Direktlänk till inlägg 22 juli 2010

Helg igen

Av Johanna Gustafsson - 22 juli 2010 23:55

Jaha då var det fredag igen, vart tar dagarna vägen? Har nu jobbar två nätter och det känns jättebra, visst sjuttan är man trött och så, men det funkar. Varit ledig idag för att sen jobba hela helgen, tre nattpass på raken, det blir nog ganska tufft. Men ack så mycket pengar jag kommer tjäna, så fint! Trivs verkligen med att jobba inom psyk. Sitter ofta och funderar på vad jag verkligen vill jobba med och vad jag skulle klara av att jobba med, min arm hindrar mig ju mycket:(


Helgen var verkligen kanon, blev en trevlig kväll/natt i Halmstad men dock inget bad i havet, inte riktigt så fint väder som det varit tidigare förra veckan. Blev lite shopping på söndagen. Hittade en bröllopspresent till mamma och Wiggo. En hängmatt på ställning. Tänkte att det skulle vara en jättebra present med tanke på att mama och Wiggo länge har pratat om en hängmatta, iaf mamma. Men så på måndagen när jag ringer till mamma och frågar vad hon fått i födelsedagspresent (hon fyllde i måndags) så säger hon att hon fått en hängmatta, gaaah. Så nu blir det att lämna tillbaka den och hitta på något annat. Hm!


Inatt drömde jag om farmor, åh vad jag saknar dig  Vill ha dig här och få prata med dig och krama dig. Gör så ont att du inte finns längre. Du finns i mina tankar hela tiden, men livet måste gå vidare men denna bortgång har verkligen tagit hårt på mig och många med mig. Kändes i alla fall skönt att få "träffa" dig inatt. Älskar dig FARMOR.


Hade besök häromdagen av Sara och hennes pojkvän, trevligt trevligt. Äntligen lyckades vi få till en träff. Blev dock inte så länge, men vi träffades i alla fall och hon fick se min lägenhet en snabbis. Sara är nog den jag varit vän med längst som jag hållt kontakten med. Finns ingen anledning att bryta kontakten med en sån bra vän som man har så mycket roliga minnen med. Synd bara att man inte lyckas träffas så ofta. Men blir så när man blir vuxen och skaffar pojkvän och blir sambos och sånt.


Har väl inte hänt så jättemycket idag. Varit ner lite på stan och träffat Fredrik när han hade rast. Typiskt att vi alltid ska gå om varandra, som i onsdags så var han ledig och jag jobbade och idag var jag ledig och han jobbar, hm. Och i helgen ska vi båda jobbar men vi kommer typ kanske träffas i dörren. Jag jobbar natt och han kommer jobba dag eller typ tolvtimmars pass. Han åker till jobbet när jag kommer hem sen åker jag till jobbet när han kommer hem. Men vi lär ju i alla fall inte tröttna på varandra och det är ju bra det. Blir härligt sen när vi kanske blir lediga lite tillsammans (om vi nu blir det). Får man jobb så går ju det före. Men någon vecka kanske det blir och då ska vi passa på att vara tillsammans och resa iväg någon stanns, frågan är bara vart. Ska i alla fall dra till Göteborg snart och gå på Liseberg. Tänk att den 19 augusti har vi varit tillsammans i 3 år, shit vad tiden går fort. Men känns ändå som att vi varit tillsammans ännu längre ändå. F  J


Igår hade vi en mysdag och åkte iväg till skogen och tog en härlig promenad, plockade även blåbär. Så idag gjorde jag jättegoda blåbärsmuffins. Mysigt att vara i skogen och plocka bär. Synd bara att man inte hittar någon svamp. Det hade inte varit fel att få med sig lite kantareller hem. Nu ikväll blev det ett härligt kvällsdopp i Västersjön.


Har laddat in lite bilder nu som jag tagit på Persbrandt som jag tänkte visa, sen blir det nog att krypa ner hos älsklingen, en ju en dag imorgon med.


  




     


   


Titta så jäkla snygg han är och se så nära jag fick komma honom. Gissa om jag var överlycklig;)


Godnatt! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Gustafsson - 15 augusti 2013 00:06

Idag har jag verkligen inte gjort någonting. Typ bara lagat mat, ätit, sovit, surfat och sett film. Borde vara glad över att jag kunnat koppla av och inte göra en massa hela tiden men jag har istället dåligt samvete för att jag varit så lat och inte ...

Av Johanna Gustafsson - 14 augusti 2013 01:29

Har nu varit hemma i typ en vecka, så skönt att vara hemma igen efter allt farande. Bara njöt av att komma hem och få sova i min säng. Direkt när vi kommit hem åkte jag och badade tillsammans med B och åt kvällsmat i det gröna, vi har så trevligt iho...

Av Johanna Gustafsson - 3 augusti 2013 23:16

Nu kommer bilderna från bland annat Helsingborg och Halmstad! Take care:) ...

Av Johanna Gustafsson - 3 augusti 2013 15:59

Idag är det så jäkla varmt ute, typ 28 grader i skuggan och 35 i solen. Ska inte klaga på vädret men detta är lite väl varmt. Man orkar ju inte göra något. Sitter nu nere i källaren och pluggar, surfar och ser på tvn. Så skönt med en kall källare. Br...

Av Johanna Gustafsson - 3 augusti 2013 15:53

I förrgår åkte vi till H i Halmstad och stannade över natten. På dagen badade vi vid Östra Stranden, så härligt att bada i havet. Hade även med oss god fika från Östras bageri. Efter detta åkte vi till Maxi för att handla till vår grillkväll. Vi tänk...

Ovido - Quiz & Flashcards