Direktlänk till inlägg 16 november 2010

Ledig dag!

Av Johanna Gustafsson - 16 november 2010 21:56

Varit en ganska lugn och skön dag och förkylningen har inte direkt blivit värre. Bara haft det lite jobbigt inatt med lite hosta och som en värk i halsen, det kliar och man blir helt tokig och täppt i näsan. Men nu på dagen har det ändå känts ganska okej, har sovit ganska mycket på förmiddagen och lite på eftermiddagen kanske därför jag känner mig ganska pigg nu. Har iaf skaffat näspray nu. Får se hur det känns imorgon om det inte blir värre än så här så är det ju inget att gnälla över haha.


Fick lite "panik" imorse när mobilen ringde runt 10.30 och det var dolt nummer jag bara kände inte för att åka iväg och jobba, kände mig inte så pigg då. Men som tur var så var det bara om några pass längre fram, bland annat en C-tur på lördag som jag tackade ja till sen frågade han även om jag kunde jobba på julafton men jag jobbar ju redan natten till julafton så det funkar ju inte, han hade glömt bort det. Ett riktigt drömpass ju att jobba natten till julafton, det förstör ju inte så mycket av själva julafton fast det blir en massa pengar! Sen igen vid kl 12 eller nått så ringde telen igen och då undrade chefen om jag kunde jobba en D-tur på lördagen istället, vilket innebär ett 14 timmarspass men det tackade ja till det, skönt att göra många timmar på en gång. Somnade sedan om och sov till framåt 15-16 någonting, var väldigt trött och seg men måste ju ha med förkylningen att göra, man blir trött då.


Har inte hänt så himla mycket idag. Älsklingen jobbade natt och kom hem vid kl 11. Kändes skönt att få vara tillsammans "igen". Känns som vi bara jobbar om varandra hela jäkla tiden. Men nu blir vi antagligen lite lediga fram till på fredag tillsammans, härligt. Känns som att vi behöver det! Passar bra att jag ska jobba på lördag för det ska han också göra. Känns bra att man kommer få lite lön i december också, iaf för några dagar + från FK. Så skönt att man lyckats ha lite pengar sparade, brukar ju inte lyckas så bra med det. Men måste ha det för man vet ju aldrig hur mycket man får jobba. Kommer en ganska fin lön nu i november men har också endel fina räkningar, men blir att spara lite ändå. Ska ju resa någonstanns nästa år när älsklingen fyller 30:) Ska bli så mysigt! Sen finns det alltid något nytt man vill ha. Men ska ju ta och sälja lite grejjer, tv-bänk , telefonen, iPoden (kanske), skrivbord mm. Får ju lite pengar då, gött!


Älsklingen sitter och kollar på film och jag sitter här hehe. Men jag började kolla på filmen och den föll mig inte riktigt i smaken. Kanske blir att kolla på något i sängen sen. Annars ska jag börja läsa någon av mina böcker som jag beställt från Cdon som kom idag, dem verkar så bra!


Nä ska kolla vidare lite på nätet nu och läsa lite bloggar kanske och kanske lägga ut telefonen på Blocket.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Gustafsson - 15 augusti 2013 00:06

Idag har jag verkligen inte gjort någonting. Typ bara lagat mat, ätit, sovit, surfat och sett film. Borde vara glad över att jag kunnat koppla av och inte göra en massa hela tiden men jag har istället dåligt samvete för att jag varit så lat och inte ...

Av Johanna Gustafsson - 14 augusti 2013 01:29

Har nu varit hemma i typ en vecka, så skönt att vara hemma igen efter allt farande. Bara njöt av att komma hem och få sova i min säng. Direkt när vi kommit hem åkte jag och badade tillsammans med B och åt kvällsmat i det gröna, vi har så trevligt iho...

Av Johanna Gustafsson - 3 augusti 2013 23:16

Nu kommer bilderna från bland annat Helsingborg och Halmstad! Take care:) ...

Av Johanna Gustafsson - 3 augusti 2013 15:59

Idag är det så jäkla varmt ute, typ 28 grader i skuggan och 35 i solen. Ska inte klaga på vädret men detta är lite väl varmt. Man orkar ju inte göra något. Sitter nu nere i källaren och pluggar, surfar och ser på tvn. Så skönt med en kall källare. Br...

Av Johanna Gustafsson - 3 augusti 2013 15:53

I förrgår åkte vi till H i Halmstad och stannade över natten. På dagen badade vi vid Östra Stranden, så härligt att bada i havet. Hade även med oss god fika från Östras bageri. Efter detta åkte vi till Maxi för att handla till vår grillkväll. Vi tänk...

Ovido - Quiz & Flashcards