Alla inlägg den 27 juni 2011

Av Johanna Gustafsson - 27 juni 2011 23:56

Så himla gött med lön och det blev lite mer än vad jag väntat mig, så himla härligt. Sitter fint nu till semestern. Åh vad jag längtar. Blev av bränna lite av pengarna på IKEA idag, men trodde faktiskt att jag skulle handla mer men hittade väl kanske inte rätt saker som vi ville ha. Har letat efter ett nytt soffbord men utan resultat. Blir att leta vidare. Så mysigt att bara gå på IKEA med sin kära sambo, mys! Man blir så himla sugen på att göra om hemma och köpa en massa nytt, men det får bli när vi hittar en annan lägenhet eller hus kanske, åh!


Varit en härlig dag, blev en promenad runt Västersjön nu ikväll. Skönt! Badade fötterna också, blev riktigt sugen på att hoppa i men hade inga badkläder. Underbar kväll. Blir kanske att åka dit imorgon kväll också och köpa med något att äta och bara slå sig ner och njuta. Ledig imorgon också.


Hm, såg något skumt nu på kvällen. Av ren slump så kollade jag ut genom fönstret och fick syn på en svart volvo som stannade precis utanför vår port. En man klev ut och jag trodde ju att det var någon granne men så gick han fram till motorcykeln som står här utanför och lyfte på överdraget och kollade. Sen hoppade han in igen och jag var tvungen att kolla vart de tog vägen, kändes lite skumt. Så stannar de en gång till vid en annan moped/motorcykel och gör lika dant. Tycker det verkar väldigt misstänktsamt, har ju varit en del inbrott och sånt här ju så man vet aldrig. Ska hålla ögonen öppna inatt. Lite konstig tid kl 23.47 att stanna och kolla på motorcyklar/mopeder, eller? Kunde inte se att de kollade på vår moped men det kanske inte var så intressant för den är ju fastlåst i cykelstället och då blir det ju lite svårare. Så vi får vänta och se vad som händer. Man kanske är lite väl misstänksam men efter all skit som hänt här så vet man aldrig.


Imorgon är jag också ledig, så himla gött! :D Wiho. Så himla skönt. Inget planerat men finns alltid saker att göra med hemmet och sånt som man skjuter upp. I lördags när jag kom hem från jobbet hade jag så sjukt ont i min höft, vet inte vad som hänt måste varit för mycket lyft eller nått. Har aldrig haft så ont och brukar ju inte ha problem med höften så jag tyckte det var lite skumt. Kunde knappt gå och det var jäkligt svårt att ta mig upp från soffan osv, aj! Tog iaf värktabletter och gick och la mig i tro om att det skulle gå över men vaknade upp tidigt på morgonen och hade fortfarande ont och en jäkla huvudvärk så det blev inget jobb på söndagen:( Vilket var rätt gjort för nu har värken så gott som släppt efter att jag tagit det så lugnt jag kunnat men ändå hållt igång och försökt röra mig så mycket som möjligt och knapprat värktabletter, hoppas verkligen inte att det kommer tillbaka. Får försöka att vara försiktig när jag lyfter men inte alltid så lätt. Kanske skulle behöva bättre skor på jobbet också, "falska" foppatofflor är kanske inte så bra får satsa på ett par bättre.


Nu ska jag kolla vidare på Rederiet och spana efter den svarta volvon 

Ovido - Quiz & Flashcards