Direktlänk till inlägg 1 februari 2010

Börjat utb. nu:)

Av Johanna Gustafsson - 1 februari 2010 21:33

Måste börja med att säga att jag saknar min farmor så oerhört mycket<3 Drömde om henne inatt och det gör så ont att jag inte kan åka och träffa henne:'( Men det finns inget man kan göra. Kanske var du och besökte mig inatt, kändes i alla fall så. Hoppas du har det bra min älskade farmor  

 

  

 

Hej på er!

 

Sorry det var länge sedan jag uppdaterade min blogg, men har haft lite att göra. Varit hemma hos mamma och börjat utbildningen nu:) Var jättemysigt hemma hos mamma. Skönt att träffa familjen igen och komma "hem". Linköping är verkligen mitt hem, vill flytta tillbaka dit. Ska försöka locka med min älskling dit;) Utan honom skulle jag inte flytta dit. Var i Linköpings simhall i fredags och simmade lite och åkte lite i rutschekanan hehe, men klantig som jag är så slog jag mig lite haha. Åkte rakt in i ett trappsteg, fick lite ont i benen och lite blåmärken, men värre än så blev det inte som tur är. Var även en sväng på Cloetta, men köpte nästan ingenting, bara till andra. Var även hos Jakob och hälsa på, var mysigt. Hann dock inte med att träffa pappa tyvärr. Tiden går så jäkla fort när man är hemma. Får väl åka hem snart igen. Så helgen har varit jättebra!   

 

Idag började jag utbildningen eller kursen eller vad man ska kalla det. Var väl lite nervös men när jag väl kom dit så kändes det jättebra. Verkar vara bra folk och en jätterolig "lärare" eller ledare eller vad man ska kallat. Skrattat jättemycket bara för att hon är så jäkla skön asså haha. Vilket gör att dagen går mycket fortare:) Visst är man lite trött och så i huvet nu, men dagen känns jättebra och det känns bra att gå dit imorgon också. Hoppas man kan få lite nya kontakter och sen en bra praktikplats så man kan få jobb. Får antagligen praktik på två ställen. Har gått och funderat och funderat men vet sjuttan inte vad jag vill bli eller vad jag vill jobba med, visst lite vet man väl men inget man direkt har bestämt sig för. Jobba som ambulanssjukvårdare är ju bara att glömma med den här jäkla armen:( Och jobba på hemtjänst eller äldreboende med tunga lyft är väl inte heller något att satsa på. Funkar väl ett tag men inte en längre tid, min arm säger ifrån:S Det jag funderat på är att jobba inom psyk, demensboende, vårdcentral eller jobba med utvecklingsstörda, socionom, akutsjukvård, tandsköterska, barnsköterska eller barnundersköterska eller nått sånt, helst inom vården men man vet ju aldrig vart man hamnar:P Så nu har ni fått lite uppdatering;P Har väl inte så mycket mer att skriva just nu, ska snart krypa ner i sängen och läsa min bok;) Så skönt!

 

Puss på er   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Gustafsson - 15 augusti 2013 00:06

Idag har jag verkligen inte gjort någonting. Typ bara lagat mat, ätit, sovit, surfat och sett film. Borde vara glad över att jag kunnat koppla av och inte göra en massa hela tiden men jag har istället dåligt samvete för att jag varit så lat och inte ...

Av Johanna Gustafsson - 14 augusti 2013 01:29

Har nu varit hemma i typ en vecka, så skönt att vara hemma igen efter allt farande. Bara njöt av att komma hem och få sova i min säng. Direkt när vi kommit hem åkte jag och badade tillsammans med B och åt kvällsmat i det gröna, vi har så trevligt iho...

Av Johanna Gustafsson - 3 augusti 2013 23:16

Nu kommer bilderna från bland annat Helsingborg och Halmstad! Take care:) ...

Av Johanna Gustafsson - 3 augusti 2013 15:59

Idag är det så jäkla varmt ute, typ 28 grader i skuggan och 35 i solen. Ska inte klaga på vädret men detta är lite väl varmt. Man orkar ju inte göra något. Sitter nu nere i källaren och pluggar, surfar och ser på tvn. Så skönt med en kall källare. Br...

Av Johanna Gustafsson - 3 augusti 2013 15:53

I förrgår åkte vi till H i Halmstad och stannade över natten. På dagen badade vi vid Östra Stranden, så härligt att bada i havet. Hade även med oss god fika från Östras bageri. Efter detta åkte vi till Maxi för att handla till vår grillkväll. Vi tänk...

Ovido - Quiz & Flashcards