Alla inlägg den 2 november 2010

Av Johanna Gustafsson - 2 november 2010 21:31

Har varit en skön dag med mycket på schemat. Började med en långpromenad med mamma längst sjön på ca 1 h. Sen blev det lite fix här hemma hos mamma för att sedan börja med att rensa upp på vinden bland alla gamla leksaker och böcker och massa andra grejjer. Riktigt kul att gå igenom sina dockor, barbidockor, böcker, gosedjur och massa annat -blev som barn på nytt. Har såna minnen i huvudet när jag såg dessa leksaker och böcker, att man kommer ihåg så mycket ändå när man ser en pryl från sin barndom. Åren går så jäkla fort, känns inte som att det var så himla länge sen som man satt där på golvet och lekte med sina dockor hehe. Rensade och slängde endel, mest böcker. Ska försöka få med mig så mycket som möjligt med mig hem till Jkpg för en vacker dag står man där och själv ska ha barn och då vill man ju gärna ha sina leksaker. Nu på kvällen kom Fredrik hit och gud vad härligt det var att träffa honom igen, han var så himla snygg när han kom. Han hade på sig sin nya tröja som han fått av sin pappa samt sina nya snygga jeans, skitsnygg och han är min!   Blev tacos nu på kvällen med familjen (känns som det är fredag). Var även iväg och handlade lite till mamma för hon var så himla trött efter att stått och lagat mat och sånt hela dagen till Tobiass födelsedag som är imorgon. Hon har även bakat ett gott bröd som jag älskar.


Imorgon skulle vi ha åkt till Örebros simhall men vi har velat fram och tillbaka och Tobias verkade inte så sugen på att åka dit så vi skiter i det. Blir att åka till Linköping istället och gå på lite museum, bland annat Flygvapenmuseumet. Ska bli intressant och jag menar det är ju inte så ofta man går på museum. Blir väl även att gå runt lite i Linköping -älskar denna vackra stad! Tobias fyller ju år imorgon så funderar på om man skulle bjuda honom på fika eller någon lättlunch, får ju inte bli för mycket mat för på kvällen blir det ju fest med massa god mat. Då kommer även Jakob och sin flickvän samt Sara och Melvin (som ska sova över här). Ska bli jättemysigt! 


Just det, har fått en till natt nu på söndag. Skönt med lite mer jobbnätter. Pengar behövs ju alltid och jag trivs verkligen med att jobba natt som jag sagt innan. Hoppas verkligen det blir mer nätter. Verkar ju som att det funnits endel pass nu när jag inte varit hemma, typiskt! Men har iaf två nätter och jag menar november månad har ju precis börjat så det lär ju bli mer :)


Nä ska ta och kolla vidare nu på FB och lite andra sidor för att sen gå och lägga oss skapligt, upp och fira lillbror imorgon som fyller hela 14 år:D


  

Av Johanna Gustafsson - 2 november 2010 00:16

Så, nu är jag tillbaka till bloggen igen. Har haft fullt upp dessa dagar och har inte haft någon tid över för bloggande. Tiden bara spriger ifrån en och nu är vi inne i november månad, helt sjukt!


I söndags när vi kom hem från svärf så kom mamma och Tobias till oss kort efter att vi kommit innanför dörren, men det visste vi ju att dem skulle göra så det är ju inget med det. Var så mysigt att träffas igen, var ju ett tag sen sist och mammas humör var på topp:) Märktes att dem trivdes hemma hos oss, inget klagande eller så. Mamma fick sova i vår säng, egentligen skulle jag också ha sovit i min egna säng men Tobias fick sova på golvet och han snarkade så förskräckligt så det slutade med att jag gick ut och la mig i vardagsrummet på madrassen hos älsklingen. Kändes konstigt att gå och lägga sig i sin egna säng och så får Fredrik ligga ute i vardagsrummet själv på en stor madrass, så det kändes skönt att krypa ner hos honom istället. Kände också att jag klarade inte av Tobiass snarkande, hihi. Efter att vi käkat och så, så drog mamma och jag iväg till Eko och Ikea och efter det handlade vi mat på Maxi. Var så himla mysigt att gå med sin mamma på Ikea och allt, kan sakna den tiden då man bodde hemma och åkte och handlade tillsammans och så. Men tycker det är mycket skönare och ha sitt egna och sen träffas ibland och då hitta på saker tillsammans , mor & dotter liksom! Kändes ju lite konstigt att det var jag som handlade mat och sprang omkring på Maxi med en inköpslista och plockade till mig det jag skulle ha och att sen betala och att min mamma står och packar MINA varor haha. Brukar ju vara tvärtom, men snacka om att man känner sig vuxen då och mamma kände också att det kändes så konstigt. Det är hur skönt som helst att bli behandlad som vuxen för en gångs skull och få bestämma själv.


På kvällen gjorde vi varma mackor och hade mysigt tillsammans. Tyvärr var mamma så trött efter att kört bil så hon somnade ganska så tidigt. Men Tobias, jag och Fredrik myste ner oss i soffan och kollade på lite film medan mamma sov så skönt i vår säng. Så skönt att se att hon kan slappna av och så fastän hon inte är hemma, ett tecken på att hon känner sig hemma hos oss :) Det är så roligt med mammor för dem har så svårt att koppla av och kan inte låta bli att plocka och städa när dem besöker sina barn, i alla fall är vår mamma sån. Och inte nog med det så hade hon med sig massa grejjer när hon kom; ägg, blommar och massor. Blev jätteglad såklart men inget hon hade behövt att ta med sig ju.


Igår var vi i stan och shoppade och åt macka på Subway. Fredrik köpte sig ett par skitsnygga märkesjeans, inte alls likt honom att köpa märkeskläder. Jag köpte två toppar och lite annat. Roligt när man hittar saker som man verkligen behöver och när man hittar kläder som man är fin i. Mamma shoppade också en massa. Besökte även Eko idag igen. Köpte även ett par skitsnygga skor på Sportex! Efter att ha sprungit i massa affärer så åkte vi hem och gjorde hamburgare och packade ner våra grejjer. Dags att åka till nästa ställe -hem till Bbg. Blev bara hem och vända för min del. Idag kommer Fredrik också hit till Bbg. Han kunde inte åka med igår för han skulle på en utb idag med jobbet. Så ikväll får jag träffa honom.


Imorgon kommer Sara och Melvin hit, ska bli så kul att träffa igen. Hoppas att dem sover över också, vore skitkul. Tobias fyller ju också år imorgon - hela 14 år, stor grabb det där! Funderar på om vi ska dra till Örebros simhall. Fredrik är väldigt sugen på att dra dit även Tobias vill gärna åka dit, så får se hur det blir. Kan vara kul att hitta på något med Tobias när han fyller år och allt. Jag skulle gärna också vilja åka dit, det är ju skitkul att bada hehe. Idag vet jag inte vad som händer, blir mer att ta dagen som den kommer och umgås med mamma. Kanske gå upp på vinden och tar ner lite grejjer som är mina. Även ta en långpromenad, skönt. Sen på torsdag blir det ev att åka till min bror Jakob och fira honom för han fyller ju också år nu i november. Ska bli kul att träffas igen och få träffa hans tjej och hans lilla katt. Kanske blir att försöka hinna med att träffa K också och någon mer, vi får se vad vi hinner med. På fredag sen åker vi hem, blir att stanna till hos pappa där innan och besöka farmors grav, tända ljus och lägga dit min sten som jag köpt som det står; Saknar dig<3 på, den är jättefin!


Nä nu ska jag ta och sova är skittrött efter en lång dag och efter att kört från Jkpg i mörkret.


Godnatt!

Ovido - Quiz & Flashcards