Direktlänk till inlägg 18 november 2010

Jihooo:)

Av Johanna Gustafsson - 18 november 2010 22:11

Imorse eller rättare sagt vid lunchtid så fick jag ett uppiggande samtal:) Var en kvinna som ringde och sa att jag sökt ett jobb hos dem eller via Jönköpings kommun och hon tyckte att jag lät intressan så hon ville gärna träffa mig, så på tisdag blir det en jobbintervju:) Var en tjänst eller vik på ett gruppboende för utvecklingsströrda, verkar jätteintressant. Mamma har alltid sagt att jag nog skulle passa att jobba med utvecklingsströda för jag är så omhändertagande och så. Nu kanske jag får chansen att prova på det arbete också, hoppas! Så håll tummarna för mig på tisdag kl 16. Denna person som ringde verkade jättetrevlig, tror inte hon jobbade på detta boende utan jobbade på kommunen men hon sa att jag skulle få träffa två personer från personalen, så det känns ju bra. Inte säkert att det är jag som får jobbet, säkert ganska många som har sökt men ändå roligt att jag blev utvald och att jag verkar spännande så det är bara att hoppas att det går vägen. Hon sa även att jag hunnit med en hel del trots min unga ålder och det stämmer ju faktiskt, provat på många olika jobb och har en del arbetslivserfarenhet och det är ju skitbra, ser bra ut i cvt bara hoppas att någon annan nappar också så man får jobba mycket. Ska iofs inte klaga för har ju fått jobba väldigt mycket på Lasarettet också.


Idag har både jag och Fredrik varit lite hängiga, jäkla förkylning, men känns ändå som att min inte har brytit ut på riktigt, så jäkla jobbigt. Har varit väldigt trött dessa dagarna, haft svårt att sova på natten och så. Somna i soffan ikväll efter att ha kollat på Kommissarie Späck som var en väldigt rolig film, lite överdriver kanske men ändå helt okej. Har även varit iväg på Jula som öppnade idag och lite andra affärer. Varit en mysig dag som har gått väldigt fort. Imorgon är jag också ledig då ska jag försöka att få lite mer gjort. För på lördag blir det ett låååångt arbetspass på jobbet sen är jag nog ledig på söndag igen, så himla skönt att vara ledig en söndag, känns som det var ett tag sedan. På kvällen ska jag kolla på lite tv och mysa i soffan. Faktiskt helt okej att jobba kväll på lördag och vara ledig dagen efter för då måste man ju inte skynda sig ner i sängen. Fredrik jobbar också ett långt pas på lördag och ledig på söndag, vilken bra timing asså. Så F hämtar mig på jobbet sen blir det nog att handla lite på City Gross och sen iväg och ta något lätt att käka, brukar vara väldigt hungrig där på kvällen efter att man jobbat.


Har inte så mycket mer att skriva om. Ska ta och lägga upp lite bilder, för en gångs skull. Bildförklaring: M vid kossorna, Tobias's tycker om sin mamma, en fin sten som jag la på farmor och farfars grav samt ett ljus och en bild på pappas asgulliga katt, Gustav heter han. Jättebusig! Ville också ha en sån katt.


        


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Gustafsson - 15 augusti 2013 00:06

Idag har jag verkligen inte gjort någonting. Typ bara lagat mat, ätit, sovit, surfat och sett film. Borde vara glad över att jag kunnat koppla av och inte göra en massa hela tiden men jag har istället dåligt samvete för att jag varit så lat och inte ...

Av Johanna Gustafsson - 14 augusti 2013 01:29

Har nu varit hemma i typ en vecka, så skönt att vara hemma igen efter allt farande. Bara njöt av att komma hem och få sova i min säng. Direkt när vi kommit hem åkte jag och badade tillsammans med B och åt kvällsmat i det gröna, vi har så trevligt iho...

Av Johanna Gustafsson - 3 augusti 2013 23:16

Nu kommer bilderna från bland annat Helsingborg och Halmstad! Take care:) ...

Av Johanna Gustafsson - 3 augusti 2013 15:59

Idag är det så jäkla varmt ute, typ 28 grader i skuggan och 35 i solen. Ska inte klaga på vädret men detta är lite väl varmt. Man orkar ju inte göra något. Sitter nu nere i källaren och pluggar, surfar och ser på tvn. Så skönt med en kall källare. Br...

Av Johanna Gustafsson - 3 augusti 2013 15:53

I förrgår åkte vi till H i Halmstad och stannade över natten. På dagen badade vi vid Östra Stranden, så härligt att bada i havet. Hade även med oss god fika från Östras bageri. Efter detta åkte vi till Maxi för att handla till vår grillkväll. Vi tänk...

Ovido - Quiz & Flashcards