Alla inlägg den 8 september 2010

Av Johanna Gustafsson - 8 september 2010 22:58

Fick ett samtal idag från mitt sommarjobb, så nu har jag 13 nätter bokade framöver. Så jäkla gött. Det första passet börjar den 16 sept och det sista passet är någon gång i mitten av oktober, men verkar som att det kommer bli lite jobb. Så himla skönt och jag behöver verkligen pengar:D Överlycklig! Är ju van att jobba natt också och jag trivs med det. Känns skönt när man känner sig behövd!

 

Dagen då: åkte ju till Lund idag och hälsa på Fredriks mormor. Bodde i en jättefin lägenhet som låg väldigt centralt. Så roligt med de gamla. Saknar ju min farmor och så så kändes skönt att komma hem till älsklingens mormor. Hon är bara så söt. Synd bara att hon hör så himla dåligt, synd om henne. Lite roligt när jag skulle hjälpa henne och diska så sa hon att hon skämdes för att vi hjälpte henne. Men jag menar hon är 97 år och har ingen hemtjänst får bara lite hjälp med städning av sina barnbarn, men det andra klarar hon själv. Då tycker jag gott hon kunde få lite hjälp med disken. Hon tyckte verkligen att det var roligt att vi kom. Får försöka åka dit snart igen för det ville hon så gärna och det är så roligt att se när de äldre blir glada och dde uppskattar ju verkligen att få lite besök.

 

Efter att vi hade varit hos henne så åkte vi till Fredriks kusin som har flyttat in i ett precis nybyggt kedjehus. Det var verkligen hur fint som helst. Jag vill också bo i ett hus och speciellt i ett sånt fint hus. Blivit mycket fikande idag, fick fika både hos hans mormor och hans kusin hehe. Lund och där neråt är väldigt fint, speciellt när man åker längst vattnet, underbart fint!

 

Imorgon blir det ev att åka till Halmstad och simma lite och kolla lite på stan kanske. Hade helst åkt till Växjö men det är lite längre dit så vi bestämde oss för att åka till Halmstad istället och åka till Växjö en annan dag. Det ligger ju bara ca 10 mil från Jönköping, så det är ju inte så långt. Men kul att passa på att åka till tex Halmstad, Helsingborg och Lund när man ändå är i närheten.

 

Längtar till på fredag för då blir det att gå en sväng på marknaden där på kvällen och sen åker vi hem och bjuder svärföräldrarna på tacos, mums. På lördag blir det marknad igen. Men alltid mysigt att gå där på fredagskvällen tycker jag.

 

Har inte så mycket att skriva om just nu. Ska ta och fortsätta att gå igenom mina bilder och se vilka bilder jag ska framkalla och förstora.

 

Shit vad liten Tobias var här hehe, så söt!   

 

  

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards