Alla inlägg den 15 juni 2011

Av Johanna Gustafsson - 15 juni 2011 22:53

Helgen som varit var helt underbar. Så himla mysigt att komma hem till familj och vänner. På torsdagen gjorde vi inte så mycket. Fick riktiga "mamma-mat" när vi kom; pannbiff, gräddsås, sky och potatis. Fy sjuttan vad gott det var och vad jag saknat mammas pannbiff! På fredagen däremot så var det fullt upp. Tanken var ju att vi skulle kolla på min kusin som tog studenten men efter mycket om och men så blev det inte av, fanns inte riktigt tid till det. Var i Motala typ hela dagen. Först var vi hos syrran där min andra syster också var (som jag inte träffat på länge) och även lilla M var där. M fyller år snart så jag passade på att fira honom när jag ändå var hemma. Han fick massa grejjer av mig, mycket Spiderman saker som han älskar. Märkte verkligen att han blev glad, så roligt! Efter att vi varit där ett tag så åkte vi hem till Jossan och hennes lilla goding M. Var så himla kul att träffas igen, verkligen jättekul. Märker verkligen hur mkt jag saknat henne och hur mycket hon betyder för mig. Tiden gick väldigt fort och vi hade bestämt med Sara och Nattis att vi skulle träffas igen vid 19-tiden och käka pizza. Men hann iaf att prata en hel del och så fick jag mysa med hennes gulliga lilla dotter, så himla go hon är. När vi träffas Sara och Nattis igen så åkte vi och köpte pizza, fy sjuttan så gott det var. Tanken var att vi skulle se en film men det blev inte så mycket med det istället pratade vi en massa gamla minnen och allt möjligt. Shit vad kul vi har haft tillsammans. <3


På lördagen så åkte jag, mamma, Wiggo och Fredrik mot Askersundshållet och stannade vid Kinaparken. Det var jättefint att gå och kolla där, vackra växter och så. Efter det åkte vi in till Askersund och strosade omkring lite där och avslutade med jättegod glass nere vid vattnet. Vädret var på vår sida också, underbart. Efter detta åkte vi hem till min mosters sommarstuga och kollade. Oj så fin den var. Där var även mitt gulliga lilla kusinbarn som fyllde 1 år för ett tag sedan, Så himla söt han är. Tror bara jag träffat honom någongång och då var han inte gammal. Men nu hade han blivit en stor pojke. På kvällen grillade vi och satt bara myste tillsammans. Underbar dag. Så mysigt att få vara med mamma och bara umgås.


På söndagen åkte vi hem efter att fått mycket kärlek och mycket skratt. Kommer leva länge på detta. Alla behöver sin familj och sina vänner. På hemvägen stannade vi till hos min bror  som inte var hemma men hans lilla katt var hemma så vi myste lite med henne och tog fina kort på henne. Väl hemma kände jag hur pass bra jag mår och hur lyckligt lottad jag är som har en sån himla stor och mysig familj och underbara vänner (även fastän jag inte träffade alla).


Helt underbar helg helt enkelt och nu har man semestern att se fram emot och då blir det att umgås ännu mer och hitta på roliga saker!

Av Johanna Gustafsson - 15 juni 2011 22:38

Var ledig idag och nu ikväll har vi varit och käkat på Tabergstoppens resturang. Jag tog den "berömda" räkmackan och F tog något kycklingspett med bulgur. Det var verkligen jättegott! Har hört så mycket om att den där räkmackan ska vara så god så nu var jag tvungen att testa den och det var god fast jag tycker att de har minst lika goda på Malmborgs. Men det är ju mysigare att sitta ute på Tabergstoppen och se den vackra utsikten. Roligt med lite spontana saker utan planering:) Efter vår lilla visit där så åkte vidare och hamnade vid något fint badställe -Tahe. Så himla mycket fina ställen det finns i Jkpg och många badplatser. Tycker det är så roligt med Jkpg för man får aldrig nog man hittar alltid något nytt ställe.


Åh nu längtar jag efter helgen, både jag och F är lediga. Varje helg har vi typ varit bortresta så det ska bli jäkligt skönt att bara vara hemma och hitta på saker här hemma. Har inget direkt spikat ännu, men vi har lite förslag på vad vi vill göra. Ska bli så mysigt att vara lediga tillsammans.


Har typ suttit varje kväll och kollat på lediga lägenheter, hus och alt bilar. Hittar jättefina hus och bilar men man måste ju ha lite pengar också, mycket pengar. Jag vill ha!!! Blir så himla sugen på något fint radhus typ lite utanför stan, Bankeryd eller Barnarp eller vad som helst. Blir att spara spara spara. Har hittat lite lediga lägenheter men det värsta är ju typ att de blir upptagna så fort man sett annonsen:( Varför ska det vara så svårt att få någon fin och bra lägenhet för?! Jag har ju försjuttan fast jobb nu. Aja, bara vänta så dyker väl rätt lägenhet eller hus upp som passar för oss. Finns kanske en anledning till varför vi inte fått de andra lägenheterna:P Hoppas verkligen att F får ett fast jobb också, då är det lite lättare att kanske köpa sig något radhus eller så. Det löser sig. Inget stort problem, det är nog mer ha-begär;) Fast iofs vore det bra om det kunde lösa sig till vintern för jag tänker inte åka buss en vinter till, aldrig! Drömmer hela tiden om hur fint jag vill göra i vårt hus/lägenhet. Denna lägenhet går inte att göra fint, inte med dessa tapeter iaf. Sen känns det lite onödigt att lägga ner tid och ork när man ändå är påväg bort. Så jag får snällt vänta tills rätt dyker upp, då jäklar ska det fixas och fint ska det bli. Åh så mycket det fint det finns som jag vill ha:)


Varit dålig på att uppdatera som vanligt, men har väl annat för mig. Just i sjuttan jag har ju inte ens skrivit om vår resa, bara dag 1 och 2. Det kommer senare!


Nu ska jag ta och lägga mig i soffan och kolla på Rederiet:) Godnatt eller nått!



Ovido - Quiz & Flashcards