Direktlänk till inlägg 15 juni 2011

Torsdag!

Av Johanna Gustafsson - 15 juni 2011 22:38

Var ledig idag och nu ikväll har vi varit och käkat på Tabergstoppens resturang. Jag tog den "berömda" räkmackan och F tog något kycklingspett med bulgur. Det var verkligen jättegott! Har hört så mycket om att den där räkmackan ska vara så god så nu var jag tvungen att testa den och det var god fast jag tycker att de har minst lika goda på Malmborgs. Men det är ju mysigare att sitta ute på Tabergstoppen och se den vackra utsikten. Roligt med lite spontana saker utan planering:) Efter vår lilla visit där så åkte vidare och hamnade vid något fint badställe -Tahe. Så himla mycket fina ställen det finns i Jkpg och många badplatser. Tycker det är så roligt med Jkpg för man får aldrig nog man hittar alltid något nytt ställe.


Åh nu längtar jag efter helgen, både jag och F är lediga. Varje helg har vi typ varit bortresta så det ska bli jäkligt skönt att bara vara hemma och hitta på saker här hemma. Har inget direkt spikat ännu, men vi har lite förslag på vad vi vill göra. Ska bli så mysigt att vara lediga tillsammans.


Har typ suttit varje kväll och kollat på lediga lägenheter, hus och alt bilar. Hittar jättefina hus och bilar men man måste ju ha lite pengar också, mycket pengar. Jag vill ha!!! Blir så himla sugen på något fint radhus typ lite utanför stan, Bankeryd eller Barnarp eller vad som helst. Blir att spara spara spara. Har hittat lite lediga lägenheter men det värsta är ju typ att de blir upptagna så fort man sett annonsen:( Varför ska det vara så svårt att få någon fin och bra lägenhet för?! Jag har ju försjuttan fast jobb nu. Aja, bara vänta så dyker väl rätt lägenhet eller hus upp som passar för oss. Finns kanske en anledning till varför vi inte fått de andra lägenheterna:P Hoppas verkligen att F får ett fast jobb också, då är det lite lättare att kanske köpa sig något radhus eller så. Det löser sig. Inget stort problem, det är nog mer ha-begär;) Fast iofs vore det bra om det kunde lösa sig till vintern för jag tänker inte åka buss en vinter till, aldrig! Drömmer hela tiden om hur fint jag vill göra i vårt hus/lägenhet. Denna lägenhet går inte att göra fint, inte med dessa tapeter iaf. Sen känns det lite onödigt att lägga ner tid och ork när man ändå är påväg bort. Så jag får snällt vänta tills rätt dyker upp, då jäklar ska det fixas och fint ska det bli. Åh så mycket det fint det finns som jag vill ha:)


Varit dålig på att uppdatera som vanligt, men har väl annat för mig. Just i sjuttan jag har ju inte ens skrivit om vår resa, bara dag 1 och 2. Det kommer senare!


Nu ska jag ta och lägga mig i soffan och kolla på Rederiet:) Godnatt eller nått!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Gustafsson - 15 augusti 2013 00:06

Idag har jag verkligen inte gjort någonting. Typ bara lagat mat, ätit, sovit, surfat och sett film. Borde vara glad över att jag kunnat koppla av och inte göra en massa hela tiden men jag har istället dåligt samvete för att jag varit så lat och inte ...

Av Johanna Gustafsson - 14 augusti 2013 01:29

Har nu varit hemma i typ en vecka, så skönt att vara hemma igen efter allt farande. Bara njöt av att komma hem och få sova i min säng. Direkt när vi kommit hem åkte jag och badade tillsammans med B och åt kvällsmat i det gröna, vi har så trevligt iho...

Av Johanna Gustafsson - 3 augusti 2013 23:16

Nu kommer bilderna från bland annat Helsingborg och Halmstad! Take care:) ...

Av Johanna Gustafsson - 3 augusti 2013 15:59

Idag är det så jäkla varmt ute, typ 28 grader i skuggan och 35 i solen. Ska inte klaga på vädret men detta är lite väl varmt. Man orkar ju inte göra något. Sitter nu nere i källaren och pluggar, surfar och ser på tvn. Så skönt med en kall källare. Br...

Av Johanna Gustafsson - 3 augusti 2013 15:53

I förrgår åkte vi till H i Halmstad och stannade över natten. På dagen badade vi vid Östra Stranden, så härligt att bada i havet. Hade även med oss god fika från Östras bageri. Efter detta åkte vi till Maxi för att handla till vår grillkväll. Vi tänk...

Ovido - Quiz & Flashcards