldeles för långt "hemifrån", för långt bort från familjen, vännerna och allt. Svårt att känna sig hemma i en stad som Ljungby. Bodde ju inte där så länge men ändå. Kan också sakna jobbet på hemtjänsten också. Lärde tjäna väldigt mycket människor, både arbetskamrater och vårdtagare. Andra bättre än andra och tvärtom, men så är det ju alltid. Men nu trivs vi i alla fall mycket bra i Jönköping, både F och jag. Finns så mycket här! Och så himla vackert är det också. Var sugen ett tag på att flytta hem till Linköping, men nu vet i sjuttan. Känns som man lika gärna kan bo här i Jönköping. Men vore schysst att flytta till en större lägenhet eller ännu bättre; ETT HUS. Men det lär nog dröja, alldeles för dyrt.


Inte hört något om något jobb ännu, haft några missade samtal ibland, men man vet ju aldrig vem det är. Det kan vara jobb, försäljare, felringning, någon med skyddat nummer, hm. Stör mig verkligen för jag menar är det ett jobb eller från mitt sommarjobb så vill man ju inte missa det, men hur ska man kunna vara säker på att det är det när ingen lämnar nog meddelande. Men jag tänker som så att om det inte är någon som lämnar ett meddelande eller inger igen så kan det inte vara så himla viktigt. Men jobbigt att inte veta vem som ringer. Nog om det, blir att söka lite jobb när jag är hemma i Strömsnäs. Skönt att dem har internet där, annars vet i sjuttan om jag hade klarat mig, hehe.


Nä nu blir det att krypa ner hos älsklingen, som gått och lagt sig igen innan mig. Brukar vara jag som går och lägger mig först hehe. Blir att gå upp skapligt imorgon och fixa det sista och packa in allt i bilen. Blir jäkligt mycket grejjer asså, fy sjuttan. Men får se det som så att vi ska vara borta så länge:) Ha det bra!


Imorgon är det helg, igen. Skönt, fastän jag varit ledig hela veckan:P Glömde skriva att vi tog mopeden idag och åkte till Västersjön och fikade lite och gick runt sjön, härligt! Trevlig helg.


Bilder kommer någon annan dag. Inte hunnit ladda in dem ännu:)

Ovido - Quiz & Flashcards