Direktlänk till inlägg 12 september 2010

Semestern börja lida mot sitt slut:P

Av Johanna Gustafsson - 12 september 2010 11:34

Jaha då börjar denna ledighet att ta slut eller i alla fall denna semester. Har varit hemma hos svärföräldrarna nu i 10 dagar och åker hem ikväll eller imorgon, vi har svårt att bestämma oss hehe. På torsdag börjar allvaret igen, 13 nätter framför mig, men dem är ganska utspridda så blir ju inte allt på en gång. Blir ju lite nätter i oktober också, skönt! Åh kollade på sista-minuten-resor på travelpartner.se och hittade värsta grejjen. En resa till Mallorca för oss två för 3700 kr någonting, det är ju hur billigt som helst och denna resa skulle vara i oktober då. Och så fick man bo som i en lägenhet med egen dusch, pentry och så. Men men blir ju ändå massa pengar i slut änden för man ska ju ta sig till och från Göteborg också, buss till och fram flygplatsen till hotellet, maten, shopping och lite utflykter och sånt vill man ju också göra. Sen vet man ju inte, det kanske är jättedåligt väder i Mallorca just då med bara regn och så, så det skulle vara en chansning. Men hade man haft pengar hade man nog chansat och åkt iväg :)

 

Nu i oktober eller i början av november så drar vi till Ullared och julhandlar, fyfan vad mysigt. Börjar längta efter julen för detta år blir det lite annorlunda. Ska för första gången fira med svärföräldrarna och Fredriks systrar/syster och syskonbarn. Och för första gången så ska jag inte fira med mamma, detta har nog aldrig inträffat. Har firat jul med mamma i 20 år nu, blir lite konstigt. Men kul att ha lite nya traditioner, blir ju så när man är sambo och har en egen familj liksom. Blir ju också annorlunda sen när man har barn, då har man verkligen sina egna traditioner. Gud vad jag längtar. Älskar när det är massa folk. Vi pratade lite om jul igår, jag, Fredrik och Alex. För antaglligen kommer Fredriks syskonbarn Alex också fira med oss. Blir nog väldigt trevligt med massa julfilmer och massa julklappar och god mat och Kalle Anka SÅKLART!

 

Nu i helgen har det ju varit marknad och Fredrik och jag var där både i fredags och igår. Blev mycket fynd och jag är verkligen nöjd. Vi handlade bland annat 18 filmer för 300kr (hur billigt som helst), pennor samt block och sånt pyssel, marknadsgodis, stickers till mina fotoalbum, två jättefina tomtar, kryddor mm mm. Vet inte hur mycket pengar jag gjorde av med, men blev nog minst 500 kr i alla fall, har lite kvar i plånboken av det jag hade tagit ut för att ha till marknaden, så det är ju BRA. På lördagskvällen kom Fredriks yngsta syster och hennes son och sov över här. Vi grillade i regnet hehe. Tycker det är mysigt när det är mycket folk. Kollade sen på det som vi hade filmat från bröllopet och sen kollade vi på en film och Fredriks "busbråkade/brottades" lite med Alex, det tyckte nog dem båda om. Dem är så himla lika, man skulle tro att dem är syskon är att Fredrik är pappa till honom.

 

Hm, sitter och funderar på om vi ska åka hem idag eller ej. Vore ju ganska skönt att komma hem men ändå lite mysigt att stanna en natt till. Ska ju till AF imorgon innan kl 15 och lämna en lapp, därför måste vi ju isåna fall åka ganska skapligt imorgon därför vore det kanske skönt att åka redan ikväl. Aja vi får fundera lite till och se hur vi ska göra. Till middag idag blir det färsk lax som min svärmor köpte av fiskbilen, gud så gott. Jag som bara älskar lax hehe. Till efterrätt blir det hemmagjord yougurthglass med bär. Hur stavas youghurt egentligen? Hm, yoghurth, youghurth eller hur sjuttan stavas det? Aja shit the same.

 

Nä nu blir det att vara lite social med dem andra.

 

Hittat massa gamla bilder som jag inte ens visste att jag hade, så himla roligt att se.

 

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Gustafsson - 15 augusti 2013 00:06

Idag har jag verkligen inte gjort någonting. Typ bara lagat mat, ätit, sovit, surfat och sett film. Borde vara glad över att jag kunnat koppla av och inte göra en massa hela tiden men jag har istället dåligt samvete för att jag varit så lat och inte ...

Av Johanna Gustafsson - 14 augusti 2013 01:29

Har nu varit hemma i typ en vecka, så skönt att vara hemma igen efter allt farande. Bara njöt av att komma hem och få sova i min säng. Direkt när vi kommit hem åkte jag och badade tillsammans med B och åt kvällsmat i det gröna, vi har så trevligt iho...

Av Johanna Gustafsson - 3 augusti 2013 23:16

Nu kommer bilderna från bland annat Helsingborg och Halmstad! Take care:) ...

Av Johanna Gustafsson - 3 augusti 2013 15:59

Idag är det så jäkla varmt ute, typ 28 grader i skuggan och 35 i solen. Ska inte klaga på vädret men detta är lite väl varmt. Man orkar ju inte göra något. Sitter nu nere i källaren och pluggar, surfar och ser på tvn. Så skönt med en kall källare. Br...

Av Johanna Gustafsson - 3 augusti 2013 15:53

I förrgår åkte vi till H i Halmstad och stannade över natten. På dagen badade vi vid Östra Stranden, så härligt att bada i havet. Hade även med oss god fika från Östras bageri. Efter detta åkte vi till Maxi för att handla till vår grillkväll. Vi tänk...

Ovido - Quiz & Flashcards