Alla inlägg den 8 november 2010

Av Johanna Gustafsson - 8 november 2010 14:53

-Ja det vet man aldrig. Rätt vad det är så dyker det upp ett jobb och då är man inte ledig längre hehe. Det är det jobbiga när man är timvik att man aldrig vet hur man kommer jobba:( Kan bli inringd när som, man kan inte riktigt slappna av. Men ska försöka njuta ändå och ta tillvara på tiden. Man kan ju inte vara tillgänglig dygnet runt, man har ju ett annat liv också. Men måste säga att jag haft en jäkla tur -6 veckors nattarbete liksom. Hur skönt som helst och under dem veckorna visste jag ju hur jag skulle jobba, blev lite bortskämd med det. Verkar som att det är lugnare nu med jobb men det är väl för folk vill spara sin semester till december! Man vet ju aldrig, någon kan ju bli sjuk eller att det kommer in ett extra vak och då behövs det ju mer folk. Skulle vara skönt med några nätter till så man vet att man får en hyffsad lön iaf. Som tur är har man lite pengar undanstoppade ifall man skulle få en dålig lön, så det känns ju väldigt bra! Som jag vet nu så har jag ett nattpass på söndag igen, skönt med helg- och nattarbete tycker jag. Kändes konstigt att jobba igen efter att ha varit ledig men känns skönt att komma tillbaka till vardagen.


Oj vad klockan springer ifrån än när man jobbat natt och sover på dagen. Gick upp vid kl 13.30 och gjorde pannkakor. Sen har jag haft ett ganska långt och mysigt samtal med mamma, känns så skönt att ha en mamma som bryr sig om andra. Känns också så skönt när hon säger att hon är så stolt över mig och mina syskon. Njöt verkligen denna gång jag var hemma hos min familj. Synd bara att tiden går så fort.


Nu ska vi snart åka iväg och handla lite mat. Vi funderar faktiskt på att köpa smörgåstårta. Är så sjukt sugen på det. Tänkte köpa det i helgen, men då var den ju slut. Åh vad mysigt det är att vara tillsammans med min älskling, men imorgon ska han ju jobba igen. Men kanske att vi får vara lite lediga tillsammans på onsdag. Har ju lite kvar att fixa klart med skrivbordet och så, men de här dagarna har vi inte haft någon ork över till att fixa det, känns som det varit någonting hela tiden. Måste ju åka iväg med mopeden också den här veckan. Imorgon ska det ju tydligen bli snö, vad mysigt:) Ska verkligen försöka ta och njuta nu när man är ledig. Brukar ju oftast blir så att man inte tar vara på sin lediga tid och dagarna bara försvinner, man tar det förgivet liksom. Sen känner man när man ska jobba -varför tog jag inte vara på tiden och njöt för. Klart att man njuter men kanske inte på det sättet man skulle. Ikväll ska vi nog iaf ta och kolla på lite tv och tända lite ljus och mysa, känns som det var väldigt länge sedan.


Ska dra med mig älsklingen till City gross nu, mors och hej!





Ovido - Quiz & Flashcards